Mijn zoontje van 9 maanden is al een paar weken verkouden en het lijkt nu wel erger te worden. Begint ook steeds meer te hoesten. Is dit iets voor de huisarts of hoort het bij de tijd van het jaar? Hij is verder wel vrolijk en drinkt en slaapt goed!
Hier ook een verkoudheid die maar niet over lijkt te gaan.. Morgen maar weer neusspray halen en straks een ui bij haar bedje zetten..
Is een beetje de tijd van het jaar. Ik zou ook idd een ui naast het bed zetten en af en toe neussprayen. En hoestdrank kun je ze geven. gewoon een klein beetje. Dat verzacht. Verder is het een kwestie van uitzingen denk ik. Mike is hier afgelopen 2 mnd zoiets ook ziek geweest maar is er toch ook weer overheen gekomen!.
Moet je dan een heel verse ui open snijden en dichtbij je kindje neerzetten? en waar helpt dat tegen, komen dan de luchtwegen wat meer vrij? Hier ook een heel erg verkouden kindje, vind met name het hoesten zo vervelend voor haar.
Mijn mannetje is ook verkouden. Nu bijna 2 weken... Eerst dacht ik dat hij er vanaf was, maar toen ineens was het er weer. Hij reutelt helemaal en hoest zo. Soms loopt het snot als water uit zn neus. Heb de HA gebeld omdat hij zo hoest. Maar die geeft aan zolang hij nog vrolijk is, geen koorts heeft en voldoende drinkt kunnen wij niks anders dan constateren dat hij verkouden is. Ze adviseerde de neus te spoelen met een zoutoplossing en te smeren met luuf. Voor de hoest heb ik Tussiekind van VSM, Dat is homepathisch, het verzacht. Maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat gebuikt mag worden. En ze gaf indd ook aan dat het verkoudheidsvirus behoorlijk hardnekkig is momenteel. xxx
Ik zou het wel in de gaten houden. Als je kindje chronisch verkouden is, (ik weet niet hoe lang het moet zijn, maar mijn zoontje is ook al heel lang verkouden) kan het ook aan de (neus)amandelen liggen. Daarom moet ik binnenkort naar de KNO-arts. Maar als hij bijv. een paar dagen niet verkouden is, valt dat niet onder langdurige verkoudheid.
Oh hier hetzelfde!! Ze is al wel een maand verkouden, vorige week was het het ergst! Lichte koorts erbij.En ze hoest al weken. Ik dacht dat het wat over was, maar vandaag begon het weer wat erger te worden.Ze slaapt ook weer onrustig... Grrrr akelige verkoudheid! Zal wel aan de tijd vant jaar liggen, want met ons volwassen hier gaat het ook op en aan!!
mijn zoontje heeft er ook 3 weken last van gehad, en was er een weekje of 1,5 vanaf en begint nu weer te snotteren en te hoesten. Ben al bij de huisarts geweest, maar was een flinke verkoudheid, en dat is aan de ene kant wel gezond voor baby's inv met hun imuunsysteem. Heb zoutoplossing en luuf in huis en werkt op zich zeker goed.
Megan is al vanaf september verkouden. Ze heeft ook steeds een dubbele oorontsteking. Gister zijn we weer begonnen met een antibioticakuur want 's nachts slaapt ze erg slecht en overdag huilt ze (bijna) overal om. Afgelopen week zijn we bij de KNO arts geweest en over 2,5 week moet haar neusamandel verwijderd worden en halen ze gelijk vocht achter haar trommelvliezen weg. Dus wel goed in de gaten houden of ze niet naar de oren gaan grijpen want als ze vaak verkouden zijn kunnen ze snel een oorontsteking krijgen.