Ik ben er zat van!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gentle, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Even mijn ei kwijt...

Julia dronk vorige week een paar dagen best vaak (elke 2 uur) overdag en 's nachts slaapt ze vrijwel door. Toen ging ze opeens weer veel slapen een paar dagen, en uiteraard liep de productie daardoor iets terug. Gisteren en vandaag wil ze opeens weer elke 2 uur drinken, en word ik dus de hele dag door leeggezogen. Ik ben er moe van, kom nergens aan toe (terwijl we volgende week gaan verhuizen) en ik wil gewoon wel heel erg graag bv blijven geven!! Ik ben op dit moment alleen thuis (man zit in NL voor werk) en het is erg vermoeiend zo alleen met haar, en dan ook nog steeds maar weer voeden.

:( Ik wil het gewoon leuk vinden, maar nu er zoveel andere dingen gebeuren moeten, vind ik die hazeslaapjes van een uurtje + elke 2 uur drinken niet zo leuk meer. Mijn borsten werken ook even niet zo lekker mee, en hangen echt op half 7: totaal leeg. Ze krijgen natuurlijk ook niet de tijd om echt weer lekker meer te produceren in 2 uurtjes.

Hehe, dat is er uit. Ik hoef niet eens per se tips hoor, want ik wil wel heel graag doorgaan met bv geven, maar soms komt het me echt even m'n strot uit!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    wil je even sterkte wensen! berijp je helemaal!
    en ik herken het wel een beetje hoor. mijn man moet ook regelmatig naar het buitenland voor zijn werk en dit weekend gaan wij verhuizen. ik wil ook zo graag bv blijven geven maar heb toch 1 voeding nu vervangen voor kv omdat ik gewoon te moe was (met pijn in mijn hart, dat wel...)
    volgens mij is het zo dat als je het druk hebt en veel wil doen je voeding terugloopt, neem je rust dan komt dat je voeding ten goede. maar ja ik ken dat hoor, je wilt zoveel....en ook nog bv geven en je kindje tevreden hebben. tis een soort circeltje he?
    ik hoop voor je dat je gauw weer wat rust krijgt zodat je bv weer wat voedzamer(?) wordt en je dochtertje weer wat meer tijd ertussen zal laten....!!
    succes

3. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hey Gentle!

Ik ken het heel goed, heb namelijk hetzelfde met Milan. Overdag wil hij iedere 2 of 2,5 uur alweer drinken, hij slaapt steeds maar zo'n 50 min en helaas slaapt hij 's nachts ook nog niet door.
    's Avonds slaapt hij gelukkig wel heel erg goed dus na 19:00 heb ik altijd wat uurtjes voor mezelf maar vaak moet ik dan nog afwassen of de was vouwen/strijken of zo. Kom er overdag gewoon nauwelijks aan toe!

Zoals je weet zit ik ook alleen met hem en dat is echt niet makkelijk. Leef me je mee hoor meis!

Oooooit krijgen ze vast wel een beter ritme! ;)

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Schrijf het maar lekker van je af hoor. Het is heel begrijpelijk dat je er af en toe helemaal doorheen zit, dat heb ik ook gehad. Waarschijnlijk is het gewoon een fase die hopelijk snel over is zodat jij weer kan genieten van je kleintje aan de borst.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Maar doordat ze vaker vraagt wordt de productie toch omhoog geschroefd? is het niet gewoon tijdelijk en kan het volgende week elke 3 uur zijn? wil ze echt 12 keer per etmaal aan de borst, of voelt het zo? En zijn er ook mogelijkheden om het voeden uit te stellen, door bijvoorbeeld te gaan wandelen met de kleine, of misschien kun je zelfs voor de nacht en overdag een keer afkolven zodat je man een flesje afgekolfde melk `s nachts en `s avonds als hij thuiskomt, kan geven?
    ik zou even doorbijten, met de Mexicaanse griep in het zicht, kan ze wel wat antistoffen van haar moeder gebruiken. Eventueel zou je hulp in kunnen schakelen van een lactatiekundige. Maar je moet het zelf weten natuurlijk. Ik had er echt veel voor over om borstvoeding te geven, maar Ons Kleintje kon niet uit de borst drinken. Ik heb erg lang fulltime moeten kolven, vandaar mijn reactie waarschijnlijk.
    Groetjes

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het is ook gewoon soms best zwaar om je kindje zelf te voeden

7. Ons Kleintje

ik zeg ook niet dat het niet zwaar is. ik heb zelf ook mijn kind gevoed.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gentle: Echt, het gaat beter worden!! Je zit nu echt even in een rotperiode wat dat betreft... Ik kan het me nog goed voor de geest halen, ik had ook het gevoel dat ik alleen maar met voeden bezig was op die leeftijd. En dan heb ik er nog 1 van ruim 2 rondlopen, die ook graag zijn portie aandacht wil.

Maar echt, het gaat over! Je productie is nu gewoon nog niet stabiel genoeg om tegen een paar "slaapdagen" te kunnen. Jitte had er hier ook van die dagen tussen zitten en dan wilde ze de volgende dag prompt om de 2 uur aan de borst. Als je er nu even aan toegeeft is het des te sneller over... De enige tip die ik je wil geven is,(Ik was vastbesloten om geen tip te geven, maar ik doe het toch ;) ) laat er, ook op van die slaapdagen niet meer dan 3 uur tussen. Dan maar wakker maken of half slapend de borst geven. Hier werkte dat goed, daardoor bleef mijn productie goed en Jitte tevreden. 's Nachts laat ik Jitte wel gewoon zelf komen, en ze sliep al vrij snel door van 19.00 tot 7.30 met een voeding om 23.00 en soms nog een nachtvoeding.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ons Kleintje, het is absoluut niet zo dat ik wil stoppen hoor! Ze slaapt 's nachts door, en zo tussen 6 uur 's ochtends en 22 uur 's avonds drinkt ze dus zo'n 8 keer.

Het is meer dat het gewoon veel van me vraagt, ook psychisch. Wat Armande zegt kan wel kloppen, dat ik ook door de stress en de drukte gewoon mijn voeding tegenhoud. Ik wil gewoon teveel... Ik ga dit weekend (als het morgen weer zo is) gewoon nog even een stapje terug zetten. Ik moet het nog een week alleen zien te redden, dus dan liefst wel met een tevreden baby!

Ik heb trouwens vanavond toch na de voeding nog maar wat afgekolfde melk ontdooit :( Ze was echt nog aan het mopperen van de honger, en ze is al niet goed gegroeid de laatste tijd... Moet dan maar...

Blij dat ik niet de enige ben!

10. Ons Kleintje

Hoi Gentle, dan zit je nu wel op een mooi schema, als je kindje 8 keer per dag drinkt, dat is heel normaal op die leeftijd. Ik hoor van Bluesky dat haar ervaring is dat je `s nachts ook moet voeden, maar dat zou ik zelf niet doen. Want als ze niet wakker wordt dan heeft ze blijkbaar genoeg gehad. Als je te weinig zou geven dan zou ze `s nachts wel wakker worden voor voeding. Mijn eigen ervaring is namelijk dat ik door het doorslapen (nou ja, van 00.00 tot 06.30 uur slapen) per etmaal meer kolfde in totaal, dan wanneer ik `s nachts eruit ging om te kolven. (ik kon het mooi aflezen, en dat kun je niet als je live voeding geeft) Dan had mijn lichaam net wat meer energie. En wat ook hielp was bij elke borstvoeding een glas water drinken.
    Veel succes, groetjes

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik weet niet beter dat mijn kind al vanaf haar geboorte ieder 2 uur wilt en 's nachts 1 a 3 keer :) dus ik voed heel vaak. Maar als zij het nodig heeft dan zal het wel. Ik merk wel dat mijn productie nu erg in een dip zit want ben ook ongesteld geworden en zij zit in de 12 weken regeldagen/sprong.

Soms komt ze om de 3 uur maar zij slaapt ook meestal maar 1 uur. En soms uitschieter naar 3 uur maar komt niet vaak voor.

Ze gaat al vanaf 19 uur naar bed tot ze zich weer in de nacht meldt dus heb wel de avonden voor mezelf. Maar ik vind het wel pittig in combi met een peuter die ook aandacht wilt.

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Alleen ff een hart onder de riem.. het wordt beter, echt!
    Succes ermee, goed dat je blijft doorzetten!

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt... ;) Ik maak Jitte wel altijd wakker om 23.00 maar 's nacht liet/laat ik haar zelf komen. Door haar om 23.00 op mijn verzoek te voeden, sliep ze daarna tot de ochtend door. (over het algemeen dan, als ze komt, krijgt ze een voeding) "sna chts laat ik haar lekker liggen, wat slaapt, dat slaapt. ;)

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bluesly en anderen, bedankt voor jullie hulp.

Goede tip om er op van die slaapdagen niet te lang tussen te laten zitten. Vannacht (nadat ik dus had bijgevoed) heeft ze opeens 9 uur geslapen in een nacht, terwijl dat normaal max 7 uur is! Zou ze dan normaal te weinig krijgen 's avonds, of is het toeval?

De productie is vandaag gelukkig wel hoger, en ze heeft weer gewoon aan 1 borst genoeg, zoals altijd.

Nog een week, dan is mijn man er weer en is de wereld weer oké ;)

Bedankt voor jullie liefheid!

15. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Wow wat slaapt ze al lekker lang zeg. Mijn dochter is even oud maar slaapt max 5 uur op een nacht achter elkaar.

Inderdaad overdag max 3 uur aanhouden en ik doe nu ook voordat ik naar bed ga bv geven of afgekolfde melk. Ene keer helpt het en andere keer niet :D

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Af en toe even de dingen van je af schrijven werkt prima voor de productie heb ik gemerkt. ;) Dus vooral blijven schrijven als je man er eventjes niet is en je even wat gedeelde smart kwijt moet. :)

Voor wat betreft of ze misschien wat meer 's avonds wil drinken (en dus langer slaapt) is het denk ik een beetje vroeg om na één keer te kunnen zeggen. Wat je zou kunnen doen naast alle tips is 's ochtends extra te kolven wat je dan 's avonds extra geeft als je denk dat je het qua productie niet goed red. 's Ochtends is je productie namelijk vaak wat hoger.

In ieder geval veel succes nog, maar jullie redden het vast wel. :)

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Devy, bedankt! Van je af schrijven werkt inderdaad bij mij ook. Even de stress er uit, en dan weer met wat meer ontspanning gaan voeden.

Ik heb (nog) geen kolf, en met de hand komt er gewoon beroerd weinig uit. Zo'n 20 ml per keer. Nu vind ik dat niet erg, en als ik erg vol ben doe ik dat ook wel vaker, maar na zo'n avond als dit weekend is het dan toch snel op!

Wat ik nu doe is dat ik na de laatste voeding tien minuutjes later de andere borst nog even aanbied. Normaal drinkt ze er maar een, maar misschien dat ik haar nog kan overtuigen om nog een paar slokken te drinken. Ze drinkt rustiger uit de fles, misschien omdat daar gewoon wat rustiger de melk uit komt, dus misschien heeft ze daarom ook wel meer gedronken toen.

Ik vind het gelukkig niet erg om er 's ochtends vroeg samen uit te gaan. Ze drinkt vaak rond 6 uur, en slaapt dan nog tot 10 uur. Ik slaap dus na die eerste voeding nog een paar uurtjes door, en kan dan net nog douchen voor ze week wakker wordt!! Handig!

Deel Deze Pagina