Op 18-8 is ons meisje geboren en ben ik heel enthousiast met borstvoeding begonnen. Helaas liep dit niet zoals gehoopt en ben ik hier na een kleine week mee gestopt. Omdat mijn productie nog niet 100% was ben ik in 1 keer gestopt en dat ging eigenlijk heel erg goed. Alleen nu, een week later verlies ik af en toe nog een klein beetje melk en beginnen sinds vandaag mijn borsten zeer te doen. Nu voornamelijk bij mij tepels maar voel het nu ook constant dus niet alleen maar bij aanraking. Weet iemand of je een week na het stoppen nog een borstontsteking kan krijgen? Of kan dit nog met stuwing te maken hebben? Of is het normaal dat ze na een week opeens wat pijn kunnen gaan doen? Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Als het gevoelig/pijnlijk blijft of rode,warme plek(ken) ontstaan en evt koorts zal ik even aan de bel trekken.
Tot nu toe is het verder niet rood of warm. Heb net heel even met de hand wat weg laten lopen en dat verzacht wel iets. Maar vraag me dan weer af of dat wel verstandig is en ik daarmee niet weer iets in gang zet. Er kwam nog aardig wat uit en aan een kant echt met een straaltje.
Je kunt zelfs zonder ooit een kind gekregen te hebben een borstontsteking krijgen. Het lijkt er op dat je melkproductie nu pas echt op gang gekomen is, en omdat je nog maar kort gestopt bent kun je gewoon weer aanleggen en je kind zelf voeden. Vul in het begin aan met kleine fles. Om een borstontsteking te voorkomen moet je nu wel zorgen dat je borst geleegd wordt. Beste is een kind, en anders met een kolf.