Ha! Nog een paar weekjes en dan is het zover. Spannend hoor! We hebben bijna alles in huis en het kamertje is ook helemaal klaar alleen twijfel ik nog over twee zaken: eerst waren we van plan om de kleine meteen op zijn eigen kamer te leggen, maar ivm borstvoeding en eerste nachten, hebben we toch maar besloten een wiegje aan te schaffen. Alleen vind ik het zonde geld om daar nog 200 euro aan uit geven. Op marktplaats, zijn de meeste wiegjes ook rond de 80 euro en bij Babydump vandaag een mandje gezien voor 80 euro. Hebben jullie misschien nog tips? Daarnaast vraag ik me af of je een luieremmer (heb gehoord over de Diaper Champion), maar lees hier ook wisselende verhalen over : wat vinden jullie: aanschaffen of niet? Alvast bedankt voor jullie reacties!
wij hebben bij de 1e en dit kindje strax bij ons op de kamer in de kinderwagen naast het bed en smiddags in z'n eigen bedje over de luier emmer ik vindt het zonde van het geld het ruikt wel minder dan zo'n gewone emmer met deksel maar je moet dan ook nog van die speciale zakken halen wat in die emmer moet ik had de emmer altijd buiten staan naast de deur daar gooide ik altijd de luiers in
Wij hebben een wiegje van burgerhout, 89,- euro. Keurig ding! En die luieremmer hebben wij van kennisen gehad maar ben er nog niet achter wat er in moet qua zakjes
Wij gebruiken de luieremmer voor de plasluiers. Poepluiers doen we meteen in een zakje, knoop erin en weg. Ik zou gewoon beginnen met een simpele, dan kan je altijd nog een duurdere kopen.
Hier ongeveer hetzelfde. De poepluiers gaan eerst in zo'n bio-luierzakje en ik heb gewoon een Ikea vuilnisbak (gewoon met een deksel, sluit prima) en daarin zo'n zak van het kdv. Die volle zakken lever ik in bij het kdv, daar worden ze opgehaald door een recyclebedrijf en ik zit niet met een overvolle, stinkende kliko. Het stinkt soms wel als hij bijna vol is en je trekt de deksel eraf, maar als de deksel erop is, ruik ik niets.
Gewone luieremmer voldoet prima hoor. Gewoon op tijd legen en af en toe uitspoelen, niks aan de hand. Qua wieg... je kan de kleine ook de eerste tijd in de kinderwagen laten slapen. Hebben wij bij onze eerste ook gedaan (tip van VK en kraamhulp) en dat werkt perfect.
precies hier kreeg ik ook de tip om jason in de wagenbak telaten slapen en dat ging prima een luieremmer vind ik zelf onzin twee keer vallen en ik ben bij me vuilnisbak ga daar dus geen geld aan uitgeven
Ik heb zelf de wieg van prenetal, was 99 euro. Echt een top ding. Heb zelf ook een gewone luieremmer met pedaalemmerzakjes. Daar gaan gewoon de luiers in, allemaal. Ik moet zeggen dat ik haar poep (nog) niet vind stinken. Als je de deksel er ook goed opdoet, heb je er al helemaal geen last van.
Ik heb ook de eerste 3 weken de reiswieg van de kinderwagen naast m'n bed gehad en daarna is ze in haar ledikantje gegaan (overigens ook nog wel bij mij op de kamer).
heb gewoon de kinderwagen op de kamer gehad, sliep ze lekker in de reiswieg. De Diaper Champ vind ik een heel handig ding, maar ik raad je aan om niet de kleinste maat te kopen. En daar kunnen gewoon pedaalemmerzakken in.
Wij gaan zeker een diaper champ kopen (ehm... vragen als kraamkadootje) omdat we op een apartement wonen en de buiten vuilnisbak is zo'n "in de straat verborgen kiep ding". Dus om nou voor elke luier naar buiten te moeten... ik denk dat het ook niet eens mag, van die losse luiers in de container... Maar als ik in een rijtjeshuis met kliko had gewoond had ik die gewoon gebruikt.
Ik denk idd dat dat het is, woon je in een gewoon rijtjes huis, dan lijkt me een speciale luieremmer niet nodig. Maar in flatje kan dat anders zijn. Wij hebben een 2e hands nappywrapper gekocht. De verpakkingen kosten wel wat (8,50 euro ofzo, kunnen 150 luiers in gedaan worden, aanbiedingen in de gaten houden dus) maar als het me te duur wordt, zal ik hem mogelijk alleen gebruiken voor de poepluiers en daarvoor is het me het zeker wel waard.
hhahahaha ik woon in een "gewoon" rijtjes huis.. geen kliko hier hoor, maar onder de grond verborgen kiepdingen
Wij hebben toen ik zwanger was een wiegje voor 55 euro gekocht bij van Asten en we hebben een gewone luieremmer op Eva's kamer staan, stinkt helemaal niet. Om de zoveel dagen legen, geen probleem. Kliko staat buiten (duh ) en ik ga niet voor elke luier naar buiten lopen.
Wij hebben onze kleine al drie maanden in een wiegje op onze slaapkamer liggen en vinden dit zo gezellig (en handig met bv)! Ik heb bij de Prénatal voor 100 een wiegje gekocht en het matrasje was 29. Wel heb ik even op een aanbieding gewacht en heb uiteindelijk alles met 15% korting kunnen kopen. Het is het geld dubbel en dwars waard geweest en zo'n wiegje kan je altijd bewaren (voor een volgend kindje?) of weer doorverkopen via Marktplaats. Als luieremmer kan ik de 'Diaper Champ' aanraden, ben er erg blij mee. Als je één kindje hebt dan is de kleinste maat perfect. Erg handig is dat je geen speciale cassettes nodig hebt en gewoon een grote pedaalemmerzak kunt gebruiken. Succes!
Wij hebben erg veel plezier van onze wieg (incl. matras EUR 100,00, mix & match van Prenatal) en van onze Nappywrapper. Zou ze beide niet graag missen.
Ik heb toen een wiegje op de kop getikt via marktplaats voro 20 eurie, dus das de moeite waard En luieremmers, ik had er een, maar heb em verkocht. Ik vond het waaaaaaaardeloooooooooos! Wij kopen nu voor 1,99 een pakje met 100 luierzakjes met een geurtje eraan. Daarin doen we elke vieze luier en zo in de vuilnisbak. OP haar slaapkamer staat een gewone vuilnisemmer, met zo'n klepje (van nog geen 5 euro) en het enige wat wij ruiken is de vanille geur van het zakje. Veel voordeliger en makkelijker. Ik hoor ook weleens dat mensen er gewone broodzakjes voor gebruiken, ook een optie. Zelf weten natuurlijk maar persoonlijk zou ik je zo'n dure luieremmer afraden.