Ik ben op zoek om met ons gezin een weekend of lang weekend weg te gaan met mijn moeder. Maar wat is leuk? We willen geen massa, grote drukte of veel moeten lopen. Moeder kan nog best een middag door het centrum van Brugge of zo. Maar zeker geen lange wandelingen of veel trappen. Fietsen kan ze dan wel weer prima. We houden wel van natuur, cultuur (als in oud stadje, musea etc). Lekker eten (maar dan moet er ook optie voor pizza of pannenkoek zijn) Vliegen is geen optie en heel ver rijden ook niet. Goed bereikbaar met de trein is een grote pré, gezien het best proppen is met oma erbij in de auto.
Esonstad in Friesland vinden wij een leuk Landalpark met veel leuks in de omgeving. Maar is misschien ook te ver. Eventueel naar zee? Het fruithotel in Ochten vinden wij ook leuk. En ook genoeg te doen in de omgeving.
Haha. Trier is voor ons dichterbij. Voor mijn moeder is ditvweer dichterbij. Als er een redelijke treinverbinding is dan is een paar uur rijden geen probleem. Ik neem dan de trein, zodat de rest ruim kan zitten in de auto. Station hoeft dan ook niet perse heel dichtbij de locatie te zijn.
Monschau is een leuk klein stadje, met een prachtig oud, maar compact centrum, veel leuke vakwerkhuisjes, genoeg cafeetjes en restaurants, en een mooie omgeving om te fietsen. Cochem is ook leuk, kun je met oma nog een leuke truttige Moezelcruise doen . Maar serieus ook een gezellig stadje, mooie omgeving om te wandelen of fietsen, je kan met de kabelbaan omhoog, ook genoeg te doen. De andere kant op is in Friesland bijvoorbeeld Franeker leuk, kun je ook naar het mooie, oude planetarium. Of Hindeloopen, zo’n schattig plaatsje, waar je Ot en Sien bijna door de straten heen achter een hoepel aan ziet rennen.
Monschau is inderdaad leuk. Daar zijn wij afgelopen zomer geweest, toen we in Zuid-Limburg op vakantie waren. Dat is ook een leuke streek trouwens. Mooie omgeving, Maastricht is een leuke stad, Valkenburg ook wel. Wij vonden Zwolle ook erg leuk. En als je daar ten zuiden van gaat zitten, ben je ook zo op de Veluwe.
Zwolle woont ze, dus dat is niet echt een optie Monchau vind ik een leuk idee. Heel mooie omgeving en niet ver van hier (moet zij wel eerst ook naar ons komen) Cochem is leuk, maar wel aan de verre kant, gezien we met 3 op de achterbank zitten.
En de Randstad? Bijvoorbeeld regio Gouda? Hier zit ook een fijn Landalpark in Reeuwijk, maar daar zijn meerdere vakantieparken te vinden. In Gouda heb je een mooie historische binnenstad met een aantal musea, je kan wandelen/varen op de Reeuwijkse plassen. In Schoonhoven (20 min vanuit Gouda) zit het Zilvermuseum en heeft ook een oude binnenstad. Maar ook bijvoorbeeld fietsen in de Vlist is erg mooi (en bij Cafe de Vlist kun je lekker eten). En niet in de buurt van jullie beide dus echt even weg in eigen land
Ik zit nu naar regio Veluwe te kijken. Dan kan zij met eigen auto en fiets erheen en wij ook. Leuk natuurhuisje of gewoon weer landal.