Ik weet niet of ik hier op het goede forum ben, maar hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb 3,5 maand bv gegeven maar wil nu overstappen op fv. Ik ben alleen erg onzeker over wanneer ik dan het beste een flesje kan aanbieden. Hij drinkt namelijk bijna niet uit de fles, maar 20 cc dus het is nu echt nog oefenen. Wat zouden jullie doen? Meerdere keren per dag proberen? Meerdere keren per wakkere periode aanbieden? En als je probeert... voor bv, tussen bv door of na de bv?
Begin met 1 fles per dag. Begin het liefst met gekolfde melk. Zorg dat je kind eerst goed uit de fles kan drinken voordat je echt gaat afbouwen. Als je kind 20cc drinkt, doe er dan de eerste week 20cc in en voer het daarna langzaam op. Geef na de fles een borst totdat de fles groot genoeg is en je kind geen borst meer wil na een fles.
Ik ben meteen volledig overgestapt en heb de borstvoeding zelf afgebouwd d.m.v. kolven. Maar mijn zoon dronk wel meteen makkelijk uit de fles. Misschien kwam dit door de fles; ik voedde hem met de Breastflow. Die bootst het drinken uit de borst na.