wordt pap net als rijstebloem dun in de maag? mijn dochter heeft reflux en rijstebloem is echt een drama met omhoog komen uit de maag en dit krijgt ze dan ook niet. ze is nu al een paar dagen in de nacht wakker dus ik vraag me af waar ik goed aan ga doen....
Ja, word ook dun in de maag en komt net zo makkelijk weer omhoog. Als ik pap gaf deed ik het indikken met nutriton (alles wat maar enigszins vloeibaar was dikten ik in met nutriton). Ik begrijp alleen deze zin even niet: ze is nu al een paar dagen in de nacht wakker dus ik vraag me af waar ik goed aan ga doen.... Geef je dan een papfles als laatste fles, of juist niet?
Ja, al het eten wordt vloeibaar in de maag o.i.v. de spijsverteringsenzymen en het maagzuur. Wordt ze wakker van het oprispen? Oprispen met rijstebloem of pap schijnt nl. pijnlijker te zijn dan alleen melk.
staat er idd niet echt handig ze krijgt nu Neocate voeding ivm KMA en eczeem en krijgt 4x210 met 3 schepjes JPBM. ook krijgt ze al groente en fruit wat ook heel goed gaat. twijfel of ze wakker wordt van de honger in de nacht én omdat ze bijna 6 maand is en je mag starten met pap vraag ik me af of ik daar dan mee ga beginnen. rijstebloem is echt een fiasco, dat komt uren later nog weer omhoog en heeft ze last van
Geeft niks!! Als je pap wilt gaan proberen zou ik het indikken met JBPM, anders kun je er vergif op innemen dat ze er last van gaat krijgen. Als ze wakker word bied je haar een flesje aan? Drinkt ze deze leeg en slaapt ze dan weer verder? Wat ik hier op het forum lees is dat neocate ligt verteerbaar is. Je zou kunnen proberen om haar 's avonds meer eten te geven. Krijgt ze potje of stukjes? De 6 maanden potjes zijn gewoon vloeibaar. Met stukjes moet de maag meer aan de slag, en blijven ze vaak vaker een langer verzadigder gevoel houden. Misschien nog een toetje in de vorm van fruit erachteraan?
Ik zou of heel even wachten met papgranen.. Daar zitten gluten in, en die worden wel afgeraden voor de 6 maand (ook bij 4mnd bijvoeden). Pap wordt ook dun, dus dat zal je niet zo helpen. Alleen nutriton houdt het steviger, maar dat is meer voor spugers, niet voor doorslapen..