Hoi, Ik geef altijd bv op verzoek. Als hij thuis is krijgt hij 6 voedingen per dag. 6,9,12,15,18,20 Op kdv geven ze hem 2 voedingen. Terwijl ik hem thuis 3 voedingen zou geven tussen 8 en 18.30. Nu geven ze 2 keer 180 cc Is dat wel voldoende? Hij eet dan als hij naar kdv is geweest maar 5 voedingen. Krijgt hij wel genoeg binnen? Hij komt na 20 uur uit zichzelf niet meer tot de volgende ochtend. Zij zeggen dat het normaal 4 uur tussen zit, terwijl ik 3 uur ben gewend. Moet ik er wat van zeggen op kdv? Ik vind het wel moeilijk. Groetjes!
Ik vind het gek dat ze op het kdv bepalen dat hij maar 2 keer mag drinken, als jij voedt op verzoek, zouden zij dat ook moeten doen. Dus ja, ik zou er zeker wat van zeggen.
Vijf voedingen is prima en als hij op het kdv om de 4 uur krijgt en tevreden is, is er niets mis mee als jij het ook geen probleem vindt.
Hier met 4 maanden ook meestal 6 voedingen. Soms komt ze zelf voor 5 voedingen en geef ik nog een droomvoeding. Ik voed ook op verzoek en zit nu met bijna 5 maanden nog steeds ongeveer 3 uur tussen. De tijd overdag tussen de voedingen bleef hier een beetje gelijk maar de nachten werden steeds langer. Mocht hij tekort komen op het kdv dan haalt hij dat thuis wel weer in, ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn dat hij tekort zou komen. Toch vind ik het niet aan het kdv om te bepalen hoeveel tijd er tussen de flessen zit. Hebben jullie hier afspraken over gemaakt?
Nee, geen afspraken over gemaakt. Ik zei voeden op verzoek. Maar hij sliep goed door. 11 uur. Nu is hij wel eerder gekomen en heb ik Eem gebroken nacht. Toch maar wat van zeggen. Volgend mij is het toch niet goed genoeg. Ik vind het toch lastig om er wat van te zeggen.
Wat hij overdag niet krijgt haalt hij thuis wel weer in. Al zou ik hem op het kdv liever 3 flessen van 120 laten geven.
Hier precies hetzelfde. Emma krijgt als ze thuis is meestal 6 voedingen soms 7 en op kdv slaapt ze veel meer en komt ze voor 2 flessen. Ik geef wel altijd 3 mee van 170. Het is wisselend hoeveel ze hieruit drinkt soms maar 100cc en soms leeg. We hebben afgesproken dat er max 4 uur tussen de voedingen mag zitten. Dit nadat ze 1 keer zo goed sliep dat ze na de ochtend voeding van 6 uur niets gehad had Tot half 1 s middags. Emma doet het prima op 5 voedingen op het kdv. Groeit goed en sporadisch en nachtvoeding. zou me er dus niet te druk om maken en misschien een Max tijd die tussen twee voedingen mag zitten afspreken
Hier ook een dochter van 4 maanden. Zij drinkt ook echt nog om de 3 uur overdag. Moet zeggen dat mijn kinderen nooit voedingen van 180 uit de fles dronken. dl drinkt maximaal 120 uit de fles. Dus zou ook eerder vragen of ze drie keer 120 willen geven.
Ik geef nog zes a zeven voedingen per dag. Ook om de drie uur. Idem als hierboven drinkt M. nooit een fles van 180ml leeg. Overdag toch niet. Ik zou hen vragen om drie flessen aan te bieden. Zoals je schrijft komt hij door die twee flessen terug s nachts. Niet tof voor jou, zeker niet als je terug moet werken!
Het zal wel verschillend zijn per kindje maar ook mijn dochtertje drinkt geen 180 cc. Meestal 120, soms 150 maar dan spuugt ze weer een golf uit.
'Lekker' hoor die mensen die 'maar' 5 a 6 voedingen hebben. Ik zit nog steevast op 8 voedingen. Het is een tijdje 7 geweest, maar ze wil vaker iets drinken. Mijn borsten zijn ook vlug leeg... En ze komt niet fors aan ( nu 5600, bij 63,5 cm en 4 maanden ), dus het zal wel goed zijn. Ik zou op het KDV ook op verzoek laten voeden... Het zal wel niet handig voor ze zijn, maar straks zit jij met de gebakken peren en is het vraag/aanbod zoek... Je zit volgens mij heel keurig met 6 voedingen! En wat heerlijk dat de nachten zo lang duren .
Ja klopt! Vandaag toch maar wat van gezegd. Hij slaapt nu wel lekker door denk ik. Maar nu zit ik nog weer met een ander probleem. Hij heeft 3 flesjes van 180 cc nodig. Nu kolfde ik 150cc. Maar sinds deze week kolf ik veel minder. Vandaag was het 150cc, 100cc,70cc Nu heb ik het erg druk op werk en ren ik van de ene afspraak naar de andere en kolf ik 3 keer per dag. Gisteren had ik geprobeerd op te krikken, door dag thuis te werken om om de 2 uur te kolven, maar dat hielp niet, want heb vandaag maar weinig gekolfd. Wat kan ik nog meer doen. Ik werd vandaag helemaal emotioneel ervan dat ik het mirt gaan afbouwen. En dat ik kunstvoeding zou moeten geven. Heb wel voor de zekerheid kunstvoeding gekocht. Ik wil niet dat hij te weinig melk krijgt op kdv doordat ik zo weinig kolf/produceer
Ik vind 3 x 180 best veel, is hij niet tevreden met wat minder in de fles? Je kunt eventueel thuis na de ochtendvoeding nog wat nakolven, dan heb je waarschijnlijk de meeste melk (zeker als je kindje doorslaapt). Je kunt ook nog voor je zelf gaat slapen kolven. Grote kans trouwens dat je te maken hebt met de beruchte viermaandendip en in combinatie met werken is dat erg lastig. Rond 4 maanden denken veel vrouwen dat ze moeten stoppen met bv omdat ze te weinig melk hebben terwijl dat op te lossen is door extra te kolven en aan te leggen.
3 x 180 gekolfde melk is erg veel. Geef kleinere flessen mee, met een newbornspeen er op. De meeste kinderen die regelmatig een fles gekolfde melk krijgen die op verzoek borstvriendelijk wordt aangeboden zijn tevreden met tussen de 110 en 160 cc per keer. Benadruk bij het kdv dat ze de fles borstvriendelijk moeten geven, dus newbornspeen, speen niet in de mond duwen, maar om lippen aaien tot kind toehapt. Fles horizontaal, niet verticaal houden, kind niet laten liggen maar wat rechtop houden. Halverwege fles, fles loshalen, kind laten boeren en van arm wisselen. Mooiste is als je 5 of 6 kleine flessen met tussen de 50 en 80 cc er in meegeeft. Dan kun op verzoek voeden veel beter. Kind bepaalt of het per voeding 1, 2 of 3 flessen neemt.
Ok 180 is veel? Maar hij kan het wel op. Gisteren heeft hij 2x 180 gehad en 1 x 100 op kdv Ik zal wel kijken hoe het vandaag bij mijn man gaat. In de ochtend drinkt hij meestal wel minder. Hij wilde vandaag kunstvoeding proberen, maar dan ben je gelijk al aan het afbouwen of niet?
Op kdv zeiden ze ook dat ik beter kunstvoeding mee kan nemen. Maar ik zou het jammer vinden om te stoppen maar aan de andere kant ik produceer nu zo weinig. Hor lang duurt het om je productie weer op tevkrikken?
Ik zou er iets van zeggen. Hier kreeg zoon in het begin om de 2 uur op het KDV; maar wel een flesweigeraar en krijgt dus ingedikte moedermelk van een lepel. Nu krijgt hij 3x (soms 4x) pap op 9 uur (1x 75cc, 1x 100 en 1x 125 cc ). Ze kijken een beetje op de klok maar volgen zoon ook. Een tijd terug opperden ze dat de meeste flesbaby's 180 cc krijgen en of dit ook iets voor zoon zou zijn. Dus opperen en niet zeggen hoe het moet. Ik heb toen het verschil uitgelegd tussen borst en flesbaby's (kleine beetjes e.d.) en dat ik 125cc echt de max vind. Ik zou het liefst willen dat hij altijd 4x pap krijgt maar dat lukt soms tijdtechnisch niet. Ik vind dat zij moeten proberen om jou tegemoet te komen hierin, maar dat jij er dan weer rekening mee moet dat dit niet altijd lukt. Overigens is dat van dat inhalen wel waar, maar merk dat zoon een stuk rustiger is nu hij op het KDV meer eten krijgt (we begonnen met 50 cc pap). Dit kun je ook als argument gebruiken. Gewoon op rustige toon met KDV in gesprek gaan. Jij bent de moeder! Zij moeten jou volgen hierin, tenzij zij goede argumenten hebben waarom dit niet altijd kan. Maar ze kunnen het tenminste proberen.
Zeiden ze dat? Waarom? Als het zo goed gaat waarom zou je dan in hemelsnaam kv gaan geven? Laat je niet overrulen hoor! Het KDV heeft niks te zeggen over het type voeding dat gegeven wordt. Als jij gewoon bv wil blijven geven dat doe je dat gewoon. Of wilde je zelf ook al kv geven? Je zou kunnen gaan clusterkolven; zelf overigens geen ervaring mee. Het beste voor je productie is je baby heel vaak aanleggen als je vrij bent. Een baby krijgt meer melk uit je borst dan een kolf.
Ja, Dus 180 is echt teveel eigenlijk? Ik gaf ook altijd 3x150 mee, totdat ze zeiden dat hij 180 lust. Het is mijn eerste kind en ik ken ook niet zoveel mensen die borstvoeding geven, dus merk ook dat ik niet zo goed weet wat normaal zou zijn. En kdv komt dan met adviezen of geven dan maar 2keer voeding en dat vind ik dan zo weinig omdat als hij thuis is hij echt wel om de 3 uur komt. Dus eigenlijk gewoon weer 3 x150 aanhouden zoals eerst?
Ja, ze zeiden. Hij heeft echt 3 x 180 nodig. Ik zei, ja ik ga bijkolven. Toen zei ze haal je dat wel? Ik zou gewoon poedermelk meegeven, zodat hij niet honger lijdt. Tja en dan denk ik, ja, ik wil niet hij honger lijdt omdat ik niet genoeg produceer.. Maar ja, ook voelt het niet goed aan of zo..