Hoeveel koffie drinken jullie nu je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eiffel, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Eerste 14 weken niets. Vond het super smerig. Flink hoofdpijn van gehad trouwens.
    Nu bijna alleen maar cafeïnevrije koffie en thee. Als die niet voor handen is, max 2 koppen per dag.

2. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Ik was een notoire koffiedrinker. Maar nu alleen 's ochtends en soms cola light. Verder niet. Heb bamboekoffie voor als ik echt veel trek heb en dan probeer ik het ook erg lekker te vinden :)

3. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik drink geen koffie, maar wel earl grey thee waar ook cafeïne in zit. Alles met mate, dan kan het volgens mij niet zo'n kwaad

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Geen :D

5. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds ik zwanger ben een afkeer voor koffie. Daarvoor vond ik het heerlijk. Maar ik mis het totaal niet.

6. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik drink decaf koffie of koffie met veel melk, ongeveer twee à drie koppen per dag en soms ook helemaal niet.
    Soms drink ik wel eens een colaatje maar verkies toch Fanta. Als ik dan eens cola drink, vermijd ik koffie.
    Voor de rest veel water en vruchtensapjes of chocomelk.

7. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Twee koffie is volgens mij prima en ze raden idd af om veel cafeïne te gebruiken.
    Ik drink normaal ook twee koppen koffie per dag maar ik moet er nu niet aan denken bleh haha ;)

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Officieel mag je er max vier per da dacht ik. Maar ik vind dat zelf veel, maar dat komt omdat ik er erg sterk op reageer. In uitzonderlijke gevallen drink ik nog een cola. Maar daar voel ik me eigenlijk niet fijn bij, doe ik alleen als ik door moet werken en het anders niet trek.
    Verder een decafe, melk, water, en rooibosthee.
    Trouwens mijn gyn zei een kopje normale en een decafe dat ik dat mocht. Maar ik ben ook een hoog risico zwangerschap en ik neem haar advies dus ook heel serieus.

Mis wel eens een tweede bakkie en vooral een wijntje :D. Hihi maar das een heel ander topic onderwerp ;)

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik drink nog alles. Eerste tijd geen zin in. Maar zeker nu met de zwangerschapssuiker drink ik nog tot vier espresso's per dag. Geen gewone bakken koffie, dat dan weer niet, dat lijkt me wat veel van het goede en dat is ook gewoon minder lekker. Ik drink zo nu en dan ook wel cola. Zo lang ze niet duidelijk zijn over waarom het beter is om iets te doen en laten, eet ik gewoon gevarieerd.

10. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik drink er nu ik zwanger ben 2 in de morgen. Anders kom ik echt niet op gang ;)
    De cola laat ik wel helemaal staan nu.

11. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Ik drink alleen koffie als ik echt even een opkikker nodig heb. Dus hooguit 2/3 keer in de week. Cola is alleen mijn verslaving, dus daarin zou ik echt moeten minderen. Drink denk ik een halve fles per dag :)

12. mamalap

mamalap Niet meer actief

2 koffie (1 ochtend, 1 avond), 2 pakjes capri sun, 1 glas cola in de avond en tussendoor water.
    Zo dronk ik eigenlijk al, ik was echt verslaafd aan cola, maar daar zit zoveel suiker in dus al paar jaar geleden de gewoonte veranderd.

13. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik ben niet zwanger maar heb twee koters dus kan wel meepraten als koffieleut.
    Zelf dronk ik ook veel minder koffie tijdens mijn zwangerschap. Twee kopjes was mijn max, maar soms zondigde ik en nam ik een derde :)

Beide jongens zijn eerder geboren (38,6 & 38,2), maar weet niet of dat door de koffie kwam Koffie en thee tijdens zwangerschap - Zwanger zijn - 4 weken | Ouders van Nu.

Tip is wel om (mocht je bv te geven) niet te veel meer drinkt. Bij de eerste dronk ik wel volop (plus dextro's). Bij de tweede zorgde ik dat ik pas dronk direct na bv, zodat hij zo min mogelijk meekreeg en daardoor minder krampjes kreeg.

14. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een koffie verslaafde!
    Ik heb thuis een super-de-luxe-versebonen-maler. Maar gelukkig kan dit apparaat ook 1 kopje filterkoffie zetten. Dus ook caffeine vrije koffie. Ik drink als ik thuis ben 1a2 kopjes met caffeine en verder alleen zonder. Op mijn werk drink ik 3 koppen koffie. Maar ik werk maar 3 dagen, dus dat moet kunnen vind ik.

15. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik ben/was ook echt een cafeïne verslaafde :D.
    Sinds mijn zwangerschap is mijn eerste bak een normale met cafeïne. Daarna neem ik nog 2 bakkies cafeïnevrije koffie. Verder drink ik 's avonds ook nog wel 2 glaasje cola light.

En dat is dus wel anders dan voor de zwangerschap.

16. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    2 dagen voordat ik bij deze zwangerschap een positieve test had lustte ik opeens geen koffie meer.
    Vorige week een cappuccino geprobeerd, maar vond het niet te drinken zo vies.

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    2 kopjes per dag deed ik :)

18. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zowel de vorige zwangerschap als nu ben ik van 5 a 6 terug gegaan naar 3 (soms 2 en 4 is echt max en alleen met verjaardagen/uitjes). Verder rooibos thee (theïne vrij) en water. Prima te doen

19. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Hii ik dronk geen koffie vanaf maand 1 tot 7 a 8 maanden . Soms cola tegen de misselijkheid. Maar verder eigenlijk gezonde fruit drankjes veel water en melk en crystal clear aan het eind van me zwangerschap soms 1 kopje voor het lekkere!

20. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Twee kopjes per dag, heel soms ook nog een paar koppen (kruiden)thee. Heb echt die twee koppen per dag nodig om de dag door te komen. Als ik verlof heb ga ik denk ik over op thee en probeer ik maximaal een kop koffie per dag te drinken.

Deel Deze Pagina