Mag je BV mengen met KV?

Discussion in 'Voeding' started by Angela27, Jun 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angela27

Angela27 Actief lid

Jun 29, 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Vraagje, ik ben mijn dochtertje aan de fles aan het wennen omdat ik straks weer moet werken. Uiteindelijk ga ik afbouwen en alleen de laatste avond voeding nog borst en de ochtend voeding.
    Nu heeft ze wat problemen met het accepteren van de fles. Het gaat iedere dag wel wat beter maar mijn BV loopt heel erg terug. Om het verschil niet al te groot te maken vroeg ik me af of ik de kunstvoeding ook mag mengen met de afgekolfde melk?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ja! Ik deed wel eens 100cc BV in een flesje en vulde dat aan met 100cc KV. Op aanraden van het borstvoedingscentrum ;)

3. Angela27

Angela27 Actief lid

Jun 29, 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Bedankt, wat was jou rede voor het mengen?

4. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb gekolfd vanaf dat Joey geboren was omdat het helemaal fout is gegaan met aanleggen in het ziekenhuis direct nadat hij geboren was. Ik kolfde heel veel 250 - 300 cc per keer, zeker de eerste tijd. Maar Joey was een extreem hongerige baby en uiteindelijk heb ik met lactatiedeskundige en Cb enzo besloten KV bij te gaan geven. Ik wilde hem zo vreselijk graag BV geven, daar kon ik maar niet vanaf stappen... dus ik gaf hem Friso Extra voor hongerige baby's en deed dat combineren met mijn BV in zijn flesje. Zo had ik voor mezelf het gevoel dat hij toch een beetje van mezelf en een beetje van Friso kreeg :)

Toen hij was ouder werd, vanaf 4 maanden ongeveer... lukte het ineens wel hem aan te leggen. Ik gaf hem toen nog steeds BV gecombineerd met KV en tussendoor had ik hem aan de borst :D

Share This Page