Hoeveel komt een baby gemiddeld aan per maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

mij is altijd verteld dat als ze minimaal 100 gram per week aankomen het goed is en je je geen zorgen moet maken.

Ook moet je naar de lijn van je kleintje kijken.
    Maar ik heb alleen deze informatie en ik vind het zelf altijd moeilijk oordelen van achter de computer

Heb nog wel even gekeken wat onze kinderen deden de eerste maand

oudste heb ik de gegevens niet meer
    de tweede geboortegewicht 3690gr; 8 weken 5210 gr
    de derde geboortegewicht 3700 gr; 8 weken 5320 gr
    de vierde geboortegewicht 3360 gr ; 10 weken 4665 gr

Inderdaad wel even meer dan die kilo van jou kleintje, maar onze jongste ging daarna stagneren wat groei betreft en woog 4 maanden later 5900 gram en ze hebben zich daar zelfs niet druk omgemaakt in het begin totdat ze met 6 maanden dus nog steeds geen 6 kilo woog en toen ging de ka zich toch eens achter de oren krabben.

Hoe het in de gaten, maar maak je nog niet te druk hoor!!

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Denk inderdaad dat ze net iets te weinig aankomt. Mijn dochter is iets meer aangekomen de eerste 8 weken (BV), en op gegeven moment moest ik wel extra op controle komen.

Hoe je het het beste kunt doen met flessen weet ik niet. Als ze haar flessen niet leeg drinkt, zou ik het haar vaker aanbieden ipv minder en grotere hoeveelheden.

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Gefeliciteerd trouwens!

Ik kan me herinneren dat je nog niet zwanger was, en later las ik dat je wel zwanger bent geworden via eiceldonatie. En nu alweer 8 weken een dochtertje, tijd gaat kennelijk hard, super zeg!

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier een ventje dat de eerste 2 maanden 1,5 kg per maand aankwam. Wel volledig op borstvoeding,waardoor het cb zich niet druk maakte.
    Ik heb toen zelf wel gevraagd wat 'normaal' was en toen werd me verteld dat dat tussen 100 en 250 gram per week was. De groei van jouw dochter zouden ze bij ons cb waarschijnlijk prima vinden....

Deel Deze Pagina