hoeveel kleertjes zelf kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jessica507, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, je kunt wel zeggen dat je bepaalde dingen lelijk vindt (ik heb ook gezegd, geen Disneyfiguren erop, geen synthetische zweetpakjes etc.), maar je krijgt het toch. Ik heb een paar foeilelijke dingen gehad en die bewaarde ik dan mooi voor het kdv als reservesetje ;) . Zo doe ik het nu nog, want ik blijf kleding krijgen, dingen die niet mijn smaak zijn trek ik haar gewoon naar het kdv aan. Komen er dan vlekken in die er niet meer uit gaan, pech hoor.

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

@ Jo79, dat is wel een goed plan, mijn kindje gaat als het goed is ook 1 dag naar het KDV en dan kan ik de minder leuke pakjes daar gewoon voor gebruiken!
    Heb namelijk in het begin van mijn zwangerschap 2 boxpakjes gehad van mijn schoonmoeder met beertjes erop (spuuglelijk en ik hou niet van pakjes uit 1 stuk) nou dat gaat mijn kind dus echt niet aan krijgen, heb toen ook gelijk door laten schermeren dat ik niet zo van die dingen hou met beertjes en Winnie the Pooh, Disney enzo! (mijn schoonmoeder vind dat namelijk helemaal super) en sindsdien heeft ze gelukkig niks meer gekocht! hahah :)

Ik krijg een knul, dus voor een jongen wil ik gewoon stoere kleding, leuke spijkerbroeken, overhemden, polootjes, sportschoentjes en vestjes enzo!

En als ik een meid had gekregen dat had ik haar ook niet te tuttig aangekleed want ik hou daar gewoon niet van! Mag best een stoere meid zijn zonder strikjes, kantrandjes enzo! hahah

3. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Je wilt toch wel graag dat je kindje een beetje leuk naar het kdv gaat?
    Daar zijn juist veel mensen die hem/haar zien!
    Dan zou ik die minder leuke kleertjes juist thuis aan doen (áls ik ze al aan deed ;) ) dan ben ikzelf bijna de enigste die het ziet.

Ik heb zelf op een kdv gewerkt als leidster, ik kan nou niet zeggen dat kindjes er veel viezer vandaan komen dan als ze thuis zouden blijven...

4. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik wil de visite vragen om pakjes te kopen vanaf maat 62 zodat ik de kleine maatjes zelf kan aanschaffen, alleen ik ben gewoon te bang dat ik mijn koopdrang niet kan weerhouden en te veel insla! hebben jullie daar geen last van?

5. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    mensen kopen vaak wel wat grotere dingen omdat ze weten dat je zelf de kleine maatjes koopt.
    wij kregen veel in mt 62/68 en zelfs mt 80/86 en wat 92 (jurkje van K3 :) )
    en niet zoveel 50/56.dus we hebben achteraf nog meer gekocht.wij wisten niet wat t zou worden dus vonden t leuker om te wachten tot de kleine er was zodat we echte jongens kleertjes of echte meisjes kleertjes te kopen.we hadden wel wat neutrale dingen gekocht.maar toen we een meid kregen vonden we t toch leuk om echte roze dingen te kopen.en dus bleven de beige dingen in de kast hangen.t is oh zo leuk om van tevoren te kopen.maar nog leuker als je weet wat t is en meer gerichte dingen te kopen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Och, dat interesseert me helemaal niet zoveel, ik heb vaak ook geen flauw idee van welk kind bij welke ouder hoort en wie zijn kind wel of niet leuke kleertjes aantrekt.
    De rest van de week draagt ze altijd leuke kleertjes en ik kom ook veel mensen tegen, dus dan kan ik mooi met haar pronken ;) !
    En ik krijg haar 9 op de 10 keer ook schoon terug en er zitten zelden vlekken van eten ofzo in haar kleding (1 x tot nu toe), maar ze spelen veel buiten met dit lekkere weer en dan zijn haar knietjes helemaal grijs en welk wasmiddel ik ook gebruik, ik blijf het licht zien. En ze is ook wel eens door haar luier heen gelekt, als je dat niet gelijk in een sopje doet, kunnen dat hardnekkige vlekken zijn.

7. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb zelf inmiddels ook de nodige spulletjes gekocht, waaronder 8 rompertjes (3 in 56, 5 in 62), 2 boxpakjes (56 en 62), 5 shirtjes (56/62), spijkerbroekje (62), 3 vestjes (1 56, rest 62), broekje (56), broekje (62), 3 pakjes (62) en 2 pakjes in 56.

En 2 paar slofjes die ik gekregen heb. Ik zal de komende maanden (zeker zodra ik weet welk geslacht het krijgt) nog heel wat bij kopen, maar heb tot nu toe ook al wat spulletjes gekregen in kleine maatjes. Aangezien wij binnen de familie al 4 generaties op rij 8- en 9 ponders hebben, en het kindje op de echo ook al een bovengemiddelde lengte bleek te hebben, verwacht ik ook een iets groter kindje te krijgen. Maar we zullen :)

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    boxpakjes vindt ik n ramp.daar hadden we er een paar vn.en in t begin snachts aan.maar moet je voorstellen:
    snachts geef je de laatste voeding je wilt dat ze rustig gaan slapen na t eten.maar je moet nog de luier doen.nu heeft de kleine een boxpakje aan met allerlei drukkertjes of knoopjes.probeer je heel stil en rustig t pakje open te maken.nou geloof me...tegen de tijd dat je klaar bent is de kleine klaarwakker!
    dat was dus ff en erna gewoon lekker een broekje en shirtje aan.

Deel Deze Pagina