Vandaag mijn eerste echo gehad, helaas geen goed nieuws. Zou vandaag zeker 6 weken moeten zijn, en er was enkel een leeg vruchtzakje te zien dat overeenkomt met een zwangerschap van 5 weken... Gyn zei me voor te bereiden op een miskraam. Nog iemand dit meegemaakt? Ik ben echt wel zeker dat ik 6 weken zou moeten zijn. Want heb 1 dag voor NOD een lichte positieve test gehad. Weet ook wanneer we laatste keer geprobeerd hebben, en moest ik nu nog maar 5 weken zijn, zou sperma wel bijna een week overleefd moeten hebben, lijkt me weinig waarschijnlijk, toch?
Innesteling kan een week duren en sperma blijft gemiddeld 2 dagen in leven, maar in hele gunstige gevallen 6 tot 10 Dagen... Dus het kan.. Het is een klein kansje, maar niet onmogelijk! Hoop het ech voor je..
Ik blijf het raar vinden dat vk's/gyn's zo snel het woord 'miskraam' in de mond nemen bij zo'n prille zwangerschap!!! Sperma kan zo een aantal dagen overleven, de innesteling kan idd verlaat zijn... Dat je een dag voor NOD een licht positieve test hebt gehad zegt niets. Sommige vrouwen testen al 5 dagen voor NOD licht positief, anderen pas een week na NOD. Kortom, bij zo'n prille zwangerschap is een verschil van 5 of 6 weken heel makkelijk te beredeneren. Ik zeg niet dat het niet mis zou kunnen zijn, maar ik vind de conclusie van de gyn veel te voorbarig. Ik zou nog niet bij de pakken neer gaan zitten hoor! PS. Waarom had je zo'n vroege echo? Zonder medische indicatie zouden ze dat echt af moeten schaffen! Geeft vaak meer onrust dan zekerheid.
ik duim dat alles goed komt. mag nog terug binnenkort op controle? @merah; misschien is ze Belg. hier in Belgiƫ krijg je standaard een vroege echo
Ja wordt echt ONPASSELIJK van al die verhalen die ik lees over de VK hoor...kunnen we ze niet verzamelen en ergens bij een tuchtcommissie inleveren ofzo...mijn god, wat ik al wel niet gelezen heb de afgelopen week alleen al...:x:x:x:x
Ik had een vroege echo omdat ik al 3 mk heb gehad (dit zou de 4de zijn). Het is nu afwachten maar durf niet hopen. We zien wel volgende week. Mijn dochtertje wordt dit weekend 2j dus dan kan ik mijn zinnen wel even verzetten..
Ik had ook een leeg vruchtzakje en mijn vk zei niet dat het een mk hoeft te zijn. Wel zei ze dat het beide kanten op kon gaan. Bij de 2de echo was het vruchtzakje nog steeds leeg en ben ik gecuretteerd.
Ik had met 6+2 een lege vruchtzak 8 dagen later had ik een kindje in mijn buik van 7 weken en 6 dagen. en ondertussen 13 weken zwanger
O en over korten zwanger zijn bij mijn zoon wist ik mijn ei en hadden we na mijn ei geen sex gehad en toch werd ik 14 dagen terug gezet
Hier dus hetzelfde! Denk ook te weten wanneer m'n ei is geweest en volgens mijn berekening en posi test zou ik dus morgen 11w zwanger moeten zijn, echo's wijzen echter uit dat ik nog maar 9,2w ben. Dus het kan zeker wel goed gaan. Maar kan me je onzekerheid voorstellen, want ik heb ook goed in de zenuwen gezeten 2 weken!
Even off topic, wel apart trouwens. M'n VK had er geen verklaring voor, maar ik lees hier dus dat het vaker voorkomt!