spaarpot hoeveel erin?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nooatje, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nooatje

nooatje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik vraag me af wat gemiddeld het bedrag is wat jullie in de maand op de spaarrekening van jullie kindjes storten. :(Of mischien wel helemaal niks...:DVind het zelf btje moeilijk welk bedrag we moeten doen! Zodat ons kindje later een mooie spaarrekening heeft.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

geen idee we gooien onze kleingeld van portemonee erin en het geld dat we krijgen/kregen van kraamvisite

3. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb eigenlijk geen idee, heb ik nog niet over nagedacht. dus ik lees hier mee

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    20 euro per kind.

5. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik denk dat het een beetje van je financiën afhangt.
    Sommige gezinnen verdienen boven modaal en kunnen de gehele kinderbijslag sparen en soms wel meer per maand.
    Andere hebben weer hogere lasten waardoor er minder over blijft.

Hier 20 euro per maand op zijn spaarrekening,en ook een spaarpotje waar al het kleingeld in gaat.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij laten automatisch elke maand 30 euro op hun spaarrekening storten.
    Daarnaast gaat er ook regelmatig wat in hun spaarpot en storten we ook wel eens zomaar eens wat extra.
    Verder krijgen ze nooit geld van familie.
    Onze oudste dochter van 3 heeft nu zo´n 2 duizend euro op haar spaarrekening staan.

7. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    wij sparen elke maand 50 euro. we hebben ook nog maar 1 kindje en we kunnen dit missen misschien straks met een tweede kindje 25 euro.

wij kregen de rekening cadeau van mijn schoonmoeder met daarop 300 euro.

Wij hebben in ons geboortekaartje een envelop laten drukken en van het geld wat we als kraamcadeau kregen hebben we ook op zijn spaarrekening gezet.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn ouders stortten vroeger 20gulden per maand op mijn spaarrekening. Dat werd later 10euro. Even snel gerekend is dat 120euro per jaar, dat was ong. 2500euro toen ik het huis uit ging op mijn 21e.
    Maar mijn ouders hadden het niet gek breed en 2 kinderen. Ik denk dat ik zelf ong 15 tot 20euro per maand zal storten.
    Ik weet dat ook mijn broer gaat sparen voor zijn kleine nichtje, en mijn ouders openen ook een spaarrekening.

Maar het ligt er erg aan wat je kunt/wilt missen. Voor de één is 50euro per maand niets, voor de ander is 10euro eigenlijk al een behoorlijk bedrag! Probeer voor jezelf te bepalen wat je kunt missen, eventueel ook als je straks meer kindjes zou mogen krijgen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochterlief heeft bij haar geboorte 250 euro gekregen van oud-opa en oma, dit is op de spaarrekening gestort + elke maand 20 euro. Soms maken we er een mooi rond bedrag van. 20 euro omdat dit straks met ons 2e kindje op komst ook nog te betalen is.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 10 euro per maand aangezien we niet veel kunnen missen en dit met 2 kindjes ook nog lukt.
    Mogelijk dat als we in de toekomst meer verdienen, we wat meer gaan doen.
    Familie is hier niet zo gul haha.

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uit nieuwsgierigheid:

Wat doen jullie later met die rekening. Is dit voor de studie, het rijbewijs/ etc. Of krijgen jullie kindjes de pas van de rekening als ze 18 zijn of uit huis gaan?

Ik wil straks voor ons kindje ook een rekening openen om te sparen, maar ik weet niet zo goed welke keus ik met die rekening zou maken.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    25 euro per maand en het statiegeld gaat in haar spaarpotje. Verder wil ik straks de kinderbijslag gaan sparen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Niks, behalve dan het evt geld wat we gekregen hebben in de kraamtijd.
    We willen wel gaan sparen straks, bijv voor studie, maar eerst onze eigen studieschuld afbetalen ;)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

25 euro per maand op de spaarrekening, gaat automatisch, voor de tweede straks dus ook. Mijn moeder stort ook elke maand een bedrag, en van mijn opa en oma heeft ze met kerst tot nu toe elk jaar een mooi bedrag gekregen.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik weet ook nog niet precies waarvoor hoor. Dat ligt er misschien denk ik ook aan hoe de situatie tegen die tijd is. Misschien hebben we wel niet zoveel geld dan en dan kunnen we het gebruiken om evt. een deel van de studie te bekostigen. Maar misschien zitten we dan wel wat ruimer in de financiën en kunnen we het gebruiken voor het rijbewijs, of als ze het huis uit gaan ofzo...

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Dotty, een normale spaarrekening komt op de 18de verjaardag vrij te staan voor het kind. Wel kun je als ouders vantevoren de volmacht aanvragen geloof ik.

Mijn zoontje krijgt het geld niet op zijn 18e,hij zou het maar uitgeven aan feesten.. vindt ik persoonlijk niet de beste uitgave ;)
    Het idee hier is dat hij zijn rijbewijs mag gaan halen,en de rest eventueel voor uitzet,studie en dergelijke!

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij sparen iedere maand 50 euro voor J., voor de tweede gaan we dat ook doen.

Bij ons staan de rekeningen trouwens wel op onze naam. Omdat we nu nog niet kunnen voorspellen waar dat geld straks voor nodig gaat zijn. Misschien is tegen die tijd studeren wel onbetaalbaar en zal het daar voor nodig zijn en anders bv. voor rijlessen/rijbewijs, op haar zelf wonen, ...

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Rekening komt trouwens vlak voor haar 18de wel op onze naam te staan. Het is niet de bedoeling dat zij het gaat gebruiken om even flink te feesten of zo. Ik ben aan het sparen voor haar studie later, zodat ze niet met zo'n schuld blijft zitten als ik. Ik vind het erg belangrijk.

Haar rijbewijs zal ze zelf moeten betalen.

19. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Wij sparen vijftig euro per kind per maand. Dit gaat trouwens gewoon op een van onze eigen spaarrekeningen, je kan het geld verschillende bestemmingen geven, dus je kan wel precies zien hoeveel er voor elk kind gespaard is. De rentes zijn bij die rekening beter dan bij een gewone spaarrekening.

Ik heb er nog niet over nagedacht wanneer we de kinderen het geld gaan geven. Als het nodig is denk ik, bijvoorbeeld studie, of als ze op zichzelf gaan wonen etc. Misschien als ze een wereldreis willen maken? Geen idee. Het is iig gewoon mijn geld tot ik het ze geef.

20. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij sparen 25 euro voor ons mannetje. heb eigenlijk nog niet nagedacht of we dat zo houden voor de tweede. de rekening staat op onze naam, het is wel voor hem, maar wij willen tzt kunnen bepalen waar hij het voor gebruikt (rijbewijs, studie, huisje oid). Denk dat we nog wel een gewone spaarrekening voor hem zullen openen voor de 'spaarcentjes', die dan wel op zijn naam zal staan.

Deel Deze Pagina