Korte cyclus of ontpillingsfase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nel10, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb op 1 maart mijn laatste pil ingenomen en ben daarna (5 maart) ongi geworden.

Hierna ben ik nog 2 x ongi geworden met een cyclus van 26 dagen en de laatste was 23 dagen. Dus na het stoppen van de pil ben ik in totaal 3x ongi geworden.

Zover ik me nog kan herrineren had ik voor het slikken van de pil een cyclus van ongeveer 28 dagen. (heb de pil 3,5 jaar ingenomen) Nu vraag ik me af of ik nog steeds in de ontpillingsfase zit en daardoor een korte cyclus heb of gewoon een korte cyclus heb?

Ik denk dat ik de afgelopen 2x dus verkeerd mijn eisprong heb berekend. Weet iemand misschien van hoeveel dagen ik kan uitgaan voor de aankomende periode?

Ik voel me trouwens misselijk en heb het vaak koud en dan weer benauwd. Maar aangezien ik 21 april ongi ben geworden lijkt het me niet nodig een test te doen. Toch?

Hoor het graag van jullie.

Liefs,

Nel

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als je echt gewoon ongesteld bent geworden lijkt een testje me inderdaad niet nodig. Wat betreft de lengte van je cyclus, het is inderdaad wat korter dan normaal maar die 28 dagen is echt een gemiddelde en de meeste meiden hebben een iets langere of kortere cyclus. Ik zou het wel in de gaten houden, te kort is natuurlijk ook niet goed!

Om je ei te berekenen moet je de lengte van je LF en de lengte van je cyclus weten, en aangezien je dit allebei nog niet weet, is het erg moeilijk. Je zou uit kunnen gaan van de extremen, dus op z'n vroegst 18 dagen (lange LF) voor kortste cyclus (23 dagen) en op z'n laatst 10 dagen (korte LF) voor langste cyclus (26 dagen), maar dan kom je dus op een ei tussen CD5 en CD16 en dat helpt je weinig verder. Ik zou zeggen, klus lekker wanneer je er zin in hebt en wacht nog een cyclus of wat af. Eventueel kun je gaan tempen of ovu-testjes gebruiken, dan krijg je wel meer inzicht in je cyclus!

Succes!

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Denk inderdaad dat je nu gewoon een kortere cyclus hebt. Dat kan gewoon veranderd zijn. Ik heb ook een korte cyclus, is juist wel lekker, gaat het wachten wat sneller ;)

Voor de rest > eens met Jessie80!

4. fafa

fafa Niet meer actief

bij mij ook zoiets...

vroeger kon je de klok erop gelijkzetten: 28 dagen precies. Maar nu intussen ook niet meer (zie handtekening)... dingen kunnen inderdaad zomaar veranderen

5. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Heb ovulatietesten gekocht, maar denk dat ik daar nog even mee wacht. Dit is nu de 3e of 4e ronde en denk zelf dat ik nog in de ontpillingsfase zit. Soms twijfel ik aan mezelf, maar het is nog pril en ik weet dat ik gewoon moet genieten :D

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Houd het ff goed in de gaten. Bij mij kwam de ellende aan het licht door mn korte onregelmatige cyclus. Maar ik heb altijd al zo'n cyclus gehad, vanaf mn eerste ongi (10 jaar) tot aan mn 16e (pil) en vanaf mn 22e tot aan nu...

Het kan aan ontpillen liggen, maar kan ook door meer shit komen.
    Ik wil je absoluut niet bang maken, maar als je cyclussen zo kort blijven doe je er goed aan om ff te gaan bekijken wanneer je je eisprong hebt en wanneer je ongi weer komt.
    De fase van 1e dag van de ongi tot aan ei moet minstens 7 dagen zijn, maar liever minstens een dag of 10. Dan heeft je ei de meeste kans gehad om optimaal goed te groeien. En fase vanaf dag na ei moet minstens 10 dagen zijn, maar liever ook iets langer. Anders maak je praktisch geen kans.

De richtlijn van naar de HA stappen is om dat pas na een jaar te gaan doen, maar in geval van cyclusstoornissen mag je eerder gaan. Maar goed, als je dagen goed zitten hoeft dat voorlopig echt niet en wie weet ga je binnenkort wel weer langere cyclussen krijgen.

Veel succes!!

7. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maartje,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben na mijn ontrekkingsbloeding 2x ongi geweest (cyclus van 26 en 23 dgn) Dit wordt dus mijn 3e ronde en ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om vast te stellen dat mijn cyclus kort is vanwege eventuele ontpilling. Ik wacht het deze ronde nog af voordat ik naar de HA ga. Ik weet wel dat ik bij m'n laatste ongi veel helder rood bloed had wat ik bijna nooit heb gehad. (normaal is het donker van kleur en klodders.. sorry voor de beschrijving haha)

Ik ben 21 april voor het laatst ongi geworden dus zit nu op dag 7. Raad je me aan om toch ovulatietesten te doen? Ik heb ze in principe toch in huis.. En wanneer zou ik hier het beste mee kunnen beginnen?

Deel Deze Pagina