Koeka dekentje te dun?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door samarinde01, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hallo dames. Zojuist een hele levering ontvangen van baby park. Wat is het wiegje leuk! Rotan Wieg Basic | Babypark

Maar meteen komt er weer een vraag boven. Er zit dus een dekentje bij van Koeka. Een wafeldekentje met aan de bovenkant een katoenen stof die aan de achterkant doorloopt. Dus bovenaan +/- een strook van 10 cm 2 laagjes katoen. Daaronder begint het wafeldekentje aan de voorkant.
    (snappen jullie het nog?)

Ik vraag me af of dit wel warm genoeg is. Met name omdat 2 laagjes katoen zo dunnig voelen. Als ik dan kijk naar de velux deken die ik heb voor het ledikantje en bedenk dat ik daar nog een katoenen overtrek overheen ga doen, dan is dat wiegedekentje wel dun. Hoe doen jullie dat met koeka dekentjes in de wieg?

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb(nu had, hij is net uit zijn wiegje) beide. Een dikke (winter) variant en een dunne.. Heb ze beide evenveel gebruikt in die 4 maanden denk ik. Als het koud was deed ik de dikke met een lakentje en als het warmer weer was de dunnere met of zonder een lakentje.

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hmm oke. Denk dat ik ergens een goedkoop dikker dekentje op de kop tik, daar een overtrekje overeen verzin voor de koude nachten. Dit dunne dekentje kan idd ook nog met een extra lakentje.

Volgens mij moet ik gewoon niet zo moeilijk doen :)

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Koeka heeft een warmte-indicatienummering. Ik twijfelde namelijk ook of het warm genoeg was en bij babypark konden ze me zo vertellen hoe warm het dekentje was. Ik zou gewoon even bellen met het babypark. O ja, en als je het dekentje dubbelvouwt past het dan nog? Dát zou je eventueel ook nog kunnen doen.

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Een fleecedekentje voor de wieg er onder doen en n lakentje en dat terugslaan. Ok je ziet dan de mooie rand van koeka niet meer maar je kunt wel afwisselen.

Deel Deze Pagina