Hoeveel kosten jouw kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door februarimama, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    voor mij hetzelfde..

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wij hebben een behoorlijk salaris samen en maken dit met zijn drieën ook weer op... geen idee wat ze 'kost'?!
    Ik heb ook geen idee wat ik 'kost' :D

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik zou het ook echt niet weten, zolang we rondkomen vind ik het goed ;)

4. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    450 euro aan opvang voor beide
    60 euro voor kleding
    20 euro voor luiers
    35 euro voor zwemles
    15 euro voorschoolse opvang (gaat apart)

Dit is voor beide kinderen, eten en verzorgingsproducten gaan met ons mee dus geen idee wat dat kost.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Waar vinden jullie die goedkope paardrijlessen, bosi333 en Miss T? Mijn dochters willen ook, maar hier betaal je minstens 50 euro per maand (per kind) en dat vind ik toch best veel. :)

Hoeveel de kinderen per maand kosten, geen idee...goedkoop zijn ze in ieder geval niet. ;)

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb heel goed rond gekeken. Er zijn best wel wat verschillende aanbieders hier in de buurt (Brabant), maar deze manege heeft een binnen- & buitenbak. 's Winters wel zo fijn (voor mij ook ;)) Deze prijs is wel voor beginnerslessen: een half uur per week (kosten €7,50). Straks wordt het wel duurder.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoon is onbetaalbaar! Maar bij een heel goed bod kunnen we onderhandelen.:p

Zonder gekheid.. ik heb geen idee wat onze zoon ons kost.
    Hij krijgt wat hij nodig heeft en aangezien we zuinig moeten doen met de centen is dat lang niet zoveel als wat ik hier soms lees. Maar hij is in juni jarig en in december is het sint, dus dan wordt hij goed verwend en daarmee kan hij dan echt wel weer een half jaar vooruit. Hij heeft nu veel van ToetToet, de duplotrein en een houten trein, daarbij nog wat los speelgoed, spelletjes en puzzels dus ik zie ook geen noodzaak om nu elke maand speelgoed te gaan kopen.
    Daarbij is het ook gewoon heel wisselend, de ene maand heeft hij schoenen en een jas nodig en gaat er dus meer uit dan de maanden dat hij z'n gardarobe compleet heeft.
    Oh en aan beddengoed e.d. geef ik maar 2x per jaar hooguit 30 euro uit voor nieuwe slaapzakken, verder doet hij gewoon al ruim 2 jaar met dezelfde moltons, hoeslakens en dekens (is dit heel vreemd??). Er staat voor komend jaar wel een nieuwe slaapkamer op de planning, hij heeft nu alleen een ledikant en een commode, dus er moet sowieso een 1 persoonsbed en een kledingkast komen. Maar ik vind het een beetje vreemd om dit bedrag over 12 maanden te verdelen om zo te zien wat ik dan zogenaamd per maand uit geef. Het is namelijk een 1-malige uitgave waar we dan voor gespaard hebben, het zijn dus niet steeds terug kerende kosten.

8. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik weet niet echt. Is lastig bij houden ook. De tweeling drinkt momenteel ongeveer 1,5 pak voeding per week. Dat is zo'n 45 euro per maand. Mijn oudste eet met de pot mee. Dus dan reken ik daar niets voor, terwijl het wel wat kost natuurlijk. Dus lastig rekenen.

Maar goed, ik zal een poging doen.

Luiers; 75
    Doekjes; 20
    Voeding; 45
    Kleding; 30/50 (mp, kringloop, goedkope winkels)
    Speelgoed; 10 hooguit

Nouja, zoiets dus. Ik ben tbm, dus geen kosten aan kinderopvang. Maar goed, zoals ik al zei is het lastig een goed beeld te krijgen. Ik kijk dus meer naar het hele plaatje. Als we iedere maand uitkomen en nog wat sparen, vind ik het prima.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Ik weet wel dat ze steeds duurder worden, o.a.
    Zwemles en/of andere sport
    Grotere maten kleding en schoenen.
    Etc.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    En dit dus ;). Een babybroekje kopen voor 7-8 euro lukt wel, maar een goedkope broek voor mijn zoon is minimaal 20 euro. En dan vallen er vaak gaten in e.d.... Schoenen vind ik ook zo'n kostenpost ;). Gewone schoenen, sportschoenen, gymschoenen, slippers, sandalen ;).

11. veense

veense Niet meer actief

Pfff, geen idee? Zal eens even proberen de kosten op een rijtje te zetten:

Kleding gaat voor beiden zoveel mogelijk van de kinderbijslag, dus zo'n 1600 euro per jaar voor hen samen.

Per maand:
    Zoon van 16 maanden:
    Luiers en doekjes: 25 euro
    Verzorgingsproducten: nog geen 5 euro per maand
    KDV: 112 euro (1 ochtend per week, geen toeslag)
    Speelgoed, boekjes etc: 20 euro (exc verjaardagen en Sinterklaas)
    Verder eet hij met de pot mee.

Dochter (10) is een stuk duurder:
    Wedstrijdzwemmen (contributie en startgelden): 25 euro per maand. Daar kwam laatst een nieuw badpak, duikbril, trainingsmatje en 2 plankjes bij, dat was samen bijna 100 euro)
    Gitaarles: 40 euro per maand voor de lessen, en dan nog soms een lesboek etc
    Zakgeld 10 euro per maand
    Verzorgingsproducten: 10 euro per maand
    Speelgoed/boeken etc: 20 euro per maand
    Donald Duck abonnement: 18 euro per maand
    Ze eet door al haar trainen flink, maar dat reken ik niet apart uit.

Schoolkosten per jaar:
    ouderbijdrage 25 euro per jaar,
    schoolkamp groep 8 65 euro,
    schoolspulletjes (agenda, tas, gymspullen etc) 100 euro
    Volgend jaar middelbare school, dan worden de bedragen flink hoger (, schoolspullen, boeken, laptop, excursies)

Fiets heeft ze 2 jaar geleden gehad, was zo'n 450 euro, komend voorjaar zal ze wel weer een maatje groter nodig hebben.

Zijn net verhuisd dus beiden ook de kamers ingericht, oudste een groot bureau met bureaustoel, slaapbankje etc, jongste wat decoratie en inrichting (muurstickers, kleedje etc)
    Speelkamer heeft inclusief alle meubels en speelgoed (groot en klein) wel een euro of 1000 gekost (denk ik/hoop ik ;) )
    Groot speelgoed voor in de tuin (trampo, zandbak, schommel, speelhuisje) ca 1500 euro.

Afgelopen jaar is ze 5 x op kamp geweest:
    2x met school (groep 7 en groep 8) samen 90 euro
    1x 2 nachten kamp, 45 euro
    1x 5 nachten kamp 140 euro (maar zijn dit jaar niet op vakantie geweest ivm verhuizen)
    1x kamp zwemvereniging 20 euro
    Ook had ze een zomerzwemabonnement van 40 euro.
    Kinderfeestjes (cadeautjes): 50-100 euro per jaar
    Eigen kinderfeestje (slaapfeestje met 12 meiden): ca 100 euro

In de loop der jaren ook veel geinvesteerd in boeken en spelletjes etc, dat is nu veel minder nodig.

Qua dagjes uit hebben we een abonnement op de dierentuin 170 euro per jaar, en 3 Museumkaarten (130 euro per jaar ongeveer).

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Pff, geen idee. Niet zoveel op dit moment, denk ik? Opvang hebben we niet.

Kleding: krijgen we veel van zijn neefje. Dit jaar heb ik nog geen 80 euro aan kleding gekocht.
    €6,66 per maand

Basisschool: 30 euro per jaar ouderbijdrage.
    €2,5 per maand omgerekend

Luiers: alleen 's avonds nog. Vaak is hij wel droog.
    €5 per maand

Schoenen: dit jaar 3 paar
    €12 per maand omgerekend ong. Oja gymschoenen nog, een wereld bedrag van 8 euro.

Speelgoed: hij krijgt vaak een kleinigheidje (action a 1 of 2 euro tussendoor)
    €5 per maand

Eten/drinken: sinds hij naar de basisschool gaat, iets meer kwijt. Vaak even een extra dingetje in z'n broodtrommel
    €40 per maand

Laat ik het dan afronden naar 80 euro per maand. Zal vast nog iets vergeten.

Ik denk dat dit het wel een beetje is. Later komt natuurlijk nog sport/zwemles etc maar voor nu nog niet aan de orde.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    geen idee. heb er drie en ze vreten de oren van mn hoofd af, ze zwemmen, dansen, spelen gitaar, vallen om de haverklap een gat in hun broek of schoenen zijn kaal. het boeit me ook niks eigenlijk. kinderen kosten geld, dat weet je van te voren

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb echt geen idee. Ik denk dat ik met mijn berekeningen ver onder de werkelijkheid zit. Er komen altijd weer kosten bij in de toekomst en ze worden steeds duurder:p En als het eens goedkoper is in de maand, wilen papa en mama graag eens neuzen in een speelgoedwinkel of kledingwinkel. :D
    Maar eerlijk, ik wil het ook niet weten. Ik wil er ook geen prijskaartje aan hangen.

15. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Mijn dochter si 2 en dit is ongeveer wat wij per maand uitgegeven aan haar:

Luiers en billendoekjes: 30 euro
    opvang: 300 euro
    Kleding en schoenen: 100 euro
    Speelgoed : Bijna niks, ze speelt liever met dozen en blaadjes :p
    Eten/drinken: 30 euro (Flesvoeding zit er bij)

Ik koop regelmatig nieuwe kleren voor mijn dochter. Denk voornamelijk omdat het teneerste een knoeikont is en ik het leuk vind dat ze regelmatig iets nieuws aan heeft :D

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik zit ruim onder het gemiddelde volgens mij ;)
    Inkomen is niet zo hoog, ik ben tbm, dus ik moet beetje creatief zijn, maar daar ben ik best goed in eigenlijk. De kinderbijslag en kindgebonden budget gaan op een aparte rekening en daar gaat alles van af. En dat haal ik heel prima, de kids zijn rijker dan wij qua spaarrekening ;)
    Luiers en doekjes sla ik groot in in de aanbieding, denk 15 euro per maand.
    Kleding heb ik erg veel gekregen, verder mp, rommelmarkt, af en toe wat nieuws, liefst in uitverkoop. Schoenen koop ik wel nieuw en vind ik belangrijk dat dat goede zijn... Denk bij mekaar 20-25 euro per maand gemiddeld.
    Speelgoed ook veel gekregen, mp, uitverkoop. 5-10 per maand?
    En dan af en toe dingen als autostoel, fietsstoeltje, nieuwe luiertas nu er meisje onderweg is :) Gemiddeld 10-15 per maand denk ik.
    Vind het wel een sport om wat ik graag wil hebben goedkoop te vinden. Kasten liggen vol en spaarrekening komt vast goed van pas straks met zwemlessen en fietsen en dergelijke.

17. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Blijft lastig inschatten omdat er links rechts wel eens wat tussendoor komt. Onze zoon is bijna 2 en denk dat dit t is.

Kleding: per seizoen ongeveer 150 euro denk ik (deel MP, altijd paar mooie stukken erbij, ieder seizoen schoenen en pantoffels) dus das zo'n 50 per maand

Speelgoed: iedere maand wel iets kleins maar max 5-10 euro. Hou heel jaar cadeaulijst bij en koop veel op speelgoedbeurzen vooruit voor Sint, verjaardag en tussendoor. Laatst 5 puzzels voor 5 euro bijv. Dan krijgt hij iedere week/2 weken weer wat.

Luiers etc: altijd in de sale heel veel maar zal ook zo'n 25 euro p.m. zijn

Eten: met de pot mee dus das te verwaarlozen. Vooral brood en melk extra haha

Opvang: 75 euro per maand

Dus bij elkaar ong 150-170 euro per maand.

18. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.525
    852
    113
    Leuk dat er toch nog veel reactie zijn. Merk dat het een klei beetje taboe is op het uit te rekenen. Je hebt kinderen gekregen omdat je het leuk vindt maar je bewust zijn van de kosten betekent niet dat je niet van ze houdt.

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

haha volgens mijn man veels te veel :p

nee ik heb geen flauw idee en wil het denk ik ook niet weten. ik kan zo de ene maand 1000 euro uitgeven aan kleding en niets aan speelgoed en de maand erop 200 aan speelgoed en niets aan kleding en een maand later 300 aan beide. daar is hier geen pijl op te trekken.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    jassen zo'n 100 euro per jaar per kind altijd nieuw en vaak merk of Terstal en altijd in de sale

Schoenen zo'n 200 euro euro per jaar per jaar altijd merk zoals develab hip of shoes me maar altijd in de sale max 25 euro per paar

Overige kleding zo'n 300 euro op jaarbasis per kind

Eten, de oudste drie eten met de pot mee, het is natuurlijk 3 extra monden maar hoeveel dat is op jaarbasis kan ik niet zeggen,
    Ons vierde kan nog geen stukken eten ivm zijn aandoening dus die eet nog 6 maanden potjes omdat ook pureren niet glad genoeg word. Dit kost 2,30,- per dag dus met 365 dagen in het jaar zou dat zo'n 839.50 zijn

Luiers gaan er 6 per dag door heen prijs luiers is 18 cent dus zo'n 400 euro per jaar aan luiers

Flesvoeding is 10 euro en doen we een week mee dus zo'n 40 euro per maand en 480 op jaarbasis maar goed hoe veel flessen het kind drinkt is natuurlijk steeds verschillend in het begin was het 7 flessen en nu nog 3. Dus toen ging het sneller met de voeding

Voor de derde 80 euro per maand aan peuterspeelzaal dus 960 euro op jaar basis

En voor de kinderen op school ( momenteel de oudste twee ) is het op school 80 euro eigen bijdrage per jaar dus 160 euro voor beide

Voetbal van onze zoon is 4 keer per jaar nieuwe voetbal schoenen a 30 euro per paar dus 120 euro op jaarbasis
    Contributie is 80'euro per jaar

Zwemles voor onze dochter is 40 euro per maand

Marjorette is 11 euro per maand

Bij de laatste 2 is er nog wel "vakantie" totaal zo'n 3 maand die dus ook niet betaald hoeven worden

Speelgoed durf ik niet te zeggen, verjaardagen rond de 50-75 euro
    Sinterklaas ook, knutselspullen klei en verf dingen en scmink is gewoon kopen wanneer het weer op is, ze krijgen zo af en toe eens een cadeautje of zakcentje waar ze wat voor uit mogen zoeken, denk zo'n 15-20 euro per maand per kind soms wat meer

En we sparen 25 euro per maand per kind op hun eigen rekning

Geen idee wat ik verder nog mis maar totaal zo'n 8000-9000 euro op jaarbasis denk ik.

Oh trouwens ook nog dagjes weg enzo, kost ons met ons gezin ook zeker 1000 euro op jaarbasis
    En vakanties ook zo'n 3000-4000 euro per jaar.

Deel Deze Pagina