hoeveel kleertjes nodig in maat 62?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juniper, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

mijn dochter is nu 4 weken oud en een flinke meid (al 58cm) en is dus nu snel toe aan maatje 62. Sommige pakjes in 56 zijn nu al te klein. Mijn vraag is nu: hoelang doet een baby`tje met maat 62? 1 maand, 2 maanden? Want ik weet dus niet hoeveel kleertjes ik bij moet kopen....

Alvast bedankt,

X J.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat is verschillend per baby, de een is er binnen 3 weken uit, de ander zit er 2 maanden in.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Is moeilijk te voorspellen, als ze zo doorgroeit als nu heb je kans dat ze ook snel uit 62 is, maar als ze wat langzamer groeit dan zit ze ook iets langer in 62.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier begint maatje 62 nu echt te klein te worden. Hij heeft het ongeveer 3 maanden aan gehad.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik zou zoveel kopen als dat je nodig hebt tussen twee wasbeurten door... als je vaak wast, heb je dan minder nodig dan wanneer je minder vaak kunt wassen...
    Ik heb nu zelf bijvoorbeeld voor maatje 50 7 setjes, waarbij ik ervan uitga dat ik wel eenmaal per week zal wassen en zo dus elke keer de week wel doorkom, :) Lijkt me voor de andere maatjes straks ook wel van toepassing: dat eerste half jaar hebben ze de kleren toch niet langer dan 3 mnd aan, over het algemeen (als het dus al niet korter is).
    Ik doe veel met laagjes, zodat ik bijvoorbeeld een vestje weg kan laten als het toch wat warmer is en ik daar niet een apart setje voor hoeft te hebben....

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hangt helemaal van het merk af vind ik, de shirtjes van prenatal met het draakje erop maatje 62 zijn echt te kort en dan kan hij prima 68 aan, maar 68 van de hema is toch echt nog veel te groot dus zal hij nog best een poosje in 62 van de hema zitten denk ik.
    maar een dun spijkerbroekje oid koop ik al sneller wat groter en dan sla ik de broekspijpen om

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje heeft denk ik wel bijna 4 maanden maat 62 gedragen. Eerst nog winterkleertjes, later zomerkleren. Ik had heel veel in 62, want bijna alle kraamcadeautjes waren in die maat. Zoveel kleren in 1 maat heeft ie later nooit meer gehad!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha heeft naar een maand of misschien anderhalve maand 62 gedragen, ze zit inmiddels in de 68.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter draagt nog steeds 62! Ze gaat nu wel richting maat 68.
    En ze is vandaag precies 9 1/2 maand, maar dit record zal jij niet halen als ze nu nog maar 4 weken is. De mijne zat toen nog in maat 50.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Oeps.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij hangt het van de kleertjes zelf af... Ik heb op een gegeven moment de maatjes 62 erbij gehad (die ik gekregen had) en dan paste ik eens wat. Paste het goed, dan ging die op de stapel die aan kon. Zo neit, dan ging het nog even achterin de kast. Sommige shirtjes worden nu al te klein, anderen zijn nog steeds te ruim in 62. Ik let gewoon erg op de stapel met kleertjes wat ze nu aankan en dan kijk ik of ze genoeg heeft, of te weinig. En regelmatig houd ik nu de 68 bij de hand, maar die zijn nog steeds te groot ;) maar ik wil voorkomen dat een kleinvallende 68 straks in eens niet meer past.
    Maar ik kan me toch niet inhouden als ik wat leuks en spotgoedkoops zie en dan koop ik het gewoon in maatje 68 momenteel en als ik denk dat daar weer genoeg van is, dan ga ik weer een maatje groter.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa zit nu in maatje 62/68, al ongeveer 2maanden.
    ik pak regelmatig een shirtje dat goed zit (niet te ruim, maar ook niet bijna te klein) en daar leg ik dan een shirtje op om te kijken of het al gaat passen. gaat het passen dan gaat het op de stapel om aan te trekken en zo niet dan wachten we nog ff. ik doe dit zelf ongeveer 1x in de 3a4 weken. als ze weer een groeispurt heeft iedere week.

liefs doris

13. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Het ligt ook helemaal eraan hoe de kleertjes uitvallen, de ene 62 is timo veel te klein en de andere past hem precies

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ligt er aan per kind.
    misschien dat jou kindje snel in maatje 62 zit.
    Esmee is bijna 11 maanden en gaat nu pas naar maatje 74 toe.

15. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Mijn dochter heeft zeker 3 maanden maat 62 gehad.
    Nu heeft ze nog steeds maatje 62/68 als broekjes, en maat 68 truitjes.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als ik zo lees heb ik echt een belachelijk groot kind, hihi. :oops:

Ze zit al 3 weken ofzo in 68.

17. webmeesteres

webmeesteres Nieuw lid

8 mei 2008
    2
    0
    0
    ehmm, die van mij zit al 2 weken in maatje 68, ze wordt zaterdag 4 maanden oud :oops:
    Hopelijk gaat ze hier een tijdje inpassen, de kast hangt vol met 68!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft van 4 tot 7,5 maand in maat 68 gezeten. Wendy, Eva woog met 4 maanden 6950 gram en was 62 cm, dus wel een beetje vergeljkbaar, alleen was Eva wat korter.
    Van 0 tot 1,5 maand heeft Eva 56 aangehad, van 1,5 maand tot 4 maand 62, van 4 tot 7,5 maand dus 68 en daarna maat 74, maar broekjes nog wel 68. Nu alles 74, maar de truitjes worden ook alweer bijna te kort. Gevalletje lange armen/korte benen ;).

Maar op zich maakt het toch niet uit hoe lang je kindje een maat aanheeft? Het gaat er toch om hoe vaak je wast? Ze doen het eerste jaar sowieso meestal niet zo lang met een maat, dus de kleertjes blijven toch wel mooi. Wij hebben best veel t-shirts, maar maar 6 broeken, 2 rokjes en 1 jurkje (gekleurde was was ik maar 1x per week).

Deel Deze Pagina