bijna gestikt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmmmberly, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    #1 kimmmmberly, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
    mijn baby is zojuist bijna gestikt:$, ben enorm geschrokken, er kwam voeding omhoog en ze kreeg het niet zelf weg, ze kreeg helemaal een rare kleur en kon geen adem meer halen. ik heb haar toen snel uit de wagen gegrist en haar laten overgeven. na 10 min na adem hebben zitten snakken is ze nu weer wat bij gekomen gelukkig.
    afgelopen maandag is er verborgen relfux bij haar ondekt, en daar krijgt ze ook medicatie voor. maar wij hebben geen advies gekregen om bijv over te stappen naar andere voeding of om haar voeding in te dikken, maar zit er nu wel over te denken om nutriton te gaan gebruiken, of heeft dat weinig zin? heb net zelf echt even een potje staan janken van de schrik. godzijdank lag ze beneden anders was ik misschien nog wel te laat geweest ook. wat is nu wijsheid? terug naar de KA?

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Jeetje dat is schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen!
    Ik zou zeker even met de arts contact opnemen, dit wil je niet nog een keer meemaken!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nutriton zorg dat de voeding moeilijk omhoog komt dus dat scheelt dan enorm.

En een tip. Niet meer op de rug leggen maar op zij of buik.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste heeft dit ook gehad in haar eerste nachtje. Ze was op dat moment bij de verpleegkundige, maar het was wel even paniek.
    Je hebt goed gehandeld hoor. Ik begrijp uit je verhaal dat ze op haar rug lag? Als ze op haar buik ook slaapt, dan zou ik daar voor kiezen. Vinden refluxkindjes vaak ook fijner. En als je flesvoeding geeft, indikken met nutriton of comfort kiezen..

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wat verschrikkelijk eng zeg! Je zal je wel rot geschrokken zijn. Sterkte....

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    dit wil ik zeker niet nog eens meemaken! ze sliep op haar rug idd, ben al begonnen met haar op de linker zij te laten slapen, maar ook al leg ik een opgerolde handdoek achter haar rug, ze weet altijd weer op haar rug te draaien. ik zal eens op de buik proberen, dankjewel. ze krijgt nu nutrilon standaard gemixt met omneo, omdat ze heel slecht reageert op ineens overstappen, dus zijn nog bezig om volledig op omneo te komen. heb net iemand naar de jumbo gestuurd voor nutriton, alvast mee beginnen, of morgen eerst even de arts bellen? ben zo bang dat het vannacht weer gebeurt. ik hoorde haar daar straks al nauwlijks. ben bang dat als ik lig te slapen, en stel dat het weer gebeurt ik haar niet hoor.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Miss werk zo een zijlig kussen? Moet er wel bij zeggen dat onze kleine niet graag op zn zei lag ennzich gewoon terug wurmde maar goed, jou meisje misschien niet...

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Pff schrikken zeg !!! .. misschien het bedje schuin zetten of idd op zij leggen?

Mijn dochtertje had precies t zelfde toen ze 2 dagen oud was, helaas moest zij met spoed mee met de ambulance omdat ze hier zelf niet meer uit kwam.

Daarna is ze altijd blijven spugen en verslikken,
    wij gebruikte en nu nog steeds nutriton 3-4 scheppen.
    Ook hebben we nu pepti voeding dit samen werkt super goed :(

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is inderdaad schrikken zeg! Ik zou de leefregels voor reflux toepassen:

-voeding indikken met johannesbroodpitmeel
    -een half uur rechtop houden na de voeding
    -alles waar ze ligt ophogen bij het hoofdeinde
    -op buikje laten slapen

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, je hoeft niet terug naar de KA. Wel gewoon de voeding in gaan dikken en bedje ophogen. Eventueel over naar buikligging: dat is bij (verborgen) reflux veiliger dan rugligging, (vanwege dus het risico op stikken in de eigen voeding!). Buikligging heeft voor reflux als bijkomend voordeel dat de voeding minder gemakkelijk terug kan stromen, omdat in buikligging maag en slokdarm in een hoek liggen die het terugstromen bemoeilijkt.

Verder aan leefregels bij reflux: na de voeding een half uur omhoog houden, goed laten boeren tijdens en na de voeding en de voeding verdelen over meerdere kleinere voedingen, (dus ipv 5 keer 150 geef je dan liever 6 keer 120 of 7-8 keer 90).

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eng is dat he? Je schrijft dat je de voeding nog niet indikt maar er over nadenkt... Mijn zoon heeft dus een keer, toen hij sliep, verdikte voeding opgegeven. Dit kreeg hij bijna niet weg, waarna hij echt ruim een uur aan het krijsen geweest ( Die huilpartijen die je bij reflux ziet, "Gluck" aaaaaaaaaaaaaa! ) Hierna heb ik zijn voeding nooit meer ingedikt. Dunne melk spuugt makkelijker op. En, volledig tegen de adviezen in, sliep hij altijd op zn buik, juist omdat hij zoveel spuugde! Maar om dit soort situaties is het inderdaad heel fijn dat je kindje juist bij je in de buurt slaapt, daarom is het advies ook om zeker tot 6 maanden samen te slapen en je kindje bij je in de buurt te laten slapen.

gelukkig is het goed afgelopen!

12. adi

adi Niet meer actief

Ik sluit me hierbij aan met deze aanvulling:

- met bedje ophogen is het vaak niet voldoende om een opgerolde handdoek onder het matras te stoppen (dat lees ik vaak als tip). ALLES waar je baby ligt moet behoorlijk schuin staan. Hier stonden de bedjes ong 20cm van de grond bij het hoofdeinde (boeken onder de bedpoten).
    Hetzelfde geldt voor de box, en voor de kinderwagenbak.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier hadden we klossen onder het hoofdeinde toen hielp het pas:)
    Het commentaar wat we hebben gehad.

En idd alles omhoog nergens geen uitzondering van maken

14. raspberry

Om die reden zijn wij met buikligging begonnen. Alles beneden de 45 graden schuin hielp gewoon niet, en omdat ze in bed dan ongelovelijk naar beneden lag te zakken en niet goed bleef liggen, dus naar buikligging gegaan. Ook opgehoogd, maar veeeeeel minder hoog nodig, waardoor dus veel comfortabeler liggen, (voor haar, niet bedoeld als in algemeen voor alle kindjes :)).

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Uitlegging was hier met dag 3 al een feit. Maaiende armen er niet slapen is voor niemand fijn

16. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    nou het is gelukkig allemaal goed gegaan vannacht, ze ligt zowiezo bij ons op de slaapkamer want wij hebben er maar 1.
    bedankt voor de tips! heb ik veel aan.
    ik heb haar op haar buikje laten slapen, was even wennen ze begon eerst te huilen maar heb even 10 min vol gehouden en toen was het oke.
    bedje hadden we al schuin staan, idd door middel van een paar dikke boeken. ook de kinderwagen staat met het voor wiel op boeken. box nog niet schuin gezet, dus dat ga ik ook nog even doen.
    ik ga haar vanaf nu nog kleinere flessen geven en ben gister gelijk begonnen met nutriton. heb geen voeding meer omhoog zien komen.

bedankt!

17. rums

rums Niet meer actief

Dat is heel erg schrikken.
    Alleen lees ik hier over indikken. Maar mijn zoontje heeft ook een keer overgegeven met nutriton erin. Maar dat kon hij echt veel moeilijker spugen dan niet ingedikte melk. Anders was de gewone voeding er gewoon uitgelopen (hij heeft geen reflux) maar dat dik gemaakte spul kreeg hij zonder hulp van mij maar moeilijk weg. Leek ook slierterig te zijn.
    Maar nutriton helpt inderdaad wel weer tegen spugen.

18. raspberry

Ligt er mogelijk ook aan HOE dik het precies is? Hier helpt indikken tot de dikte van magere yoghurt voldoende en dat is eventueel dus wel prima op te spugen. Maar in buikligging heeft ze daar dus bijna nooit last van :)

19. rums

rums Niet meer actief

1 afgestreken maatschepje.
    Maar nu ik er over nadenk hij was ook verkouden dus misschien dat dat ook meespeelt.

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou niet zo overstappen op buikligging... dit wel overleggen met ka of cb.....

Deel Deze Pagina