30 rompers? Zijn ze wegwerp? Dan hoop ik dat je kindje niet te groot is bij geboorte. Anders passen ze nog geen eens.
Ach stel dat dat het geval is, dan kan ik er vast wel iemand blij mee maken. Veel heb ik zelf gekregen en ben dus ook van plan het weer door te geven aan iemand die het kan gebruiken.
Sorry hoor maar die aantallen vind ik echt niet meer normaal. Daar gaat echt een deel van ongedragen weer de doos in.
Poeh, wat een verschillende aantallen zie ik voorbij komen! Ik had een stuk of 8 rompers maat 50/56 denk ik, meer dan voldoende hoor. Hier staat de wasmachine ook elke dag aan, dus het is sowieso zo weer schoon en droog en klaar voor de volgende ronde. Ik was bang dat de kleertjes die ik in maat 50 zou kopen niet zou kunnen gebruiken, maar madam hier heeft echt wel maat 50 een tijdje gepast (heb nog paar shirtjes die ze past, maar die vallen ook groot!). Badcapes heb ik hier ook, en gebruik ze veelvuldig! Ook in de box trouwens, dat als ze spuugt, niet meteen het boxkleed de was in mag.
Ik gebruik de badcape ook als omslag doek. Ook gebruik ik het wel eens in de maxi-cosi. In plaats van een jasje. Veel makkelijker.
Ik heb van de week een wikkeldeken gebruikt als omslagdoek, (is van absorberend materiaal) als badcape in de maxicosi en in de kinderwagen. Idd ideaal.
nou ik vind 20 rompertjes niet veel hoor tis toch wat ieder zelf wil kopen jeetje liever teveel dan teweinig want me kind hoef niet 1 rompertje per dag aan smorgens en savonds schone kleertjes aan
maar dat omkleden telkens is toch ook zielig als ze zo klein zijn? Natuurlijk hoeven ze niet in vieze kleertjes te lopen maar zowiezo? Maarja dan worden je kleertjes wel gebruikt in elk geval
Voor ieder de eigen keuze om zoveel rompers en/of andere kleding te nemen; ik zou het alleen niet als advies geven aan iemand die daarom vraagt omdat de kans groot is dat die persoon achteraf ook vindt dat dit wat veel is. Zeker als het allemaal gekocht moet worden en niet cadeau gedaan wordt (al dan niet 2dehands). Ik vind het namelijk ook geen reeele hoeveelheid, tenzij je 1x in de week wast ofzo.
30 rompers maat 50 lees ik ook hier.... Eva heeft maat 50 niet eens aangehad . Badcapes heb ik er dus wel een paar van, maar er is er maar telkens 1 in gebruik en anders heb ik nog een dekentje die ik kan gebruiken. Dus ik zou zeggen, 1 badcape is genoeg .
Trouwens, Eva is dus ook een spugertje, maar ze heeft nog best lang haar slabbetje om na een voeding, totdat ze niet meer spuugt. En dan gaat het ook nog wel eens mis, maar meestal is dan inderdaad niet haar romper nat. Ik zou dan eerder zeggen, 20 slabbetjes en 7 rompers . Ook wat kindvriendelijker .
Ja, hier ook. Ik heb er 5.. een was voldoende geweest. En die had ik niet hoeven te kopen... want die kregen we van gemeente amsterdam.. zo'n knalrode.... bij de aangifte... IAmsterdam .
Lieve allemaal, Bedankt voor al jullie antwoorden. Wat loopt het uiteen! Ik heb vandaag op jullie advies nog wat kleertjes gekocht en de stand van zaken is nu als volgt. Het gaat mij erom dat ik in ieder geval de eerste 2 weken mijn baby'tje kan aankleden en daarna kan ik gewoon weer spulletjes bijkopen als ik weet wat ik nodig heb. Voor mijn gevoel heb ik zo wel voldoende? Maat 50 - 2 setjes - 1 broekje Maat 50/56 - 9 rompertjes Maat 56 - 2 rompertjes - 2 setjes Maat 62 - 4 setjes - Trui/Jasje met capuchon - 1 broekje Maat 62/68 - 2 rompertjes - 1 setje 1 maat - 2 mutsjes Sokjes - 6 paar
Hoi, Ik ben nog niet eens zwanger maar ik heb ook al wat in huis. Ik heb vandaag een gedeelte gehaald bij de Kruidvat die gaat morgen in de reclame. Ik vind dat een hele mooie lijn van Winnie de Pooh. Groetjes Wendy BABY UITZET: 50/56: - 2x 50/56 romper (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) 62/68: - 1x 62/68 boxpakje (disneybaby roze, Wibra) - 1x 62 romper (disneybaby roze, Wibra) - 1x 62/68 pyjama (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 2x 62/68 romper (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) 80: - 1x 80 romper (disneybaby roze+blauw, Wibra) Spuugdoekjes: - 12x monddoekjes 30x30 cm (wit Da) - 6x spuugdoekjes 30x30 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Slabben: - 1x slabben papa (markt) - 6x slabben 40x28 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Flessen: - 2x zuigflessen 250 ml 3M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x sport sipper fles 300 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x antilek beker 200 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x antilek beker 250 ml 6M+ (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) Overige: - 1x speelkleed 105x85 cm (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x romper opa (markt) - 1x romper oma (markt) - 1x sokjes (wit Baby-dump.nl) - 2x badcape (winnie de pooh bruin/zand, Kruidvat) - 1x 14/17 slofjes (winnie de pooh, Kruidvat)
Ik heb gewoon het uitzetlijstje van de kraamzorg aangehouden. We kunnen er snel genoeg nog wat bijkopen. De consulente van de kraamzorg vondt het ook meer dan voldoende. We zullen ook vast nog wel kleertjes als cadeau krijgen.
Ja ik heb ook een lijstje, uitgeprint op internet. Heel handig voor als je je 1e kindje verwacht. Een vraagje: ik lees weinig dat mensen pyama'tjes aanschaffen, in hoeverre is dat handig? Ik heb nu 1 pyama'tje in 56 geloof ik, en nog eentje in 62 en 1 in 62/68.
Op die leeftijd gebruikte ik nooit pyjamaatjes. De kleertjes van overdag zijn zo zacht, daar kunnen ze de nacht ook prima in. Bovendien slaapt je baby er overdag ook in. Je gaat (tenminste bijna niemand) je baby voor ieder dutje een pyjama aantrekken. Zoveel verschil zit er ook niet tussen een slaapje overdag van 3 uur en een slaapje 's nachts van 5 uur.