Hoeveel koffie tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ikook, 9 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij de eerste hielt ik het bij 1 kop per dag, deze keer heb ik helemaal geen caffeine genomen. Nam alleen 1 kop groene of zwarte thee per dag, maar dat is theine.
    Ik vond het ook heel belangrijk om bewust te zijn van voeding en vond het echt geen ramp om een paar maanden mezelf te onthouden van bepaalde voeding. Ben inmiddels wel weer blij dat ik koffie 'mag' drinken en geniet er volop van!
     
  2. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    In het begin van de zwangerschap vond ik het echt niet lekker (terwijl ik best een koffieleut was) en dronk 1-2 kopjes. Nu drink ik er 3-4, en dat is voor mij prima.
     
  3. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik drink max 2 kopjes per dag. Hier een bonen machine waar je de sterkte kan instellen. Doe de minst sterkte.

    Maar als je op je voeding wilt letten zou ik eerder melk producten schappen zoals kaas,melk,yoghurt etc.
     
  4. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Voor mijn zwangerschap 2 kopjes. Tijdens mijn zwangerschap 1 kopje per dag. En nu de laatste weken neem ik er soms weer 2.

    Alcohol moet je zelf weten natuurlijk, maar ik ben het wel eens met vrouwen hier die zeggen dat je echt geen geheelonthouder hoeft te worden. Ik werd juist zwanger in de ronde dat ik wel lekker een wijntje dronk.
     
  5. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik vind het zo grappig jou iedere keer hier tegen te komen. Ik ben benieuwd wie eerder bevalt ;)
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #26 1981Mama, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt: 11 sep 2017
    Je mag als je zwanger bent 200-300mg cafeïne per dag

    Kopje koffie-75
    Thee-35 (?)
    Chocomel-20 per 100ml
    Cola-10 per 100ml

    Ik drink 2 liter cola op een dag want iets anders hou ik niet binnen
     
  7. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik probeerde zo veel mogelijk caffeine en theine te vermijden.
    Dus caffeine vrije koffie, max 3 in de week en geen zwarte/groene thee meer maar alleen rooibos.
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Nog altijd 2 kopjes per dag. Was eerste trimester 's middags en 's avonds heel misselijk, maar ib de ochtend niet.

    In de middag of avond(bijvoorbeeld op feestje ofzo) laat ik dan wel de cola staan. Maar dat mis ik niet heel erg aangezien ik sowieso niet veel fris enzo drink.
     
  9. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Bij de vorige zwangerschap dronk ik 2-4 kopjes koffie per dag.
    Nu wordt ik misselijk van koffie, dus die keuze is snel gemaakt ;)
    Drink wel 1-2 koppen thee per dag, soms rooibos en soms ook gewone zwarte thee met een smaakje (staat nu een kop aardbei thee voor me :rolleyes:)
    Heel af en toe drink ik een blikje cola, gisteren bijvoorbeeld nadat ik moest overgeven op het werk heb ik een blikje gepakt omdat dat wel goed smaakte toen.

    Alcohol ben ik niet gaan vermijden toen ik zwanger wilde worden. Maar ik dronk sowieso al heel weinig alcohol. Dingen als filet americain moet ik nu wel even om denken, gezien we dat bijna altijd in huis hebben.

    @harlene2014 waarom alle zuivel uit je eetpatroon bannen? Zuivel is toch juist heel belangrijk voor de botopbouw van je baby.
     
  10. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    2/3 kopjes per dag, veder cafeïne vrije koffie
     
  11. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja tijdens je zwangerschap is t geen probleem. Maar las dat ts zwanger wilt worden en dan zijn zuivel producten niet heel goed.
    Liep bij een accupuncturiste omdat we de 1e x in de mmm zaten en zij zei dat kaas, melk etc werkt als een fondue pan in je lichaam. Heb dat voor de laatste x iui allemaal niet meer genomen... met resultaat... niet dat t dan daar door komt maar zou best een bijdrage gehad kunnen hebben :)
     
  12. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Heb deze vraag onlangs nog gevraagd bij vk, omdat je zoveel wisselende verhalen hoort.

    Ik dronk voor mijn zwangerschap 4 kopjes koffie per dag. En nu drink ik 1-3 kopjes per dag.
    VK gaf zelf aan dat dit een prima verhouding was. Soms drink ik ook wel cafeïne vrije koffie.
     
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Alleen in een lekker koffietentje neem ik een macciato. Dus gemiddeld 1 koffie per week ofzo.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik ben sinds het moment dat wij begonnen met proberen volledig gestopt met koffie en alcohol met het idee dat dat mijn vruchtbaarheid zou bevorderen. Tja, zie handtekening... :roflmao: Toch vind ik het geen enkele moeite om het te laten staan, dus ik blijf dit lekker doen. En mocht ik ineens snakken naar een glas witte wijn of een dubbele espresso, dan zou ik dat heus wel nemen, maar ik snak er niet naar, dus dan is de keuze snel gemaakt!
     
  15. Melief

    Melief Niet meer actief

    Tijdens het zwanger worden dronk ik gewoon mijn 1/2 koffie per dag en 1/2 wijntjes per week.
    Koffie krijg ik nu al 3 weken niet meer weg, drink wel wat cola op een dag omdat kleine slokjes een beetje helpen tegen de misselijkheid.
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    In chocomel?! :eek: Ik voel me echt heel dom nu, maar dat wist ik dus echt niet. :oops:
     
  17. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee ik heb het ook nooit geweten in mijn eerste zwangerschap. Had ook cola zonder cafeïne gekocht (niet te drinken). Dus toen heb ik het verder uitgezocht (nou ja mijn man dan)
     
  18. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Je bent niet de enige! Ben juist chocomelk gaan drinken met het idee geen cafeïne binnen te krijgen. Zit het er dus toch in :roflmao: gelukkig niet zo heel veel, want heb wat bakkies chocomelk verslonden om wakker te blijven op t werk :rolleyes:

    Koffie ben ik af gaan bouwen vanaf 6 weken en vanaf 8 weken luste ik het ineens niet meer. Dus was niet heel moeilijk om er vanaf te blijven. Alleen in het laatste trimester kwam het een beetje terug, maar dan dronk ik alleen af en toe een macciato op terras o.i.d.

    Cola vond ik heel vies tijdens de zwangerschap. Theine heb ik wel vermeden.
     
  19. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Als een fonduepan?! Hoe dan? Natuurlijk moet je niet gaan overdrijven, maar zuivel hoort bij een gezond eetpatroon.

    Wat betreft caffeine blijf ik ruim onder de 200 mg, zoals hier wordt aangeraden.
     
  20. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    @Micchan Dat is dus ook mijn reactie met op dit moment zelfs een kop warme chocolademelk vast :roflmao:

    Ik drink sinds positieve test 1 kopje koffie per dag, en 3 a 4 kopjes thee ofzo.

    Alcohol en verder de dingen nooit laten staan van te voren maar pas vanaf positieve test. Lekker doen waar jij je goed bij voelt :thumup:
     

Deel Deze Pagina