Ovulatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaT, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik heb vandaag voor het eerst in mijn cyclus een ovulatirtest gedaan. De testtreep was geheel of nagenoeg geheel identiek aan de controlestreep. Nu vraag ik me af of de ovulatietesten niet positief zijn als gevolg van nog enige HCG/LH van de vorige zwangerschap. Ik heb namelijk 17 dagen geleden een curretage gehad. Vorige week dinsdag is in het ziekenhuis een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Kan ik ervan uitgaan dat een positieve ovulatietest nu dan betekent dat mijn ei er aankomt?

Ik vind het ook vreemd dat als het dan mijn vruchtbare periode is ik helemaal niets voel. Voor de vorige zwangerschap (februari) had ik slijmverlies in mijn vruchtbare periode.. nu helemaal niets...

Kunt u mij helpen?

groet,
    mamaT

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MamaT,

ik denk dat je ovutest positief was door een (naderende) eisprong, zeker als je test in het ziekenhuis al negatief was. Na een curettage kun je inderdaad een andere cyclus hebben, dus ook wat betreft symptomen.

Groetjes Brigitte

3. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hallo Brigitte,

Nu heb ik vandaag zelf een zw test gedaan en die was nog heeeeeeeeeel licht positief. Ovulatietesten waren afgelopen 2 dagen positief. Gelukkig heb ik mijn temp bijgehouden afgelopen dagen en die zien er als volgt uit

36.9
    36.9
    36.9
    37.1
    36.9
    36.5 van vandaag. Maar dan ga ik weer denken dat het komt omdat ik het koud zou kunnen hebben gehad.

Komt het weleens voor dat je temp eerst omlaag gaat voordat je je ei hebt. Duurt dat een paar dagen of gaat deze morgen weer omhoog als het een ei betreft?

En kan je uberhaupt wel een eisprong hebben als er nog hcg aanwezig is?

Alvast bedankt voor je antwoord.

groet,
    mamaT

Deel Deze Pagina