Trouwdag met z'n tienen: 1500,- (bootje, lunch, artis, eten, taxi, kleding) Trouwfeest met 110 pers (50 pers eten): 10.000,- schip, dj, diner, open bar) Huwelijksreis Hongkong en Bali: 5000,- Ringen: 6000,-
Wat ook leuk is. Een vriendin van me werd bij vrienden uitgenodigd voor een bbq. Toen ze daar aankwamen bleek pas wat de reden van de bbq was. die vrienden zijn daar ter plekke in de tuin getrouwd met daarna de bbq om het te vieren. De verrassing was echt compleet voor iedereen. Alleen de getuigen wisten het, zelf de ouders niet.
Wij zijn afgelopen zomer getrouwd. Feest in eigen tuin gedaan. Trouwkosten gemeente: 300,- Jurk: 500,- (afgeprijsd was eerst 1700,-) Schoenen: 50,- Tent + verlichting gehuurd: 90,- Eten en drinken voor feest: 300,- Fotograaf 150,- (kennis) Kapster/visagiste: 150,- Uitnodigingen: 70,- Ringen: 55,- Taart 100,- Auto: gratis (van goede vriend) Boeket: gratis (cadeau) Trouwpak man: gratis (cadeau van schoonouders) Totaal 1765,- En het was een Super leuk feest. Helemaal zou als we het hadden bedacht!
Ik dacht iets van 750 gulden. Mijn man is in normale nette kleding getrouwd, Ik had een broekpak van mijn ouders gekregen. Kosten alleen aan goedkope trouwdag zonder boekje, 2 zilveren armbanden (we hebben geen ringen), lunch en diner voor zo'n 20 man (draadjesvlees voor de hele groep als afscheid, want 2 weken later gingen we naar Portugal emigreren) en huwelijksreis voor 10 man in 2 huisjes op Texel in laagseizoen (ook als afscheid voor directe familie).
Google Afbeeldingen resultaat voor http://1.bp.blogspot.com/-3NJk6Al_Eyk/TVelO6rIAgI/AAAAAAAABIs/N8skKDzjqTM/s1600/Valentijnstaart%2BHema%2B14-02-2011.JPG dit was onze bruidstaart! heeft maar liefst 8euro gekocht hihi trouwpoppetjes erop en het was helemaal in stijl! vond het ook echt leuk om op de kleinste dingen de goedkoopste oplossing te gaan verzinnen. Soort van bezuinigingtips voor op de bruidloft als iemand tips wil pb maar heb het op een lijstje op de pc allemaal gezet dacht dat het vast wel weer eens van pas zou komen
Tussen de 4000 en 5000 euro. En daarvoor hadden we alles wat we maar wilden die dag. Een uitgebreide fotoreportage, trouwkleding, een film van de gehele dag, een trouwauto, luxe uit eten, een feest.. Enkele dingen waardoor wij gelukkig konden besparen: Mijn man is bevriend met de fotograaf en cameraman. In totaal 300 euro kwijt (200 euro film, 100 euro voor de foto's van een hele dag!) Mijn jurk is met de hand gemaakt.. in China. Via eBay dus, hetzelfde als in de trouwzaak met als enige verschil dat deze rechtstreeks uit het atelier komen dus geen winstmarge. De trouwauto, een Volvo S60, kon mijn man lenen van zijn werk bij Volvo Cars. Onze ringen (witgoud) waren iets van 450 euro bij Lucardi, actie: 2e ring voor 1 euro. Was een prima actie en prima ringen. De bedankjes, gastenboek e.d. allemaal zelf gemaakt en ook op eBay besteld, ook bijvoorbeeld de bellenblaas.. Mijn stiefvader is muzikant Dus dat was lekker goedkoop. We hadden dus gewoon veel geluk, maar misschien heb je wel wat aan de spulletjes op eBay, scheelt echt handen vol met geld. We hadden trouwens rond de 30 personen op het eten 's avonds en op het feest zo'n 80 (40 mensen niet gekomen zonder aankondiging) en die kregen ook nog hapjes en een maaltijd rond half 11. Dus we waren vrij voordelig uit denk ik zo
jeetje wat zie ik hier goedkope bruiloften voorbij komen zeg... wij zijn eind mei getrouwd en durf haast hier niet neer te zetten hoeveel wij kwijt waren...... het was een prachtige dag, op een landgoed, met een rondrit met paard en wagen met picknick , de plechtigheid, taart en champagne, daarna ringsteken met paarden en wagens, spingkussen voor de kids, een heerlijke bbq erbij en savonds feest met een super goede rock band, als afsluiter een snoepbuffet. overdag waren er intotaal 34 gasten, savonds 80 en we zijn samen met onze ouders, zussen en partners en hun kids daar blijven slapen, andere ochtend lekker ontbeten en nog even lekker gezwommen. 3dagen later zijn we samen met onze kids op huwelijksreis geweest naar portugal. dit allemaal heeft rond de 15.000 gekost, waarvan we onze jurk/pak/trouwauto kado hebben gehad. we hebben er gelukkig niet voor hoeven sparen en konden onze dag maken zoals wij in gedachte hadden. en kijk er heel mooi op terug!
12.000, maar ik had mazzel, want mijn vader betaalde het feest (ik geloof iets van 4000 euro) en mijn stiefmoeder mijn trouwjurk (1700). Verder hadden we onze huwelijksreis eruit met de envelopjes (zou echt niet meer weten hoeveel dat was), dus we waren zelf nog enkele duizenden euro's kwijt.
Wij waren nog geen 1000 euro kwijt. Topdag gehad, zou het zo overnieuw doen. Ik had een topje laten maken (75 euro), linnen broek eronder. Trouwauto was een omgebouwde sleepauto van een vriend die helemaal versierd was. Drank en tafels bij de slijter gehuurd, ongebruikt kon zo weer terug worden gebracht.
Ik durf ook bijna ons bedrag niet te plaatsen,wij waren tussen de 20 000 - 25 000 euro kwijt voor ons bruiloft.
Rond de 15.000 euro, we hebben dan nergens op bespaard gehad. Geloof dat het eten en drinken na de trouwerij voor ongeveer 15-20 daggasten en ongeveer 100 feestgangers rond de 4500 kostte. Was wel in een kasteel en incl sterke drank. Limousine was 750 euro weet ik nog, mijn jurk 1250. verder weet ik het echt niet meer, is 5 jaar terug.
Kleine 10.000 euro. Jurk, pak, 32 daggasten, 85 avondgasten, eten, drinken, hapjes, bandje, dj, autootje, bedankjes, kaarten, taart en natuurlijk het trouwen zelf. Volgens mij was dat het wel in grote lijnen.
4000 euro. Hierbij zat alles, dus ook de kleding. Turkse bruiloft, dus alleen savonds. We waren een half jaar eerder al voor de wet getrouwd, dat ook heel simpel gehouden met een gratis 'dienst'. Heb wel een trouwboekje gekocht, jurk had ik geleend, we hebben een vriend foto's laten maken. Maargoed de bruiloft dus.. Zaal was 1000 euro, we konden eigenlijk drinken en eten meenemen. Dat hebben we dus ook laten verzorgen door een kennis van mijn schoonouders. We hadden lahmacun, lekker goede verse dunne, niet zoals die dikke lappen van de shoarmaboer. Had 3 taarten (1 3 laag,1 2 laag en 1 van 1 laag). Was meeer dan genoeg. Die had ik laten maken door een vrouw van een taartenbakforum. Was echt super tevreden. En heel veel goedkoper dan van een banketbakker. Band was prima en goedkoop. 450 euro. Hele avond live muziek, ze hebben hooguit een halfuur pauze genomen. Decoratie had ik laten doen door een vrouw die een bedrijf heeft in decoratie van bruiloft/hennafeest/besnijdenis. Was ik ook heel blij mee. Mooi gedekte tafels, stoelhoezen, mooie tafel voor mijn man en mij. Kapper was in totaal 120 euro. Heb er 5 uur gezeten, uitgebreid in de makeup en veel werk aan mijn haar. Ben later nog teruggegaan om een andere sluier te laten plaatsen. Ik had 2 jurken. 1 van een bruidsmodezaak en 1 van marktplaats. Die had ik gekocht van een vrouw die ze uit China haalde. Jurk was te klein maar heb hem laten vermaken tot hij paste. Was voor 2 jurken nog geen 400 euro kwijt. Kaarten heb ik deels via internet besteld (Nederlandse kaarten) en de Turkse kaarten heb ik in Turkije laten drukken. Bedankjes, enveloppendoos, boeket, gastenboek heb ik zelf gemaakt. Een vriendin heeft ons autobloemstuk gemaakt. Mijn oom heeft alles gefilmd. Overdag hebben we foto's gemaakt met vrienden van ons. Hij kan mooie foto's maken, zijn we erg tevreden over. Nouja, volgens mij was dat het wel.
Wij zijn samen 2x getrouwd (met elkaar) De eerste keer bij elkaar +/- 28.000 euro. 70 daggasten En de laatste keer kwamen we totaal op 12.500 euro uit. 35 daggasten
wauw wat een tips en wat een verschil!! van 1000 tot 30.000 pfffoe! Ik zelf heb een paar besparingen gedaan. Taart komt op 200 door een vriendin. Jurk is 1100 maar kan in termijnen betalen. we doen een bbq dat komt op 550 voor eten voor 50 man! en s avonds 100 man feest. Ben benieuwd mar vind het erg leuk om alles te lezen van iedereen!1 Heel erg bedankt voor de reacties en hoop er nog veel meer te krijgen !