Mijn zoontje is morgen 3 weken oud. Hij krijgt flesvoeding in een tommee tippie flesje. Ik geef hem nu 110 cc ( 120 +4 afgieten naar 110). Maar hij doet tussen de 12 en 15 minuten over een flesje. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij er 20 minuten over gaat doen?
zo lang? ons manneke deed er altijd max een kwartier over met andere flessen dan tommee zelfs maar 10 minuten een kwartier is voldoende als de kleine daarmee tevreden is wat je wel kan proberen is de kleine wat rechterop en de fles platter zodat net aan het tuutje gevuld blijft dan is de melkstroom veel minder sterk en heb je kans dat het langer duurt voor die leeg is dat doen wij nu omdat onze uk anders bijna zn hele voeding meekomt met zn boertjes en zo niet omdat we het ventiel dan vrij laten zodat er geen bellen in zn fles komen
Bedankt voor je reaktie! Ik ga het straks gelijk proberen, hem wat rechterop houden en de fles wat horizontaler.
Als je kindje gewoon tevreden is dan is het niet noodzakelijk om er langzamer mee te doen hoor. Voor eventueel zuigbehoefte die nog niet gestild is kan je een fopspeentje geven. Mijn dochtertje doet er ook ca 15 minuten over en is gewoon tevreden. Tussendoor even van arm wisselen of laten boeren of eventueel verschonen maakt t ook wat langduriger zodat ie misschien wat eerder verzadigd is, mocht dat een probleem zijn. Heeft de tommie fles nog kleinere spenen als die je nu gebruikt?? Ik ben een tijdje van Avent naar Difrax gegaan omdat mn dochtertje zo knoeide doordat het drinken te snel ging. En verder idd die houding wat "actiever" maken. Maar nogmaals: als hij gewoon tevreden is zou ik het zo laten. Wordt wrs ook weer wat langer als de voeding wordt opgehoogd.
Het lijkt me dat je baby het prima doet hoor qua tijd dat hij zijn flesje drinkt. Op zo'n pak babyvoeding staat dat de 'ideale drinktijd' tussen de 15 en de 20 minuten ligt. Als je tussen de 12 en 15 minuten zit en je kindje tevreden is lijkt me dat goed!
15 a 20 min is netjes hoor. Helemaal als je kindje verder nergens last van heeft. Maar een andere fles of speen kan soms al werken. Hier hebben we uiteindelijk nutriton door de fles gedaan.