Hoeveel kunstvoeding per dag (minimaal)?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tassie74, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Beste voedingskundige,

Ons meisje is volgende week 6 maanden. Hoeveel Nutrilon zal zij dan nog nodig hebben minimaal per dag? Zij drinkt nu per dag ongeveer 700 ml aan Nutrilon. Zij is geen grote eter/drinker en is een zeer blij en tevreden kindje. Ik heb niet het idee dat zij tekort komt.
    Ik lees van de meeste moeders dat hun kindjes van 6 maanden echt veel meer drinken (daarvoor ook al) en echt aan 900 ml per dag zitten. Nu valt mij ook op dat die kindjes dan ook meestal groot zijn (lang en zwaar).
    Mijn vraag is dus: hoeveel zou een kindje van 6 maanden minimaal aan Nutrilon per dag "moeten" krijgen?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van jouw dochtertje.

Wat een mijlpaal dat ze volgende week alweer 6 maanden oud is. Vanaf 6 maanden heeft ze nog 800ml (4 flessen van 200ml) aan Nutrilon opvolgmelk nodig. Eet ze al goed haar vaste voeding (fruit, avondmaaltijd, brood(korstje)) dan heeft ze nog minimaal 500-600ml Nutrilon opvolgmelk nodig. Dit komt overeen met 3 flessen van 200ml of 2 flessen van 200ml + 1 fles van 100ml. Bespreek de hoeveelheid Nutrilon opvolgmelk ook nog even met je consultatiebureau, omdat zij goed kunnen kijken naar de groei en het gewicht van jouw dochtertje.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Bedankt Anne-Lotte voor je snelle en duidelijke reactie. Mijn dochter krijgt buiten de kunstvoeding 1x per dag een fruithap, ongeveer 75 gram + maaltijdpotje van ongeveer 100 gram. Verder geef ik haar ook wat water te drinken tussendoor. Ze is gewoon geen grote eter, maar ze groeit goed en ontwikkelt zich prima.
    Volgende week gaat ze weer naar het CB, uiteraard zullen wij daar bespreken of zij genoeg binnenkrijgt per dag.

Nogmaals heel erg bedankt voor je snelle reactie.

Deel Deze Pagina