plotseling borstweigeren, help!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Zweden, Nov 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Lieve dames,

sinds vanmorgen weigert mijn dochter van 5,5 maand plotseling de borst...! Ze heeft voor het laatst vannacht om 2.30 uur aan de borst gedronken en toen was er niks aan de hand. Gisteren zei ik nog tegen mijn man dat ik zo blij was dat de bv zo lekker liep (hebben wat probleempjes gehad) en dat ze zo goed dronk...
    Wat is er toch met haar aan de hand? Ze heeft vanmorgen ongeveer 100 cc uit een flesje gedronken, maar daarna niks meer. Ze weigert zowel fles als borst. Ze is duidelijk doodmoe, maar als ik haar in bed leg krijst ze alles bij elkaar. Verder is ze wat verkouden (al dacht ik dat het juist aan de beterende hand was) en wrijft ze steeds over haar oortje. Zou het oorontsteking kunnen zijn? Ik voel me zo vreselijk machteloos als ze de borst weigert...! Heeft iemand van jullie iets dergelijks wel eens meegemaakt? Wat was er aan de hand en wat hebben jullie gedaan?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik zou even de dokter bellen vooral omdat ze niet meer drinkt en krijst als je haar weg legt..

3. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    dank voor je reactie. Ik heb gebeld en kan zo even langskomen. Ik heb haar net wat melk met een lepeltje kunnen geven (10 a 20 cc ofzo). Nu slaapt ze eindelijk. Zo zielig dat ontroostbare huilen... Maar vasthouden of spelen wilde ze ook niet meer dus ik heb haar toch maar in haar bedje gelegd.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd misschien oorontsteking. Heeft mijn oudste ook gehad en weigerde toen de borst.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,290
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt idd op een acute oorontsteking.
    Laat even weten hoe het nu is??.

6. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oorontsteking denk ik ook. Slikken doet dus zeer.

7. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    we zijn naar de ha geweest en het lijken inderdaad haar oortjes te zijn. Na de neusspray gistermiddag klokte ze zo een flesje van 120 cc weg en ruim een uur later de borst. Erg opgelucht! Haar laatste voeding van 22.00 uur wilde ze helaas niet dus ze kwam vannacht twee keer, maar beide keren goed gedronken en tussendoor slapen als een roosje. Vanmorgen wilde ze weer niet drinken, maar het was ook wat kort op de laatste nachtvoeding. Ben nu op t werk en ga zo even bellen of ze op het kdv goed wil drinken. Dank voor jullie reacties! onze dochter heeft al vaker gerommeld met de voedingen en is bepaald geen dikkerd. Ik ben normaal echt een relaxte moeder maar merk toch dat ik daarvan nog wat last heb. Ik raak er snel gestresst van als er iets met haar voeding is. Niet handig, want ik denk dat ze dat ook kan aanvoelen...

Share This Page