Welke beker/tuitbeker?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vgg, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Zoonlief weigert sinds hij ziek is geworden afgelopen donderdag de fles (en speen ook trouwens). Nu lijkt hij inmiddels wat beter te worden, maar hij drinkt nog steeds alleen aan de borst. Heel fijn natuurlijk dat hij dat wel drinkt (al is het héél onrustig), maar woensdag moet hij weer naar het kdv en daar drinkt hij normaal gesproken 2 flessen gekolfde melk. Nu ben ik dus een beetje bang dat hij de fles blijft weigeren en ben ik uit voorzorg vast aan het kijken naar een alternatief. Ik kreeg de tip om een gewone beker of tuitbeker te proberen, maar welke is dan het handigst? Je hebt zoveel verschillende en ik heb me hier echt nog nooit in verdiept, want zoontje drink t toch goed uit de fles en ik ga voorlopig toch nog niet stoppen met de borstvoeding...
    Zijn er hier dames met ervaringen met kindjes van deze leeftijd (6 maanden), misschien moeders met flesweigeraars die goede tips hebben?

2. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden tot een week geleden ook een hardnekkige flesweigeraar. Niet inene zoals bij jou, maar 7 mnd lang dus. Ik kon geen kant op!
    Toen de Tommie tippie geprobeerd, met wat diksap erin en ja hoor! Was duidelijk te lekker om te weigeren, hi hi. Daarna weer sneaky gewoon kv erin gedaan ( ik wilde bv gaan afbouwen) en ook die dronk ze uit de fles. Ze moest gewoon de techniek even doorkrijgen en dmv de Tommie tippie ( lijkt op moederborst) en de diksap is dat dus gelukt. Hopelijk gaat t jou ook lukken. Succes!

3. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Riekje: hoe hebben jullie het voor die tijd gedaan dan? Of is het bij jullie verder nooit echt nodig om de fles te geven?

Diksap weet ik niet of ik dat al wel wil geven. We waren net 1 dag begonnen met bijvoeding (peer), maar omdat hij ziek werd toen weer gestopt en we hebben al het vermoeden van een voedselallergie (pinda) bij hem en hij heeft last van eczeem, dus het is niet een heel makkelijk kindje qua voeding. ;) maar ik houd het zeker in gedachten! Dank je!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou dan gaan voor een gewone beker. Een tuitbeker snapte mijn kindje pas na 1 jaar.
    Met 8 maanden een rietjesbeker gegeven.
    uit een gewone beker drinkt ze vanaf 6 maanden om te oefenen.
    Vanaf 14 maanden kan ze dat zelf netjes.

5. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor die tijd kon ze gewoon bij mij terecht, wat wel betekende dat ik altijd moest zorgen dat ik niet te ver bij haar vandaan kon en binnen 3 uur weer bij haar moest kunnen zijn...Geeft wel een hoop lucht nu, wetende dat ze ook de fles neemt nu.
    Die diksap kun je evt alleen even gebruiken om de techniek weer even eigen te maken, daarna gewoon weer de voeding erin die jij voor m wilt...
    Succes!

Deel Deze Pagina