Hallo allemaal, Ik wil de hbo opleiding maatschappelijk werker en dienstverlening gaan doen. Dot in de vorm van 1 dag school en 20 uur stage. Ik heb contact gehad met de school en zeiden dat het eerste jaar mijn stage in een agogische context moest zijn. Het tweede jaar dus sociaal agogisch. Wat is het verschil? Ik kom er vrij weinig over tegen op Google..
Waarschijnlijk bedoelen ze dat de stage in het eerste jaar niet per se een 100% passende stage bij de opleiding moet zijn. Zolang het maar een beetje in de richting komt... (dus niet in de computer branche ofzo) maar het tweede jaar zul je ook echt je studie opdrachten uit moeten gaan voeren op je stage en zal je stage dus wel passend moeten zijn. Dus niet een beetje in de richting, maar aansluitend bij de opleiding. Het eerste jaar gaan ze dus misschien wel akkoord met een stage als klassenassistent op het speciaal onderwijs. Is niet direct een MWD functie, maar wel in de agogische richting (context) maar vanaf het tweede jaar zal het een stage moeten zijn waar je collega's ook MWD hebben gedaan om daar te kunnen werken. Bureau Jeugdzorg, etc