Hallo meiden! Ik zat net op de marktplaats gewoon voor de gein eens te kijken naar babykamers! Maar nu heb ik een hele mooie gezien voor 550,' Dat scheelt ons bijna 300 euro met de babykamer die we gekocht hebben bij Baby Dump! Nu heb ik haar een mail gestuurd om te vragen of ze de babykamer nog heeft.... Het 'probleem' is echter dat a.s dinsdag de babykamer van Baby Dump bij ons geleverd wordt! Zou ik dit nog kunnen annuleren, en zo ja, staat dit niet heel achterlijk als ik als reden aangeef een goedkopere babykamer gevonden te hebben? We hadden bij babydump nog meerdere spulletjes besteld, maar zelfs als ik die erbij optel scheelt het ons nog een dikke 200 euro! Weet niet zo goed hoe ik nu het beste kan handelen.... Wat zouden jullie doen? Liefs, Minya.
Volgens mij staat in het getekende document (ik neem aan dat je een aankoopbon hebt getekend met bv aanbetaling) dat je niet meer kan annuleren tenzij het om iets onvoorziens gaat zoals een miskraam, aangezien dat GELUKKIG niet zo is, ben ik bang dat je er niet onder uit kan.
Oke, dat begrijp ik... Maar hoe zit het dan als je nog niet hebt betaald. of ook nog geen aanbetaling hebt gedaan?
Ook ik denk dat je er niet onder uit kan komen, dat had je misschien heel kort na aankooop kunnen doen, maar volgens mij heb je een behoorlijk aantal weken moeten wachten op je kamertje, dus heel veel tijd gehad om te annuleren. Groetjes Daphne
Volgens mij ben je op het moment van bestelling een schriftelijke/mondelinge afspraak aangegaan en kan je deze niet een paar dagen van te voren afzeggen maar je kan t natuurlijk proberen
Dat klopt Daphne, dat ben ik het met je eens! Maar de babykamer die ik net op marktplaats heb gezien, is gewoon puur toeval! Was niet eens opzoek naar een babykamer, maar was gewoon nieuwsgierig wat er allemaal op zou staan. Het is ook verder nooit in ons opgekomen om verder te kijken naar een andere babykamer maar dit scheelt ons veel te veel! Zoals ik dus net ook al aangaf, heb ik nog geen enkele betaling gedaan, dus zou de 'zaak' er dan niet iets anders voorstaan?
Schriftelijk niet, staat inderdaad alleen het verhaal over de miskraam of op (wat natuurlijk al heel fijn is dat ze het zo regelen mocht het toch mis gaan....) Mondeling kan ik mij totaal niet herinneren dat ze over annuleren iets gezegt hebben! En mondelinge afspraken zijn nooit te achterhalen mocht je het heel gemeen gaan spelen. Al ligt dit natuurlijk niet in mijn aard...
Ik ben geen rechtsdeskundige maar volgens mij is in Nederland een mondelinge bestelling/afspraak bindend..nogmaals probeer t gewoon bel je op en dan hoor je wel wat ze zeggen.
Het lullige is dat de verkoop afdeling op zaterdag niet te bereiken is (al moet je door de week ook héél veel moeite doen om eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen!) Ik zou dan pas maandag kunnen bellen.... Ojee... wat heb ik mezelf weer op de hals gehaald! Ik had nooit op marktplaats moeten kijken! Ik kan het in ieder geval proberen.... niet geschoten is altijd mis zullen we dan maar zeggen!
mondelinge afspraak zijn rechtsgeldig en denk niet dat je het voor elkaar krijgt hoor. maar sucses in ieder geval
Ik heb bij de babydump ook moeten tekenen, dus ik denk dat het echt niet gaat lukken. Succes, groetjes Senna
Ik vind het eerlijk gezegd, erg onfatsoenlijk om nu nog te proberen om er onderuit te gaan. In Nederland is afspraak afspraak. Of het nou mondeling of schriftelijk is. Zoals bij alle aankopen heb je 8 dagen bedenktijd, maar het lijkt me dat die al lang om zijn. Vind het alleen wel een beetje vreemd dat je geen schriftelijke aankoopbevestiging hebt.
Je hebt wel een week (geloof ik) tijd om je koop te annuleren zonder problemen. Daarna heb je daar geen recht meer op, of ze zijn erg coulant.
Ze zijn inderdaad superslecht te bereiken, maar dat geld volgens mij voor al die zaken! Ik had ons kamertje bij Baby Max en die waren ook nooit te bereiken en we kregen t kamertje maar liefst 8 (!) weken later dan de afgesproken 8 weken levertijd, toen wilde ik er ook onderuit, maar helaas de afspraak (ik had wel getekend en aanbetaald) was bindend, zelfs onder omstandigheden van 16(!) weken levertijd, maar zoals je zelf al zegt, niet geschoten is altijd mis.
@Jopie: dit heeft in mijn ogen niks met fatsoen te maken, maar kijk ik wat mijn opties nog zijn en wat ik eventueel kan bereiken. Ik weet ook wel dat afspraak afspraak is, en ik heb wel getekend op de aankopbon (bevestiging), maar hier staat niks over annuleren op. Alleen over het probleemloos terugnemen van de babyartikelen mocht de zwangerschap anders verlopen. Daarom vroeg ik ook aan jullie hoe dit eventueel zou kunnen zitten. Het is verder nooit in ons opgekomen om verder te zoeken naar een andere babykamer, laat staan deze bestelling te annuleren. De babykamer die ik op marktplaats zag, was puur toeval. Als ons dit qua geld heel veel kan schelen, ben ik toch niet onfatsoenlijk om te kijken of ik dit misschien nog rond kan krijgen? En mocht het niet lukken, het zij zo! Zou ik ook geen ramp vinden!
Ik vind dit wel met fatsoen te maken hebben, en gelukkig mag dat in Nederland Ten eerste, ik kan me heel goed voorstellen dat je dit gaat denken door zoveel prijsverschil, maar Babydump kan er ook niks aan doen dat je niet eerder hebt bedacht om verder te kijken. Jij bent een overeenkomst aangegaan met Babydump. Zij bestellen dit kamertje speciaal voor jou. Ik vind het dan gewoon niet netjes om het dan niet af te nemen als Babydump zich aan de afspraken houdt. Maar je kunt er er idd een bezoekje of telefoontje aan wagen, om te horen wat hun beleid is op dit gebied.