Ja, ik heb vandaag ook een goede dag! Maar ik ben vandaag wel veeeeel relaxter op mijn werk dan gisteren, ik merk wel degelijk effect daarvan. En ik ben aan beide kanten begonnen met alle foto's van mijn dochter op mijn telefoon bekijken. Dat lijkt ook echt goed te werken. Toen het even wat minder werd, pakte ik weer een foto er bij en toen leek het opnieuw op gang te komen. Zit nu op 140 uit twee en nog steeds bezig. Heb wel een enkelzijdige, beetje een miskoop naar mijn idee. Dat van die foto's van je kind had ik al vaak zat gelezen maar had niet verwacht dat dat zo'n goed effect zou hebben.
Jaha, foto werkt goed Wat een verschillende opbrengsten en drinken de kindjes ook verschillend. Ik kolfde vandaag voor mijn doen n topprestatie; 125 cc totaal uit beiden borsten met n enkele avent elektrisch. Andere voeding live gedaan. Eva drinkt flesjes van 140cc om de 3 uur. Omdat ze Savonds tussen 19-23 slaapt kolf ik meestal extra rond 21u voor de voorraad.
hier vandaag ook een goede dag, 's ochtends 500cc en 's middags 250cc. Deze week kom ik ook weer goed door de kleintjes drinken 3x120 en 2x150. En 's avonds uiteraard bijtanken, haha. idd opvallend hoe verschillend er gekolft wordt. Hier kan ik het soms op stress gooien. Maar vandaag ook een drukke dag en kolven op een andere locatie dan anders en ging het toch heel goed. Soms op rustige saaie dagen lukt t juist njiet . Ben gewoon blij met dagen zoals vandaag
toppie Afrola, fijn dat je voor 2 kindjes kan kolven en dat de voeding weer goed gaat bij ze. Merk dat de vraag ook wel verschilt hier, gister en eergisteren heeft ze veel gedronken en weinig geslapen (Miss een sprongetje) En vandaag slaapt ze veel en heeft minder interesse voor t drinken, ze is snel klaar en ik zit nu met volle melkfabrieken ;P Hoop dat ze strax flink wat lust.
Ik kolf 1x en dan zo'n 300cc. Maar mijn zoontje is nu ook al ruim 7mnd. In het begin tussen de 100 en 150cc per keer.
Zo te lezen hadden we allemaal een topdag qua kolven! Hebben jullie een ritueel rondom het kolven. Hier gordijntjes dicht, muziekje aan, diaserie met foto's op mijn computer, kopje thee erbij en kolven maar. Een collega gaf me nog de tip om het kopje thee voor het kolven tegen mijn borsten te houden, want de warmte zou helpen voor de doorstroom. Mirri wat fijn dat jij live kan voeden. Ga je naar je kindje toe tijdens werktijd?
Ik heb niet echt een ritueel eigenlijk. Ik trek me terug in een zelfbedachte kolfkamer, neem soms wat te drinken mee (zal die kop thee dadelijk eens tegen mijn andere borst aan houden) en mijn laptop oid. Vanmorgen wat opbrengst trouwens knudde. 70 ml uit twee borsten!! Zelfs met uitgebreide diashow van mijn dochtertje... Nu lijkt het goed te gaan, maar ik moet geconcentreerd blijven op foto's, want als ik even wat anders doe stopt t meteen. Zojuist ook HA gebeld voor oxytocine spray. Eens kijken of dat helpt.
Trouwens, ik heb wel een beetje het probleem dat als ik niks doe, ik het gevoel heb dat mijn borsten maar half leeg gekolfd worden. Dus de laatste 2 minuten pas ik wat compressie toe om nog net dat beetje extra er uit te krijgen. Helpt altijd wel, toch nog 15 ml extra of zo.
Ik kolf 's ochtends en 2 keer op het werk. Thuis heb ik dan iets van 120 dat ik kolf en op het werk kolf ik bij elkaar 300 tot 400 cc. Dat was eerst veel minder. Nu eindelijk voldoende.
Ik kolfde net zoiets als jij, hoewel ik probeerde in 2x 240 cc te kolven. Op zich had ze hier lange tijd genoeg aan. Een tijdje dronk ze 2 x 160cc, toen kolfde ik 3x of 4x (voor en na werktijd nog wat). Borstcompressie? Al is dat niet eenvoudig met die toeters erop. En idd syntocinon kan zeker helpen. Voor mij gold ook dat de stand van de kolf erg belangrijk was: zo snel mogelijk aan het begin, tot de melk stroomt, dan juist zo lang mogelijk aanhouden, steeds zolang de melk stroomt liefs. Alleen kunnen de meeste kolven dat niet echt, tussen de halve en twee seconden is geloof ik het bereik.
Bedankt voor de tip. Mijn kolf heeft heel veel standen en ik zet hem eigenlijk altijd op de snelste stand. Misschien toch eens wat terugdraaien. Ik heb net een flinke buikgriep gehad, dus even niet gewerkt en gekolft. Morgen weer een nieuwe poging.
Ik vind het heel spannend. Net voor het eerst gekolfd, ruim 200 cc. Heb volgende week maandag een meeloopochtend. Hoop dat ik daar aangenomen wordt en zsm kan beginnen. Wil dan ook graag op werk gaan kolven. Dus ben benieuwd hoeveel ik dan kan kolven. Maar die 200 cc van net geeft wel een goed gevoel!
Ik heb maandag een meeloopochtend, dus verwacht het dan snel te horen. Ik hoop het ook zo!! Had 21 open sollicitaties en 8 gerichte verstuurd en dit was de enige uitnodiging die ik tot nu toe heb gehad. Dus het wordt anders erg moeilijk.... maar ik heb heel goede hoop, want het gesprek ging echt super goed!