Ik heb echt veel te veel in de kast hangen, maar het is ook zo verleidelijk. Nu iets van 25 setjes/boxpakjes in maat 56 en 3 setjes in 50. Oja ook al 4 setjes in 62. Veel te veel dus, maar vind het veel te leuk haha
Bij mijn dochter had ik echt veel te veel kleertjes gekocht, uiteindelijk groeide ze ook veel minder snel als de maanden die in de labels stonden dus een hoop kon ongedragen weer opgeborgen worden. Nu heb ik 6 setjes maat 50 en 7 maat 56 en een stuk of 10 romper in 50/56. Mede omdat ik het toen wel zonde vond maar ik vind jongenskleding ook echt heel erg lastig... waar ik voor mijn dochter ook goed kon scoren bij zeeman/wibra/h&m kom ik nu toch vaker bij de wat duurdere merken uit, en dan ga ik geen 15 setjes van €35/40 kopen
@Melief inderdaad, voor meisjes hebben ze in de goedkopere winkels mooiere dingen dan voor jongens. Heb gisteren nog wat bijbesteld, maar bij de duurdere artikelen heb ik toch voor de maat '3 maand' (is 62 zeker?) gekozen... Omdat hij dit dan toch langer aan kan doen, hoop ik Ben zelf maar een klein lichtgewicht en mijn vriend is lang en breed, dus geen idee welke maat van baby er komt
Koop niet teveel in maat 50, dat is zo weer bijgekocht als het nodig is. Hier 2 grote kinderen. De 2e had ik een geboortepakje in maat 50 gekocht (niet zo slim achteraf want wist wel dat ik een groot kind kreeg) heb haar 2 keer erin "gepropt" en toen was het klaar.
Stuk of 8 setjes had ik van maat 50. Zelfde als met 56. Rompers stuk of 10. Zo hoef je niet overhaast te wassen en wissel je ook nog eens wat af. Bij de jongste maat 44 laten bijhalen want maat 50 was de eerste 2 weken echt te groot.
Mijn dochter is tijdens een hitte golf geboren. Die had voornamelijk rompertjes met lange mouw en een broekje aan de eerste weken. Had denk ik 10 rompertjes (50/56) en 10 setjes kleding in maat 50. Daar heeft ze een week of 7 in gezeten. Daarna heeft ze 3 maanden maat 56 aan gehad. Daar had ik ook een setje of 10 van maar daar heb nog een setje of 5 van bij gekocht. Nu heb ik nog steeds een setje of 15 in de maat waarin ze zit en ongeveer 10 rompertjes. Gaat eigenlijk altijd prima.
O wat hebben sommigen van jullie ontzettend veel kleertjes zeg!! Ik heb serieus 1 pakje in maat 50, 5 pakjes in maat 56 + 1 boxpakje in 56 en verder niet. Vind het veelste zonde van het geld om zo ontzettend veel te halen. Daarbij, je krijgt ontzettend veel in de kraamweek! Mocht je iets te kort hebben kun je altijd nog wat bij kopen.
Ik ben het met je eens dat sommigen wel erg veel hebben, maar jouw voorraad is echt wel erg weinig hoor! Hier hadden we op dag1 al twee pakjes er doorheen gewerkt met lekkages En wij hebben gewoon aangegeven geen kleertjes te willen omdat we genoeg hadden. Dus ook niks gekregen.
Ik vind het wel meevallen. Bij de eerste had ik hetzelfde aantal, misschien 1 of 2 boxpakjes meer. Dat zou ik nu ook wel weer willen maar vind de newborn collecties gewoon niet zo leuk van o.a. z8, noppies enz. Dus als je nog tips hebt?
De hoeveelheid die jij hebt, lijkt ook meer op wat wij hebben... 3 Setjes in maat 50, 5 of 6 in 56 en ook al een paar in 62. Ik vind het inderdaad ook zonde om zoveel al te halen. Het is toch afwachten hoe groot je kindje wordt, en hoe lang die daarmee in een bepaalde maat past. Dan haal ik liever nog wat bij, dan dat ik allemaal ongebruikte kleertjes heb liggen. Daarbij weten wij nog niet of we een jongentje of een meisje krijgen, dus dan vind ik het ook nog wel leuk om straks iets bij te kunnen halen in een kleurtje.
Ik vind alles leuk, kan niet wachten tot we gaan shoppen hihi! Ik vind zelf prenatal eigen merk ook vaak heel schattig en love noppies❤️ Een paar weken terug liep ik in een baby dump en wilde alles wel meenemen!
Pfoe... moeilijk. Ik denk dat wij zon 3 basic broekjes, 5 basic shirtjes, enkele boxpakjes hadden. Een stuk of 20 hydrofiele doeken en genoeg basic rompers. Meer heb je echt niet nodig (er vanuit gaande dat je ook gewoon vaak wast. Ik doe dat wel, mijn wasmand is bijna altijd leeg). Nu is mijn zoontje bijna 6 maanden en koop ik wel vaker leukere dingen omdat ik ze gewoon mooi vind, niet omdat je het echt nodig hebt. Zo'n kleintje groeit er zo snel uit en ik heb al vaker dingen in een doos gestopt die hij echt maar 2 keer aan heeft gehad (zonde!). Ik denk dat hij nu zon 3 jeans, 6 truien, 3 vesten, 6 andere katoenen broekjes, 6 rompers (3 lange mouwen en 3 korte), 2 pyjamaatjes, 1 pyjamapakje, 2 slaapzakken en nog een berg basic shirts (met lange mouw) heeft!
Ik bedenk me nu nog wel wat extra dingen.. Hij heeft ook nog een tuinbroek, wat jasvestjes, 4 jassen, 3 paar schoentjes, en nog een aantal pyjamaatjes met een korte broek (die ik nu dus nog niet aandoe)
3 wollen boxpakjes maat 56 2 wollen rompers lange mouw maat 56 1 wollen romper korte mouw maat 56 4 katoenen rompers lange mouw maat 50/56 6 kledingsetjes maat 50/56 3 paar wollen sokjes 3 paar katoenen sokjes 2 strikmutsjes wol/zijde Valt nog best mee we weten het geslacht niet, dat is het verschil denk ik haha 2 setjes maat 62 2 wollen boxpakjes maat 62
Ik zit vol verbazing de verschillen te lezen. 20 rompers, wow, stel dat je maar 1 keer per week wast, dan kan je nog bijna 3x per dag een schone aantrekken. En rompers zie je toch niet, dus daarvoor hoef je ook niet af te wisselen. Setjes kan ik me nog voorstellen. Nouja, een klein beetje, want hier zou 20 setjes maat 56 betekenen dat het maximaal 2-3x aan geweest zou zijn, dat zou ik zonde vinden. Ik vind nu al dat ze sommige dingen zo weinig aan heeft gehad.
Ik vind het kopen van de kleertjes ook echt een hele leuke en fijne voorbereiding op de komst van ons kleine meisje.. ja sommige dingen zal ze 1x dragen en sommige wat vaker. Dit is onze tweede. Ze zou rompertjes aankunnen van haar broer maar oh oh oh wat is het fijn om nieuwe kleertjes te wassen, te strijken, op te vouwen en alles klaar te maken ik moet me echt inhouden in winkels.. sommigen doen aan mindfulness en yoga, ik doe aan shoptherapie
Geen flinke spuger gehad zo te lezen. De middelste kon ik minstens 8 x per dag omkleden.ook de rompertjes.
Ik vind het ook lastig om me in te houden hoor ! Wij krijgen een Zomerbaby. Misschien wordt het erg warm. We weten ook niet of het een j of m is. Het is een hele leuke uitdaging om unisex kleertjes te vinden. Maar ik had in de kraamweek wel wat beters te doen dan online shoppen eigenlijk. Het is echt niet tof om meteen te kort aan spullen te hebben. Ja je kan wassen maar van die kleine kleertjrk raakt de wasmand niet vol. Bovendien moet het eerst nog binnen komen, gewassen worden en droog worden. En kleertjes kreeg ik vooral in grotere maten