Hechtingen laten verwijderen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Wardi, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik heb wat hechtingen zitten vanwege de knip. 15 a 20 dagen na de bevalling mocht ik weer langs komen bij de gyn. om ze te laten verwijderen indien ze zelf niet los zijn geraakt (het zijn dus geen oplosbare dingen). Nu nadert de 20ste dag en zitten ze er nog steeds. Heb er verder geen last van, ook van de wond heb ik geen last meer.

Ik zie er zo tegen op om die dingen te laten verwijderen, lijkt me zo pijnlijk. En dan zou je denken: na een bevalling en hechting zou je dit er toch wel bij kunnen hebben? Maar ik zie er echt heel erg tegen op : S

Kan ik ze anders gewoon wat langer laten zitten (in de hoop dat ze wel zelf los raken)? Of moet ik maar gewoon die dingen laten verwijderen maandag?

Zucht...

2. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Meid maak je niet druk ik had oplosbaren en die gingen ook maar niet weg maar bij mij zaten zo diep dat ze er uit gesneden moesten worden zonder verdoving dat was pijlijk maar je wond is al een eindje veder en niet meer pijnlijk zeg je zelf, dan valt het knippen reuzen mee geloof me maar. Het snijden deewel pijn maar had me ook meer druk gemaakt dan nodig was. Stel niet veel voor ze doen met soort pinset het toutje vast houden en knippen ze gewoon los. Suc6

3. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik zou juist nu wel gaan! Ik was gehecht met oplosbare hechtingen maar kon afgelopen week toch nog naar de huisarts omdat het begon te irriteren. In mijn geval bleek het nogal slecht werk geweest te zijn, maar ik vond het verwijderen juist zeer doen omdat het al geirriteerd was!
    Als de wond verder rustig is, kan ik me niet voorstellen dat het erg veel zeer doet!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als je te lang wacht loop je helaas het risico dat de hechtingen vastgroeien... en vastgegroeide hechtingen verwijderen kan wel vervelend zijn. Ik zou gewoon gaan en die dingen laten verwijderen.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Oh wat een enge verhalen die laatste twee, haha. Nee dat wil ik inderdaad niet. Maandag dan maar gewoon naar de gyn.!

Hoop dat het meevalt... : (

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd meid! Gewoon gaan! Succes!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij mij loste de oplosbare hechtingen ook niet goed op. Uiteindelijk is een deel verwijderd (knoopjes) . En 1 knoopje is er bijna uitgezweerd. Hier had ik ook veel last van; maar ze kreeg hem er helaas niet uit, totdat hij er dus door m'n lijf 'uitgewerkt' werd. Geen pretje idd.
    En toen volgens de vlos alles er uit was, had ik ineens 3 dagen later nog een hechting in m'n ondergoed. Maar oke, daar had ik geen last van, dus dat interesseerde me niet zo veel, maar was best gek ;)

Maar echt, gewoon even gaan, het kan even wat gemeen zijn, maar al met al valt het erg mee.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

@wardi... ik had oploshechtingen en die van mij waren ook zo weg.

Maar... ik heb wel eens hechtingen in mijn hoofd gehad en ik vond het juist kriebelen toen ze eruit werden gehaald. hihi ;)

9. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Nou, ze zijn eruit hoor!

Het deed wel even zeer maar ben blij dat ik van die dingen af ben. Nu kan ik de bevalling echt afsluiten...(lijkt alweer zo lang geleden eigenlijk...gek hoor)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd fijn dat je er vanaf bent!

11. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    pff wat erg jezus.. ben ik effe blij dat ze bij mijzijn opgelost. ik ben er vooral heel veel op gaan zitten op een harde ondergrond..ik wilde dat weghalen dus voorkomen

Deel Deze Pagina