21 Mei uitgerekend en 6 Augustus een weekje op vakantie...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Diamaria, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Hallo iedereen!

Even een vraag, ik ben 21 Mei uitgerekend van onze kleine.
    En 6 Augustus willen we een week op vakantie,wel in nederland.
    Namelijk naar Landal - Miggelenberg. :)

Maar,vind het zo moeilijk...
    Want ben ik dan alweer op de been..van mijn bevalling??
    Of wie weet krijg ik wel keizersnede.. want je weet nooit hoe het gaat lopen..

Is het verstandig om dan al met een baby op vakantie te gaan??
    En gaan we dat zelf redden??

Het is voor ons dan maar anderhalf uurtje rijden naar Landal
    En we gaan met mijn moeder en oma.

En heeft verder ook nog iemand tips voor op vakantie met een kleine baby???

En kent iemand het park van Landal Miggelenberg??

We gaan waarschijnlijk in een 6 persoonshuisje,kent iemand die huisjes??

Wat een vragen he.. :)
    Hoop dat jullie mij wat antwoorden weten te geven :D

Liefs,Diamaria xxx :)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Moeilijk hoor, ik denk dat ik het niet had gedaan.

Je weet ind niet hoe je gaat bevallen, stel ind een keizersnee en je herstel duurt bijvoorbeeld langer dan zit je daar ook mee.

Daarbij is je kindje vind ik erg klein. Stel dat je een kindje hebt met darm problemen of die veel huilt denk niet dat je dan een leuke vakantie hebt.

Maar aan de andere kant gezien, kan het ook goed gaan. als je bijvoorbeeld uit eten wilt dan slaapt je waarschijnlijk wel in de wagen etc.

Tja moeilijk eigenlijk, het kan alle kanten uit. Sorry aan mij heb je dus niks....

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gewoon lekker doen!
    ik had een erg moeilijke keizersnee met lange nasleep maar er zit bij jou toijd genoeg tussen.
    en vakantie in een huisje kun je lekker rustig aan doen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je kindje is dan in elk geval 8 weken (stel je bevalt 2 weken later) , dat kan prima hoor volgens mij. Juist even heerlijk voor jezelf om er dan even uit te zijn. Zeker als je dus 'hulptroepen' bij je hebt! Volgens mij zijn er nog vrij veel papa's en mama's die dit doen. Nog net in het verlof van mama... Lekker een eerste keertje zwemmen met je kleintje op het vakantiepark!

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Er zit volgens mij voldoende tijd tussen hoor. En helemaal als je op een park zit met alles erop en eraan.
    Ik ben 20 juni uitgerekend en we zijn van plan om in (begin) september ook nog een weekje weg te gaan. En dan met de caravan op een camping ;). (mits het weer het toelaat)

Maar tegen die tijd kun je pas zeggen of je er echt aan toe bent denk ik, maar voor nu zou ik zeggen, gewoon lekker doen!!

6. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Dankjulliewel voor jullie reacties! :D

Denk dat we het ook maar gewoon gaan doen... we nemen ook wel een annuleringsverzekering,voor het geval dat het bijvoorbeeld op het laatste moment echt niet kan.

En verder houden we ons gewoon lkkr rustig op het parc zelf, denk dat ik niet eens uit eten ga. We maken gewoon lkkr zelf daar ons eten :D daarom zijn die huisje altijd ideaal vind ik :)

En inderdaad hulptroepen heb ik ;)

Maar hoop er gewoon het beste van! :D

Verder nog tips, wat ik mee moet nemen of aan moet denken bij een week vakantie met een baby?????? ;)
    Of andere dingen die belangrijk zijn?????

Liefs,Diamaria xxx

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 2x een ks gehad en echt wel 8 weken later genoeg op de been om lekker een paar daagjes weg te gaan!
    Enige waar je misschien aan moet denken, is dat je kindje beter nog niet kan zwemmen als het nog niet de 1e inenting heeft gehad en of je zelf niet meer vloeit...
    Verder: GEWOON DOEN!!!!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk het wel, Zelfs als je laat bevalt heb je nog 2 maanden om te herstellen. Misschien heb je met sommige dingen nog wat moeite (erg ver lopen bijv), maar dat voel je dan zelf wel. Ga je gewoon andere dingen doen.

Ik had zelf een totaalruptuur, die ook nog is gaan ontsteken. Maar ik was na 6,5 week alweer aardig op de been. Genoeg om een weekend naar mijn ouders te gaan voor een kraamfeest.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zeker doen hoor! Je kleine is dan 8-10 weken, kan al makkelijk mee, kinderwagen mee en slapen maar en jullie kunnen erop uit. Ik hoefde me niet te bedenken in ieder geval. Daarbij, heb zelf een ks gehad en die is me 1000% meegevallen (hebben eigen bedrijf en werkte alweer paar uurtjes per dag na 2 weken dus op vakantie had ook gekund!).

10. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Gewoon doen hoor!
    Mijn zoontje is 29 april geboren en wij zijn toen begin augustus ook op vakantie geweest!! Er zit genoeg tijd tussen om lekker te herstellen en als je nog niet zoveel kunt: gewoon rustig aan doen!

11. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Wordt hier helemaal vrolijk van! :D
    Krijg er al helemaal zin in!

En heb gister ook even gebeld met Landal,over de annuleringsverzekering.. en ze zei aan de telefoon, dat als ik bijvoorbeeld nog niet goed was hersteld van de bevalling of dergelijke, dat we dan het hele bedrag 100% vergoed krijgen! ;)
    Nou en die annuleringsverzekering kost voor een week maar €26,-
    Dus die doen we er zowiezo bij! ;)
    Dan zit dat wel safe! :D

Verder ook nog tips, wat ik mee moet nemen??
    Hoeveel kleertjes moet je bijvoorbeeld mee nemen voor je kleine voor zo een week vakantie?? Of moet ik dat echt afwachten totdat de kleine er is??
    En nog meer van die tips??? :D

12. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hartstikke fijn, dat mocht het toch niet door kunnen gaan, je het voor 100% vergoed krijgt!
    Gaat vast goedkomen hoor..;)

Je moet idd wel genoeg kleertjes meenemen, maar dat zul je straks als de kleine er is, allemaal wel vanzelfsprekend vinden.
    Krijgen jullie daar een campingbedje? Ik zou dan nl. wel je eigen hoeslakentje / dekentje meenemen. Dat is vertrouwd voor je kindje.

Verder is het misschien handig om een draagzak mee te nemen?! Ik heb die toen ook gebruikt, ik vond het ideaal! Als je even boodschappen wilde doen of een lekker stuk door het bos wilde wandelen hoefde je niet helemaal die kinderwagen mee te nemen, scheelt een hoop gedoe en mn zoontje sliep in die draagzak heerlijk tegen ons aan!! Misschien een tip?

Voor de rest spreekt het denk ik allemaal voor zich. Ligt er alleen aan of je BV of FV gaat / kan geven. Anders moet je even kijken of er een magnetron in het huisje is.

13. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Ja dat is zeker super fijn!
    Je kunt daar wel campingbedjes krijgen, maar we nemen onze eigen mee. En inderdaad goeie tip van het dekentje enzo :D

Ja en de draagzak is ook een goede tip :D
    Denk dat ik die ook wel wil aanschaffen..is volgens mij altijd wel handig he denk ik.. ;)

En ik wil graag BV geven,maar mocht dat nie goed lukken,dan wordt t FV. En er is gelukkig een magnetron in t huisje :D

Bedankt voor deze goeie tips! :D

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Doen!
    Juist na de drukke kraamtijd is het heerlijk om er even een weekje tussenuit te gaan.

Tips:
    - voldoende kleertjes, want je zal altijd zien dat ze de boel extra onder poepen of spugen op vakantie :)
    - wij hadden geen campingbedje meegenomen, onze zoon sliep lekker in de kinderwagen bij ons op de slaapkamer
    - ik had een boxkleed meegenomen, dit kan je dan op de grond leggen en dat is handig om je kindje eens neer te leggen met een speeltje
    - als je gaat zwemmen: een slot voor je kinderwagen (je zal de eerste niet zijn die na het zwemmen erachter komt dat de kinderwagen is gestolen

15. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Voldoende kleertjes :D genoteerd! En boxkleed ja :D had ik ook nog nie eens aan gedacht!
    En wat voor slot moet ik hebben dan??
    Gewoon een simpele?? Die om de wielen ken ofzo??

Liefs, Diamaria xxx :)

Deel Deze Pagina