Snackende baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Anne020, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hallo!

Mijn zoontje van 8,5 week oud is een echt snacker.
    Hij kreeg tot 5 weken borstvoeding op verzoek. Toen kwam hij al regelmatig en dronk kleine hoeveelheden. Omdat ik toen niet zo goed wist hoeveel hij nou daadwerkelijk binnenkreeg hebben we het zo gelaten, daarnaast stoorde het mij niet om zo vaak te voeden.

Nu hij over is op flesvoeding blijft hij kleine beetjes drinken.
    Ongeveer 9 voedingen/10 voedingen per 24 uur. Hij drinkt tussen de 50/100cc per keer.
    Overdag is er niet echt een ritme. De ene keer om het uur, dan om de twee uur. Langer dan dat red hij vaak niet. 's Nachts komt hij wel om de 3 uur.

Hij heeft wel een goed slaapritme.

Ik heb eens geprobeerd om de tijd te rekken in de hoop dat hij dan meer gaat drinken, maar dat doet hij niet. Hij blijft dan dezelfde kleine hoeveelheden drinken, dus krijgt dan een stuk minder binnen.

Kan dit? En wordt dit vanzelf minder?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heb je dit al eens met het CB besproken?

Waarschijnlijk is het iets wat specifiek bij hem past.
    Hoe lang doet hij over de fles? Misschien een andere speen zodat hij sneller drinkt?

Groetjes Adrienne

3. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja, ze zeiden dat ik de tijd tussen voedingen moest proberen te rekken. Toen ik aangaf dat we dat hebben geprobeerd, maar dat hij dezelfde kleine hoeveelheden blijft drinken wisten ze het ook even niet meer geloof ik.

Hij drinkt ongeveer 50cc in 10 minuten. Dat is snel genoeg toch?
    Deze ochtend heeft hij bijvoorbeeld om 7.00 uur 45cc gedronken, om 8.15 55cc en nu net om 10.30 50cc.
    Groet Anne.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

10 min over 50 ml kan best lang zijn.
    Ik denk dat daar het probleem zit.. als hij er lang over doet is hij te moe voor een volledige voeding. Welke fles gebruik je?
    Als hij de speen vacuum zuigt dan komt er niets meer uit. Als je de speen er dan uithaalt dan stroomt er ineens lucht in.

Je kunt dan de dop ietsjes losser draaien zodat er langs de dop lucht gepakt wordt.

Groetjes Adrienne

5. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik gebruik de dr. Brown flessen. Zal eens kijken of ik het wat sneller kan laten lopen.
    Eventueel met een grotere speen.

Deel Deze Pagina