Waarin schrijven jullie je recepten op/hoe bewaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb even een vraag die me nu al even bezig houdt.

Ik schrijf namelijk al mijn succes recepten op in een ringband schrift. Echter begint deze na een poosje toch behoorlijk uit elkaar te vallen. Nu zat ik te denken hoe ik mijn recepten dan zal bewaren maar heb nog niet echt een goeie oplossing gevonden. Het gaat dan om uitgeknipte recepten maar ook zelf bedachte en opgeschreven recepten. Bij de Dillen en Kamille zag ik een speciaal boekje maar daar zat niet echt veel schrijf ruimte in en aangezien ik alles graag uitgebreid beschrijf was dat geen optie.
    Dus hoe bewaren jullie je recepten??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

In een Word documentje :) dan kan ik er ook makkelijk dingen in aanpassen, bijpassende gerechten bij elkaar zetten en makkelijk recepten ergens posten of naar iemand opsturen.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik vind het altijd leuk om er ook nog dingetjes bij te tekenen en met gekleurde pennen te werken dus op de computer is handig maar vind ik niet zo leuk.

4. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb ze ook in een mapje op mijn computer staan. Ook heel handig als ik op het internet een recept vind, dan sla ik het direct op, voor als ik het een keer wil maken. En idd vind ik het makkelijk aanpassingen te maken aangezien ik nooit precies een recept volg... Tja erbij tekenen is niet zo handig ;), maar ik voeg wel ooit fotootjes toe.

5. kalli

kalli Niet meer actief

Aangezien we het toch over recepten hebben... Ik ga vandaag voor het eerst in mijn leven een worteltaart bakken!!! Haha, moest ik even kwijt ;)

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik wil dus echt schrijven. Dat vind ik leuker. Ik sla ook dingen op op de computer en als het echt een succes is dan komt het in mijn schrift.

Ben benieuwt hoe dat smaakt. Laat je het weten?

7. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Ik heb het allemaal in een grote map, met tabbladen. Vind dat wel fijn. Het is wel erg groot, maar gebruik het toch alleen maar thuis.

8. kalli

kalli Niet meer actief

Doe ik!

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    en dan? In plastic mapjes of gewoon gaatjes erin? Blijft dat wel een beetje heel?

10. kalli

kalli Niet meer actief

Ik bedenk me net dat een vriendin ze altijd lamineert en dan in een map doet, zodat als je aan het koken bent en het wordt nat of vies, dan kun je het zo schoonmaken. Je zou dan als je er nog iets extra bij wilt zetten, dat met een permanent marker kunnen doen of zoiets...

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik weet niet of je ook erg van Internet bent, maar pinterest is echt ideaal, een site waarin je alles kan opstaan, een soort van boek met jouw faforieten, maar kost jou dus geen opslagruimte, je kan dit van allemaal onderwerpen doen, dus bijv. huiskamer ideetjes. of opruim ideetjes, maar natuurlijk ook recepten ! en een voordeel, altijd voor handen, want je kan t overal op intenet bekijken !

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Gewoon in een schoolschriftje. Met de datum erbij, tot nu toe is het redelijk netjes en met slechts een paar olievlekken ;).

13. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik heb en schrijfblok met harde kaft.
    Deze heb ik vorig jaar cadeau gekregen van mijn werk, maar ideaal! Ik schrijf er van alles in en heb dus ruimte zat.

Wat ik verder ook heb is een mapje met insteekhoesjes. Die gecategoriseerd per menu.
    Voor- hoofd en nagerechten.

Ook een speciale map voor taarten, speciale map voor stamppotten en speciale map voor toetjes :)
    Ik hou van die dunne mapjes met insteekhoesjes, omdat alles overzichtelijk blijft, niet vies wordt en niet beschadigd ;)

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb ook een map met insteekhoesjes. Als je dan morst tijdens het koken kan je het ook nog weer makkelijk schoonmaken, zonder dat je gelijk een smerige bladzijde hebt.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    hmm ja dat is misschien wel een goed idee van de mapjes met insteekhoesjes. Ik heb al bij een paar recepten gehad dat er wat overheen ging en dat de inkt weg was. Niet echt ideaal dus.

16. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Ik heb een A4 map met insteekhoesjes. Recepten van internet print ik uit en stop ik er in, recepten uit de allerhande die ik lekker vind knip ik uit en doe ik er in (soms is dat een hele pagina, soms maar 1 van de 3 recepten die op een pagina staan).
    Als ik dan even niet weet wat ik wil eten, sla ik gewoon een willekeurige bladzijde open en dat wordt het dan!
    Je kan er zelf dingen bijschrijven, en als het recept toch niet zo lekker is, gaat ie uit de map.

17. kalli

kalli Niet meer actief

Tja... De smaak was wel goed, maar ik denk dat ik iets te weinig bakpoeder erbij heb gedaan, want het zat ergens tussen een cake en een koek in :(. De icing die ik had gevonden was ook niet bijzonder. Niet echt een succesvol verhaal dus, maar dit was mijn eerste taart ever, dus ergens toch wel een beetje trots :D

Deel Deze Pagina