Hallo allemaal, Mijn man en ik willen graag een GEB kaartje met een foto, van onze kleine straks zelf of van de voetjes, maar liefst van de kleine zelf. Nu zei mijn vriendin dat ik dat beter niet kon doen en beter een kaartje zonder foto kan nemen omdat de meeste baby,s er verschrikkelijk cq gerimpeld uitzien zei ze... Dit is pas ons eerste kindje, maar wilde eigenlijk toch wel graag met foto! Wat vinden jullie ervan en is het "te doen" om foto snel te maken en op te sturen? Bij een kaartje zonder foto hoef je natuurlijk alleen GEB datum Ed door te geven? Alvast bedankt voor jullie advies,
Ik zou het zelf nooit doen.. beetje lullig gezegd weet je nooit hoe je kindje dr uit komt. Heb een paar jaar geleden een kaartje ontvangen waar ik echt van schrok, dat kindje was gewoon echt eng lelijk. Heel eng bijna misvormd kopje.. lijkt me niet heel leuk om dat later terug te moeten zien!
Ik wilde het om die reden ook niet, maar je moet toch lekker doen wat je zelf wilt? Als jij graag een geboortekaartje met foto wilt, dan moet je dat vooral doen! Je vind je eigen kind toch prachtig, hoe het er ook uit ziet. En je kunt altijd nog een foto van alleen voetjes doen als je dat zelf ook mooier vindt.
Gewoon doen als je dat wilt toch? Of zoals iemand al zei van de voetjes, ofzo, als je baby heel erg gerimpeld zou zijn. Je zou je kunnen afvragen of je spijt zou krijgen als je er niet voor zou gaan, zeker als je baby straks niet gerimpeld zou blijken te zijn. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... onze dochter had bijvoorbeeld amper een rimpeltje of huidsmeer. FF pronken... denk dat ze hier een uurtje oud was Bekijk bijlage 225904
Oh ik hou van die heerlijke gerimpelde verfrommelde pasgeboren gezichtjes! Ik vind het echt lullig van die vriendin om zoiets te zeggen. Jouw kindje gaat sowieso prachtig je buik uitkomen en je gaat hem/haar met alle trots aan iedereen willen laten zien! Dus als jullie graag een geboortekaartje willen met foto, zou ik dat gewoon doen! Het is jullie kindje, jullie kaartje, jullie trots.
ik deed het wel maar heb pas de dag na de geboorte fotos gemaakt. O en ik had een keizersnede, misschien dat dat er ook mee te maken heeft?
Wij wilden eerst ook om die reden geen foto op het kaartje. Maar hebben 2 dagen terug toch anders besloten. Wij willen de kaartjes toch niet zo snel mogelijk op de bus doen, anders staat alle visite mij te vroeg voor de deur. Eerst ff lekker bijkomen en genieten van ons gezinnetje. Dus ik maak die foto gewoon als de baby lekker thuis is en de eerste kreukels eruit zijn 1 of 2 dagen later ofzo.....
Wij wilden idd die eerste week ook geen visite, dus wij hadden ook geen haast met de kaartjes. Hier een foto van onze dochter een paar uur na geboorte: Onze grote meid! #dochter #fb on Twitpic Inderdaad kun je prima een foto maken in 1 van de dagen erna. Ik zou idd ook niet kiezen voor een foto van een baby die net 5 minuten uit de buik is, maar dat doet volgens mij ook niemand....
Wij doen het ook niet, vind het gewoon niet leuk. Maar mijn vriendin heeft het wel gedaan, en die is echt geweldig mooi! Je hoeft natuurlijk niet meteen als ie er uit is de foto te maken, kan ook na een dag of drie vier...
De meeste mensen bestellen de kaartjes natuurlijk wel kort na de geboorte, dus dan 'moet' je relatief snel een foto maken. (En snel kaartjes sturen betekent niet per se ook snel bezoek. Als je mensen vraagt vooraf te bellen kun je dat natuurlijk in het begin ook afhouden en later plannen. ) Dit was onze dochter de dag na de geboorte, de dag zelf zag ze er niet anders uit dan dit, maar daarvan heb ik geen foto's online staan. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vind J. ook op deze foto gewoon mooi. <3 Kan me dus best voorstellen dat je een mooie foto op het kaartje kunt krijgen.
Ik zou het gewoon doen als je dat graag wilt! En idd meestal maak je geen foto van direct na de geboorte maar één dag of 2 dagen later. Ik vind het juist vaak heel erg mooi als er een foto van de baby gebruikt word! En anders de voetjes of de handjes....
wij hebben bij de eerste geen foto gedaan. nu wil ik dat wel. een vriendin van m'n moeder is fotograaf en komt de foto maken. ik denk dat we dat gewoon de dag na de geboorte doen. onze eerste kwam er wel heel gaaf uit trouwens! zul je net zien dat deze dat niet heeft maar wat je zelf al aangeeft, je wilt anders van de voetjes doen. nou daar zul je altijd wel een leuke foto van kunnen maken toch?! en wat een onaardige reactie van je vriendin! natuurlijk zijn alle pasgeboren baby's prachtig! hoe komt ze nou bij lelijk?!
Beide kinderen stonden met een fotootje op het geboortekaartje, mijn dochtertje op een fotootje kort na de geboorte, mijn zoontje hebben we een dag later er op gezet, want die kwam er echt wat verrimpeld uit, moest echt even ontvouwen .
beide een uur na de bevalling, de eerste foto is onze zoon en de 2e foto onze dochter, dus qua rimpelig eruit komen enzo... dat hoeft helemaal niet ( ik vind mijn kindjes tenminste niet rimpelig op de foto's ) maar wij hebben bewust niet gekozen voor een foto erop puur omdat wij zoiets hebben : wie ons kindje wil zien komt maar langs, maar als jullie beide helemaal enthousiast zijn over het idee van een foto op het geboortekaartje, zou ik zeggen... gewoon doen !!
bedankt voor al jullie snelle reacties! Stelt me weer helemaal gerust!!! Wanneer is gebruikelijk dat je de kaartjes verstuurd? Je bestelt ze vooraf neem ik aan, en dan geef je op dag van geboorte naam , datum e..d door aan de leverancier van het geboortekaartje, en dan 1 of 2 dagen na geboorte de foto.. wanneer krijg je de kaartjes dan ongeveer? En wanneer is gebruikelijk om de kaartjes te versturen?