Sudo creme

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NewMama, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    hoi allemaal,

Waar is sudocreme voor?

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wordt gebruikt bij luieruitslag.. ik gebruik het veel als ik al zie dat ze een beetje rode billen hebben smeer ik het erop dikke laag.. zodat je vaak kan voorkomen dat ze stuk gaan!

wordt ook gebruikt bij doorligplekken bij zieke en/of oude mensen.

3. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    ok bedankt, kun je het gewoon bij de drogist kopen?

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, bij de drogist, ook bij veel supermarkten. Het zat bij mij ook in de blije doos.

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik gebruik het iedere luier. Een klein laagje creme en ze hoeden mooie zachte billetjes.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik gebruik het alleen bij luieruitslag, maar dat heeft ze zelfden, hoogstens als ze bij het kdv is geweest. Eigenlijk zou ik genoeg hebben gehad aan die proefmonsterpotjes die je in de supermarktdozen krijgt.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik smeer het alleen na een poepluier, maar hier nog nooit luieruitslag gehad.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn kraamhulp zei dat het bij elke luierwissel moest, dus dat doe ik ook. Dun laagje elke keer.
    Ik meot zeggen dat het ook helpt de ontlasting wat makkelijker van de billetjes af te vegen.

9. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    Ik gebruik het alleen bij luieruitslag, maar dat heeft ze zelfden, hoogstens als ze bij het kdv is geweest

hoi hoi........

dat is ook niet prettig dan........
    als je kindje er vrijwel nooit last van heeft zou je toch zeggen dat er iets mis gaat op het kdv als e met luieruitslag terug komt!

10. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Ik gebruik de sudocreme ook standaard.Echter moet dit echt een heel dun laagje zijn. Als je het te dik erop doet kan het zijn werk niet voldoende doen.
    Ik werk in de zorg en er wordt inderdaad ook hier veel gebruik van gemaakt,bij bijv wondbehandelingen en smetplekken.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben niet zo'n fan van sudocreme. Ja, alleen voor de dagelijkse verzorging is het wel lekker, maar bij luieruitslag heb ik geen goede ervaringen. Bovendien prikt het enorm op open plekjes...

Ik kies dan liever voor Bepanthèn of de billencreme van Weleda..

12. marjan77

marjan77 Bekend lid

sudocreme helpt ook erg goed bij smetplekjes!

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat wilde ik net zeggen.
    Beetje vreemd als ze er alleen last van heeft als ze daar vandaan komt. Dat geeft me dan toch stiekem t idee dat ze OF niet optijd verschonen OF n ander soort luier gebruiken die niet zo goed is als je je zou wensen....

OT: Mij werd de eerste tijd (dit is wel 10 jaar geleden) gezegd en billen creme en sudo creme te gebruiken en n paar weken later gebruikte ik alleen nog af en toe de sudo creme als t wat rood aan t worden was.
    Maar goed ik gaf borstvoeding en dan is 't makkelijk af vegen ;)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind sudocreme ook niet zo fijn als dagelijkse creme. Thijmen krijgt er hele rode plekken van. Wat ik begrepen heb is dat de zink in de sudocreme de huid uitdroogd en als er dus niets aan de hand is, kan dat onprettig zijn.
    Ik gebruik nu standaard lanette vaseline zalf van de apotheek. Is gewoon een vette zalf. Heb nog nooit luieruitslag gezien :)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Klopt, maar dat ligt vaak aan de billendoekjes, ik heb ze nu Pampers sensitive gegeven om bij haar te gebruiken en het is al stukken minder.
    En volgens mij verschonen ze haar nu ook vaker, omdat ik dat heb aangegeven.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik sudo creme als ik zie dat haar billetjes iets rood zijn. tot nu toe 1x 1plekje en dat was binnen een dag weer weg. ook gebruik ik het na het badje onder haar kinnentje. alyssa heeft een onderkin en ik krijg het niet altijd goed droog (dan doet ze haar kin op de borst en kan ik er niet meer bij). zo heeft ze tenminste geen smetplekken daar.

liefs doris

Deel Deze Pagina