Baby ziekjes- werken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samarinde01, 24 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wij hebben het geluk dat opa en oma met alle plezier oppassen hier. Nu vraag ik mij af hoe jullie omgaan met ziekte van de kinderen.

Mijn jongste is nu 11 maand, heeft hoge koorts en is heel hangerig en verdrietig. Het doet me een beetje pijn dat ik straks moet werken. Oma is ook heel lief en kan veel knuffelen, maar toch voelt het gek om weg te gaan nu hij nog zo klein is.
    Als mijn oudste ziek is, vind ik dat minder lastig omdat ik hem dat beter kan uitleggen.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, ik kan echt niet elke keer vrij nemen als kind ziekjes is. Bij oma is ze ook in uitstekende handen. Ik probeer altijd wel vrij te krijgen, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

itakepictures vindt dit leuk.
  3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik nam altijd vrij..

4. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik ga gewoon werken. Tenzij ze echt doodziek zijn, maar kan niet altijd vrij nemen. Met vier kinderen zou ik 40 weken per jaar thuis zitten dan denk ik :D

Pinkblossom vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja als je vrij kunt nemen dan is dat fijn. Mijn man houdt elk jaar 2 dagen daarvoor reserve (eigenlijk voor wanneer ik uit val).
    Maar ik zou het vrij nemen bewaren voor wanneer ze echt heel ziek zijn. Zeker als oma er nu is.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    Niet helemaal lekker = gewoon naar de kinderopvang.
    Ziek = vrij nemen (deels thuis werken) of familie vragen op te passen.

Ik vind juist bij die kleintjes dat ze het ene uur zich heel slecht kunnen voelen en het uur daarna is er niks aan de hand. Daar ga ik dan niet elke keer vrij voor nemen.

itakepictures vindt dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ga gewoon werken, maar ik werk maar 3 a 4 uur per dag.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Hier komt er ook een oma om op ze te passen of één van ons werkt een (halve) dag thuis. Neem geen vrij. Nu zijn ze beiden ook nog nooit echt heel ziek geweest...

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier met koorts en verhoging een ander geval maar dat komt omdat ie bij mij atypisch verliep (kreeg een hartstilstand). Dus ik neem gewoon vrij en probeer wat ik kan vanuit huis te werken. Baas weet t overigens wel waarom ik daar geen risico mee neem.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Mijn man blijft dan vaak thuis. Die kan wat makkelijker vrij krijgen dan ik. Ik werk meestal maar korte dagen en als ik thuis ben kan hij gaan werken.

11. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Als mijn man of ik vrij kan zijn, dan doen we dat. Ik vind het fijn en belangrijk dat 1 van ons de zorg op zich neemt op zulke momenten. Als kind had ik ook het liefste mijn ouders in de buurt :)

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Als het een oma dag is en ze zijn “wat ziek” dan gaan ze gewoon naar oma. Toen de oudste een longontsteking had bleef ik wel thuis.

Opvangdagen (2) houden ze wel thuis als ze ziek zijn maar gek genoeg is dit in 4 jaar slechts 4x voorgekomen. Ik heb toen thuis kunnen werken en mijn man heeft eens vrijgemomen. Ze worden meestal op onze vrije dagen of in het weekend ziek. Goed opgevoed he :p

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Oma heeft geknuffeld en ik voelde me schuldig, maar ben wel gegaan. Moest tot laat werken en meneer heeft de hele avond rustig geslapen. Toen mama thuis kwam, begon het (natuurlijk). Tsja..

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nu is vrij nemen voor mij ook erg lastig op korte termijn. Klein bedrijf en veel klanten die afgebeld moeten worden/verzet worden. Dat houdt me tegen om thuis te blijven, maar als je dat plakaapje dan van je af moet schrapen...

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het is even lastig om zo'n kleintje ziek weg te brengen, maar als ik zeker weet dat ze in goede handen zijn dan breng ik ze gewoon. Oma zou hier zo iemand zijn. Als ze ziek zijn verwend ze ze lekker en kroelt het liefst de hele dag, zegt al haar afspraken af, dus ik zou ze daar met een gerust hart brengen.

Deel Deze Pagina