Waar heb je het kaartje voor jou kindje besteld, bij een drukker via internet (welke site) Hoe veel waren jullie kwijt voor de kaartjes? Wij zijn ons nu al een beetje aan het orienteren, maar ik vind het erg lastig!
350 euro voor 80 kaartjes + enveloppen en nog iedere keer als ik eraan denk blij met deze keuze. Wij wilden geschept papier (oudhollands) en dat kan niet geprint worden maar moet echt gedrukt worden.
Wij hebben kaartjes (dubbele) besteld op geboortekaartjes.nl en zijn voor 50 kaarten zo'n 130 euro kwijt... ze kunnen ze ieder moment verder aanpassen en hebben de enveloppen al in huis zodat we die al kunnen schrijven... Tja tis maar net hoe duur je het zelf wilt maken, wij hebben gewoon een standaard kaartje gevonden die helemaal bij ons past. Het had zeker goedkoper gekunt maar ook echt wel duurder....
Wij hadden best luxe kaarten. We hebben ons via internet georiënteerd en uiteindelijk bij de drukker om de hoek besteld. Dat scheelde ons uiteindelijk 50 euro en omdat we een kaart uit meerdere delen hadden waarvan maar 1 deel bedrukt hoefde te worden, konden we alle omhulsels en enveloppen al helemaal klaarmaken en hoefden we alleen de inleg nog maar in te plakken.... dat kreeg ik bij de verschillende websites niet voor elkaar Wij hebben uiteindelijk 185,- betaald voor 80 kaarten (uiteindelijk hebben we er 83 gekregen), terwijl dezelfde kaarten via internet dus 235,- waren
moet ik wel toegeven dat ik schrik van de prijs. ik heb het geld er ook niet voor. Gelukkig verschillen mensen en meningen anders zouden we allemaal de zelfde kaartjes hebben
Wij hebben ze bij Greetz besteld. 50 dubbele kaarten + enveloppen + geboortepostzegel. Gedrukt op glanspapier. Met een kortingscode van Greetz (gegoogeld) van 10% korting moesten wij 125,- betalen. Ik vind dat persoonlijk niet duur voor geboortekaartjes.
Wij waren rond de 90 euro kwijt geloof ik, voor rond de 50 kaarten(weet het precieze aantal niet meer) Schoonzus had de kaart ontworpen en we hebben het bij een lokale drukker af laten drukken. Dat scheelde ons heel veel qua kosten.
Wij zijn voor 120 dubbele kaartjes 235 euro kwijt bij de drukker dat was incl gekleurde enveloppen, opmaak kosten, proefdruk en sluitzegels. Vond dit opzich redelijk. Zijn ook veel kaartjes, gaan er tegen de 100 versturen maar wilde wat reserve hebben voor vergeten mensen, fotoboeken, babydozen etc.
wij hadden 80 kaarten bij kaartje2go. Waren 122 euro kwijt. Het waren fotokaarten. dubbel gedrukt. Vond de foto zelf wat donkerder uitvallen waardoor dat wat tegenviel. Maar al met al wel tevreden.
Kun je me misschien vertellen wat dit precies is? Ik ben al aan het googelen . Ben op dit moment in de oriëntatiefase, al weten we het ontwerp wel al. Details, zoals papier, formaat etc. zijn we aan het uitzoeken wat we het mooiste en meest passende vinden.
Hier voor 70 kaartjes 298 euro en wel met sluitzegels. Wij laten het ontwerpen dus wordt helemaal persoonlijk gemaakt, de site zet ik er nog maar niet op i.v.m meelezers
Wij hebben de kaarten laten drukken bij kaarten-drukken.net. goede prijs, goede kwaliteit. Wij waren voor 150 kaartjes iets meer dan 80 euro kwijt, daar kwamen alleen de enveloppen nog bij, maar die hebben we elders gehaald voor iets van 20 euro volgens mij ( weet niet precies meer wat er afgerekend is, want daar braken me de vliezen in de winkel net op dat moment )
Fijn dat er al zoveel reacties zijn! blijf allemaal komen met jullie reacties! Sites etz. ik ga weer verder orienteren!
Wij hebben ons eerst georiënteerd via internet, maar uiteindelijk bij de drukker in de buurt besteld. Wij vonden het persoonlijke contact toch wat prettiger en qua kosten maakte het bijna niets uit. Ik geloof dat we rond de 150 euro kwijt zijn voor 100 kaartjes + enveloppen.
Wij hebben goede ervaringen met hipdesign.nl en met geboortekaartje.nl Je kan een standaard kaartje uitzoeken, zelf ontwerpen of kiezen voor samen een ontwerp maken. Ik heb mijn kaartjes direct via hun laten verzenden (adressenlijst aangeleverd via Excel) De kaarten waren mooi en netjes gedrukt, en inderdaad verzonden op de dag die ik daar van te voren voor heb aangegeven! Prijzen hipdesign & geboortekaartje.nl
wij ook bij greetz en waren voor 75 kaarten 220 euro kwijt inclusief 20% korting via wij jonge ouders code
Ik heb zelf de kaartjes gemaakt, omdat wij ook écht niks leuks konden vinden. Wij wilden retro, maar de kaartjes die van de buitenkant leuk waren, hadden geen mooie binnenkant of andersom. Voor een jongen konden we al helemaal niks vinden. Ik heb 7 proefdrukken besteld, hieronder mijn bevindingen: - kaartje2go: 13x13cm, mat papier. Perfecte kleuren, niet 100% scherp, maar op zich scherp genoeg om mooi van kwaliteit te zijn. Stevig papier. - geboortepost.nl: 13x13cm, 1x mat papier, 1x structuurpapier. De matte heeft een wat glanzende afdruk. Voorkant naam redelijk scherp, afbeelding buitenkant ook netjes. Kleuren ok. Maar: binnenkant heel wazig, bij beide kaartjes zie je echt duidelijke printvlekken. Kaartje met structuurpapier heeft bijna geen structuur. Teleurstellend. - geboortekaartjesdrukkerij.nl: 12x12cm, mat papier. kleuren zijn erg gelig, afbeelding heeft slechte kleuren en is pixelig. Binnenkant hetzelfde verhaal. Zeer teleurstellend. - jillejille.nl: 12x12cm, mat papier. Om de letters zit een wit pixel randje dat niet op de originele afbeelding staat. Kleuren zijn wat licht. Binnenin het kaartje is een groot drama: print is wazig en lijkt erg uitgelopen. Duurste kaartje met de minste kwaliteit van alle proefdrukken. - jillejille.nl: 12x12cm, structuur papier. Mooie structuur in het papier, maar net als bij het matte kaartje is hier de print ook echt weer heel lelijk. Er lijken gewoon vlekken om de tekst heen te zitten. Heel lelijk. Ook dit was het duurste kaartje, met de lelijkste print. - greetz.nl: 12x12cm, structuur papier. Mooie structuur, kleuren wat aan de gelige kant. Wel is het papier niet zo dik als bij de andere aanbieders, het voelt daardoor wat goedkoop. Print is ok. - poobies.nl: 11,5x11,5cm, mat papier. Perfecte kleurenweergave, tekst en afbeeldingen zijn heel scherp. Mooi dik stevig papier. Lage prijs. Deze wordt het voor ons. Duidelijk de beste kwaliteit! Let op: al mijn afbeeldingen zijn aangeleverd op 300dpi (benodigde druk kwaliteit om scherpte te kunnen garanderen). Beste uit mijn test: poobies.nl Slechtste uit mijn test: jillejille.nl Uiteraard is dit gebaseerd op mijn mening en vergelijkingen.