Mijn zoontje heeft er een aantal op zijn schouderblad. Hij had er eerst één , één vrij grote, maar in de vakantie zijn het er meer geworden. Volgens HA niets aan te doen, moet vanzelf over gaan. Behalve als ze kapot gaan of gaan ontsteken of er een eczeem bij ontstaat dan is er een zaflje. Hoe lang duurt dit voordat het weg gaat?
Mijn dochter heeft t vorig jaar gehad. Zat bij haar vooral in dr elleboog en later ook wat op dr romp, geloof ik.. Heeft best lang geduurd, maand of 9..? Heel veel kindjes van de zwemles hebben t gehad. Maar er is nu niets meer van te zien hoor, geen littekens.
Mijn zoontje heeft inderdaad 9 maanden er last van gehad. Onze huisarts gaf nog de tip om betadine scrupp te gebruiken. ( als het iets open was). Ook geen littekens ervan ( zat in zijn oksels en romp) Succes
betadine scrub heb ik inderdaad ook van gehoord en verder duurt het best lang, geef het gerust een jaar..
Mijn dochter heeft hier erg veel last van gehad, ik denk dat het uiteindelijk bij elkaar 2 jaar geduurd heeft voor ze weg waren. Ze zaten eigenlijk overal, maar vooral in haar gezicht.... En helaas, je kan er idd weinig aan doen, moet vanzelf weggaan. Als ze gaan ontsteken, dan aanstippen met betadine en vaak zijn ze daarna dan weg. Maar wat je doet, ga er vooral niet aan zitten pulken, dan krijg je littekens. Mijn dochter zat er gelukkig nooit aan, mar heeft er helaas wel littekens aan overgehouden, vooral van de wratjes in haar gezicht (denk een stuk of 15) Ik dacht altijd alleen dat als je ze eenmaal gehad hebt en ze zijn weg, dat ze dan ook niet meer terugkomen, echter lijken ze nu terug te komen op haar been....:x
Wat sneu @mamavanmimi ... begin je weer opnieuw. Gelukkig niet in haar gezicht... Thx voor de reacties... sjongejonge best lang duurt het dus voordat het over gaat. idd op vakantie, iedere dag zwemmen, daar is het ook erger door geworden. Ik zag vanmorgen na het douchen dat het zich ook al heeft uitgebreid naar onder de oksel.... daar zitten nu ook al wel een stuk of 15 bultjes. Ik droog "dep" hem heel voorzichtig af, doe zo voorzichtig mogelijk maar erg vervelend dat er niets tegen te doen is. Ik hoop dat het zo blijft nu en niet meer wordt....
Dat is niet waar!!! Twee keer per dag met betadine zalf insmeren zo voorkom je hun verspreiding en gaan ze op termijn (1 a 2 maanden)weg. Bij mijn zoon ging de verspreiding op een gegeven moment heel hard. Als je daar niks tegen doet dan zitten ze op een gegeven moment overal en duurt het soms langer dan een jaar voordat ze weg zijn.
Mij is juist altijd verteld dat er idd niks aan te doen is, betadine kun je erop doen, maare dit doet pas iets als de wratjes al aan het ontsteken zijn, pas dan verspreiden ze zich namelijk. als ze niet onsteken en dus nog dicht zijn, kunnen ze zich niet verspreiden.
Ze zijn inderdaad besmettelijk als de inhoud van het wratje naar buiten komt. Dit moet je dan per wratje in de gaten gaan houden En als het heel veel wratjes zijn, is het lastig. Mijn zoon was door het smeren binnen twee maanden wratjes vrij (en had na 1 maand veel minder wratjes op zijn lichaam), ik vond het smeren dus dubbel en dwars waard. Als ik het niet had gedaan, zat hij nu nog daaronder.
Hier trouwens nog een oud topic van iemand die betadine zalf met calendulan aan het smeren was http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/198250-waterwratjes-alle-tips-zijn-welkom-3.html
mijn dochter heeft ze ook gehad, met een half jaartje waren ze weg. ik had eerst een waterwratjes stift gekocht maar die hielp niks. de wratjes werden wel steeds groter en op een gegeven moment kwam er een soort kopje op en die kon je dan vast pakken en er zo uit trekken, bleef dan een gaatje over maar dat is allemaal goed dicht gegroeid en je ziet er niks meer van. de gene die wat rood werden (denk ontstoken) heb ik er uitgedrukt. ze zijn tot op heden al ruim een jaar weg en niet meer terug gekomen
Thx voor t advies @Amaran en @Diede Ik ga @Diedes tip eerst uitproberen . Ik ben vanmiddag al bij de action geweest en vanavond voor t slapen gaan heb ik voor de eerste keer slakkenslijmgel bij mijn zoontje op de wratjes gesmeerd. Ik laat het hier nog weten hoe het gaat! Ben heel benieuwd thx
wassen met dove zeep. Mijn broertje en ik zaten onder de waterwratten. na het wassen met dove zeep trokken ze weg. Hadden we gehoord van iemand anders en hier werkte het. Ik weet het nog heel goed want degenen op mijn benen hadden ze allemaal al weggebrand. Was enorm boos dat we het niet eerder hadden gehoord. Heb nu lelijke littekens op benen