Hoeveel kratten bier nodig voor je bed?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Luppy, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Beetje gekke vraag, haha....

Wij hebben een bed zonder poten, dus om het te verhogen moeten we met lege bierkratten gaan werken. Mijn man is al ijverig aan z'n derde krat bezig, maar eigenlijk wou ie net aan de lijn gaan doen.
    Zouden we genoeg hebben aan 4 kratjes of is 6 een beter plan (moet ie nog wel even doordrinken, haha).

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je kan ook bij de supermarkt lege kratjes halen, dan moet je natuurlijk wel het statiegeld betalen... :D
    Ik zou gaan voor 6 stuks.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou denk ik, eerlijk gezegd, voor 8 kratten gaan. Vier op de punten en dan 4 in de middenstukken.

* - * - *
    - -
    * *
    - -
    * - * - *

Zo ^^ zeg maar! En idd gewoon even vragen bij de supermarkt, daar doen ze echt niet moeilijk over.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Edit: dat met die streepjes en sterretjes lukt zo niet, 't wordt een beetje door elkaar gegooid, maar ik hoop dat je 't snapt.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

@linda... ik snap um ;) Dat zegt al heel wat hihi.

Ik zou ook voor 8 gaan...

Ik denk dat kratjes zonder pootjes onder je bed wel beter gaat dan met pootjes, is het gewicht een beetje verdeeld. Bij ons gingen de kratjes inzakken een beetje en zo zwaar zijn we niet.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hadden 5 halve kratjes onder het bed maar we hebben dan ook maar 5 poten onder het bed. Dus vandaar. Voor de zekerheid hadden we wel op alle kratjes een klein plankje gelegd om het doorzakken te voorkomen.
    Alleen wij kregen ze niet zo (ook niet als je het statiegeld betaalde) mee bij de supermarkt of slijter. Daar deden ze niet meer aan.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ok, bedankt!
    Ik dacht ook dat je ze niet zomaar voor alleen het statiegeld mee kon krijgen, vandaar mijn vraag. Maar met 8 kratjes hebben we nog een lange weg te gaan! Ik zal m'n vrienden ook maar aan het drinken zetten, haha....

En ik ga m'n bed ook maar eens opmeten. Het is al best hoog. Misschien dat we er wel gewoon wat houtblokken onder kunnen leggen en daar ook een eind mee komen. Volgens mij heb ik een ladder nodig als er bierkratten onder staan.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Waarom niet gewoon bedverhogers van de thuiszorg?

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    die passen niet onder alle bedden. Wij hebben een aupingbed en daar kregen we met geen mogelijkheid die bedverhogers onder, of we beschadigden ons bed erg. Die zijn namelijk gemaakt voor kleine ronde of vierkante poten.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben een bed zonder poten, dat aan de voorkant en de achterkant met een lange plaat op de grond staat. Daar kunnen die gewone klossen niet onder, wordt ie heeeeeeel onstabiel van, denk ik (als het überhaupt al lukt).

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik zou er ook zeker 8 onder zetten. Maar je kan ook volle kratten gebruiken natuurlijk :)

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow op die fiets, ja dat risico zou ik zelf ook niet lopen....

Je kan ook volle kratjes kopen, bierflesjes eruit en dan bewaren voor degene die op kraamvisite komen hihi.

13. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Als je nou donker bier neemt, heb je een voorraadje voor als je borstvoeding geeft. Is volgens mijn oude kraamhulp er heel goed voor...

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je bed al wat hoger is als de standaard maat, kun je ook een extra matras erop leggen. Zo ben ik ook bevallen de eerste keer. (probeer maar eens een waterbed op klossen of kratjes te krijgen.. :))

Wij hebben gewoon op het moment dat de weeen begonnen het matras erop gelegd... Geen probleem voor onze vk. Na de bevalling er weer afgehaald, ik had alleen maar een 1 persoons en ik wilde wel graag "op niveau" slapen met mijn man... :) Overigens heeft de kraamzorg er totaal geen probleem van gemaakt om de controles op een laag bed te doen.

15. 4days

4days Niet meer actief

Kratten zijn sterker dan die pootjes van de thuiszorg en daar krijg je er ook maar 4 van... Bij ons was 4 kratten meer dan genoeg.

16. 4days

4days Niet meer actief

Wel zonder alcohol!

17. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nee hoor! Er moet alleen een bepaalde tijd zitten tussen het drinken van het bier en het geven van de bv.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Brrrr, ik hou helemaal niet van bier!

Maar ik heb het gisteren maar eens gevraagd in onze buurtsuper. Voordeel van een dorp: ze kennen je allemaal. En ik mag straks gewoon tegen het statiegeld zoveel kratten lenen als ik maar wil. Reactie van de cassiere: "Oh, meid, schiet het al zo hard op? Spannend he!"

Deel Deze Pagina