Zoals de titel al zegt, was de echo afwijkend. Ik ging voor vruchtwater check, wat goed bleek te zijn, maar de romp erg groot, boven bovenste lijn groeicurve. Bovenbeen op de onderste lijn. Dag erna gebeld door gyn (was een schrok, want niet verwacht aangezien ik bij de vk loop) dat hij het erg afwijkend vond en dan vooral de romp. Dacht vooral aan suiker. Over de beentjes maakte hij zich minder zorgen, maar er gaat nu wel dwerggroei door m'n hoofd... Maar geen idee hoe kort de beentjes daarvoor moeten zijn, kan ik niet vinden. Nu vrijdag echo en afspraak bij gyn maar word steeds meer zenuwachtig.. Iemand een zelfde soort ervaring of beetje vergelijkbaar??!
ons zoontje lag met buikomtrek 2 weken voor op groei, met beentjes 2 weken achter, hoofdje 1 week. Bleek bij geboorte gewoon wat langer bovenlijf te hebben, net als zijn vader. Hoofdje was wat klein in het begin inderdaad, maar is nu goed bijgetrokken, vrij snel al, binnen 6 maanden. Nu is zijn hoofdje wat groter dan gemiddeld. Helaas weeet ik dus wel iets uit ervaring over grotere buikomtrek (ik had ook veel vruchtwater, men vermoedde diabetes, had ik niet, maar wel een dikke navelstreng, waardoor mijn zoontje goed veel te eten had gehad) maar niet een hele romp zoals je beschrijft.
Weet niet precies wat het verschil is bij jou, maar hier een beebje dat qua buikomvang bijna 3,5 week voor loopt op de rest en daar is eigenlijk niemand van onder de indruk. Kreeg het advies iets minder suiker te eten (suikerziekte is wel uitgesloten door een test). Mijn jongste dochter had met de geboorte trouwens ook een forse romp/buik. Normaal komt het lijfje makkelijk achter het hoofd aan met de geboorte, maar voor haar had ik wel nog een goede perswee nodig voor haar buik....dat zal ze haar hele leven ws aan moeten horen
Mijn dochtertje had ook een groot buikje dat liep 5 weken voor. Het was nog boven de curve P100. Het hoofdje liep dan juist weer een paar dagen achter. Ik was ook bang dat er iets niet goed was. Maar ze was gewoon flink( 4625gr). Ze heeft het erg goed gehad in de baarmoeder ze had echt een dik buikje. Het begint nu pas wat minder dik te worden omdat ze nu meer in de lengte gaat groeien.
Ik had bij 22 weken een echo en eigelijk was alles mini en liep het 3 a 4 weken achter. Dat was de 20 week echo. 3 dagen later kreeg ik bij gyn.loog een geo echo en toen liep ineens alles 2 weken achter. Nu trekt alles weer wat bij met 29 weken,,,, In de eerste instantie zat ik ook te stressen, maar in het z'huis doen ze er niet zo moeilijk over of het moet zeer ernstig afwijkend zijn, ze houden het wel goed in de gaten met echo's Sterkte,
Bedankt voor jullie reacties! @loo, ik typte idd ook romp maar bedoelde buikomtrek. Wel vergelijkbaar dus! Heb het alleen niet in weken gehoord. Moet vndg naar de vk dus zal ik eens vragen. Werd jij ook gecheckt dmv echo's toen? En de rest ook?! Mijn benen zijn in verhouding idd ook korter. Ik hoop ook maar gewoon dat ze het lekker bij me heeft en dat die korte beentjes niet te afwijkend zijn! Ik laat t weten na het gesprek met vk en vr echo bij gyn!
Ik dacht ook een gehaktballetje op pootjes te krijgen, maar bleek het mooiste meisje in de wereld . Met niet zulke lange benen en stevig buikje. Helemaal gezond. Bij herhaalecho met 22 weken vond men de groei trouwens prima, dat is belangrijker.