Ik ben nu al best een tijd opzoek naar een commode, maar kan niks vinden. Of ik vind ze lelijk of ze zijn heel erg duur helaas. Ik ben benieuwd waar jullie je commode's vandaan hebben en wat een alternatief is (ladekast bijvoorbeeld). Want ik heb het idee dat het woord baby sowieso al voor een prijstijging zorgt van minimal 100,-. En wat zijn nou de ideale afmetingen? Hoogte moet volgens mij 90cm zijn maar de breedte verschilt nogal. Want er moet wel een aankleedkussen op passen toch? bedankt!
Wij hebben bij de Ikea gewoon een Hemnes ladekast met 3 lades gehaald, prima hoogte, misschien iets smaller dan een echte commode maar er past prima een aankleedkussen op met zat ruimte over (je hebt hem ook in een 8 lades variant, net zo hoog maar een stuk groter, hadden wij geen plek voor) hij was toen we hem kochten ook nog in de aanbieding. Wij hebben een witte maar ze hebben ze ook in een aantal kleuren. Inderdaad, als er 'baby' voor staat schijnt alles ineens 3x zo duur te moeten zijn
heb je al op marktplaats gekeken? Onze gehele babykamer komt daar vandaan en was nog erg mooi. Zeker de kamertjes die voor 1 kindje gebruikt zijn, zijn vaak nog erg netjes. Verder heeft Ikea ook nog kasten van Hemnes geloof ik, die nog weleens als commode gebruikt worden. Onze commode is: 64 breed en 1.24 lang. Hoogte is 84 cm. Fijne afmetingen, zodat je nog wat spulletjes kwijt kan, naast het aankleedkussen. Maar die komt dus van marktplaats, geen idee welk merk of welke serie
ik heb ook die van ikea.. dacht onder de 200 en net zo goed.. ze hebben alleen niet veel op de babyafdeling zelf, dus zou effe kijken bij de gewone slaapkamers.. scheelt hoop centjes
Ik had deze kast gekocht eerst voor onze slaapkamer, maar nu zijn we verhuisd en heb ik een andere inrichting voor onze slaapkamer, dus deze wordt de commode. Bekijk bijlage 150 Deze bestaat ook in een kleinere variant, met 3 lades.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20067829 deze heb ik maar als je wat meer ruimte hebt is deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00067830 ook erg mooi trouwens in meerdere kleuren verkrijgbaar..
Ooooohhh die vind ik echt mooi! Als mijn WW deze week hopelijk gestort wordt, gaan we dit weekend naar IKEA. Wordt ook wel tijd, we hebben helemaal nog geen meubels.
Heb de hemnes met 3 laden van ikea, veel ruimer dan de comode die bij de hensvik serie zit. We hebben het bedje en de kast van hensvik en ook een hangkastje voor boven de comode van hensvik. Aankleedkussen past er echt heel ruim op en de afmetingen zijn bijna dezelfde als die van de comode uit de serie leksvik.
Super bedankt voor al jullie reacties! Denk dat dat het dan een Hemnes wordt, veel opbergruimte en nog de mogelijkheid om bijvoorbeeld een spiegel of plank boven de commode te hangen. Super!
Ik neem ook zeker weten de Hemnes ladekast. Wit, 3 lades. Die vind ik echt supermooi. De diepte is 51 cm, hoogte 97 cm en breedte 110 cm. Lijkt me genoeg! Dat is 129 euro. Dan zag ik nog de Hemnes garderobekast (bij baby en kinderafdeling) die ik ook wil. Dat is 159 euro. En dan de ledikant Hensvik. Op 2 hoogten verstelbaar. Als de baby groter is kan een bedzijkant eraf gemonteerd worden zodat het een bedje wordt. Dat is 89,90 euro. Matras erbij... ong. 70 euro. Nou valt nog mee die kosten. Verder heb ik bijna alles al, zoals kleedjes, moltons, hoeslakens, dekentjes, aankleedkussen e.d.
Oh ik zie dat de matras Sultan Dromma maar 34,95 euro is. Heb namelijk de afmeting 60x120 nodig voor de Hensvik ledikant. Dat matras is 10 cm. dik. Mag dat?? Ik wil hem namelijk nog verhogen met een extra dekmatras.
Hihi, dan hebben wij helemaal dezelfde kinderkamer :+ Alleen heb ik ook nog van hensvik het wandmeubel gehaald, die hang ik boven de commode! Je bent dan inderdaad voor weinig klaar en de kwaliteit is hetzelfde als dat van de reguliere babyzaken! Het matrasje hebben we wel wat meer aan uitgegeven, dat was net zo duur als het bedje Maar vind ik ook erg belangrijk!
Hahaha wat grappig! Maar moet ook wel zeggen dat ik het hele leuke meubelen vind, hoor. Voor een hele aardige prijs Wij gaan over een paar maanden verhuizen naar onze eigen woning dus als meubelen eventueel beschadigd raken tijdens de verhuizing doet het minder pijn. En kan ik iets anders halen. Oh ja, de Hemnes garderobekast heb ik toch maar ingeruild voor de Hensvik garderokast. Vind die toch iets leuker. En hij is ook nog eens 50 euro goedkoper hahaha Welke matras heb jij dan gehaald?? Ik vind die van IKEA wel goedkoop.. 34,95 euro. Is die dan wel goed genoeg, vraag ik me af? Iemand ervaring mee?
Haha hier ook dus de witte 3 lades hemnes, had al een hogere 6 lades, die staat er naast, dus een zee aan grote lades voor kleertjes en aanverwanten. Hensvik bedje, roze klamboe (ook ikea ) erboven en wat witte lackplanken aan de muren voor spulletjes en knuffels enzo. Matrasje ook van Ikea, denk idd de sultan dromma, kindje is er nog niet maar het ziet (en voelt) eruit als een mooi stevig dingetje, geen rommel. En bevalt het toch niet in het gebruik, nou ja, dan regelen we wel een andere.
Ik heb ook de hemnes ladekast (met 8 lades) en de hemnes garderobe kast. We hebben de laatjes en de vlakken van de kast in allemaal frisse kleurtjes geschilderd en dat ziet er echt heel leuk uit. (zie mijn hyves rosanard.hyves.nl bij foto's en dan babykamer) Ik vond het anders wel heel wit worden.
Hier ook bedje en commode van Ikea hoor. Vond prijzen van ronde de 300 euro voor een commode echt een beetje te gek. Wij hebben wel gekozen voor Hemnes commode maar dan met lades, op internet staat ie geloof ik alleen met deuren. Voor ons kwam het goed uit dat er ruimte over blijft aan de achterkant ivm een verdeelkastje tegen de muur. En als het opzet stuk niet meer nodig is is het een vrij klein kastje en dat is op zo'n klein kamertje toch handiger dan zo'n bakbeest van een commode. We hebben ook het bedje van ikea, Hensvik dacht ik, waar je ook de zijkant uit kan halen, vond ik ook wel makkelijk ivm klein kamertje, dan kan kindlief er wat langer mee doen en dan gelijk door naar een hoogslaper ipv eerst een juniorbed. Wij hebben boven de commode het hensvik kastje met die vakjes, staat ook erg leuk