hoeveel kunstvoeding? snap het even niet....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loes1983, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ga de borstvoeding afbouwen maar snap even niet hoeveel kunstvoeding ik dan moet maken.

zoon weegt iets meer dan 4 kilo en krijgt nu nog 7/8 voedingen per dag.

Op de pak staat echter:
    kleiner dan 3 kg en 7 voedingen dan 65 ml voeding.
    bij 4-5 kg staan maar 5 voedingen en dan 135 ml voeding.

gewicht van mijn zoon en aantal voedingen komen dus niet overeen.

wat zou ik nou gaan aanhouden?

bedankt alvast voor jullie antwoorden.

groetjes Loes

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dag Loes,
    Als ik jou was zou ik een beetje naar je kleintje kijken. Volgens mij is er een regel dat ze niet meer dan 150x hun lichaamsgewicht binnen mogen krijgen per 24 uur. Dat zou 600ml zijn. Als je dit deelt door het aantal voedingen (zeg 7, is 85) kom je uit op hoeveel je per keer kan geven. Geef je afgelolfde melk? Dan kun je de afgekolfde melk aanvullen met kunstvoeding tot bijvoorbeeld 85 ml. Maar let vooral op wat je kleintje nodig heeft :)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Aangezien je kindje op 7/8 voedingen zit per dag is het inderdaad belangrijk de flesjes nu klein te houden. Het clusteren wat hij nu doet (normaal borstvoedingsgedrag, hoort er bij) kan je met de fles moeilijker opvangen, dus hou wat ruimte over.
    Ik begrijp uit je bericht aan de lactatiekundige dat je wil gaan kolven.
    Om je productie op gang te brengen (je hebt het over afbouwen,maar eigenlijk is er nog niets opgebouwd) zal je heel fanatiek aan de slag moeten gaan.
    Dat was denk ik niet je plan, dus dan zal je productie waarschijnlijk snel voorbij zijn. Wat je dan eventueel nog kolft kan je aan je kindje geven.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die getallen op het pak zij richtlijnen.. Geen van in jongens hield zich eraan ;)

Bij 4 kilo zou je per dag 480-720 per dag mogen geven (120 minimaal, 180 max). En dan afhankelijk van het aantal flesjes de hoeveelheid aanbieden. Dus bij 7 flesjes zou je 90/3 aan kunnen bieden, dan hoeven de flesjes niet perse leeg..
    Of je kunt richting 6x90/3 die dan wel bijna op mag...

5. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Zoe ik heb toch besloten om per voeding te gaan afbouwen ipv kolven. Dan geef ik het toch nog n tijdje maar voel me een stuk beter door deze beslissing

groetjes loes

6. gusto

gusto Niet meer actief

Eens. Ik zou beginnen met flesjes van 90/3 en dan even aankijken hoe het gaat. Als hij er langer tussen laat, ze niet of juist wel leeg drinkt. Je kunt dan evt de hoeveelheid en aantal flessen aanpassen.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    90/3 ?
    dat krijgt ons zoontje met zn 3kg al..7x
    lijkt me niet dat hij met 4kg daar dan genoeg aan heeft?

ik zou morgen het cb even bellen

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ah oke, ik had je 2e bericht even gemist...

Wellicht ten overvloede, maar heb je wel hulp gehad van een lactatiekundige? Want dat lees ik nergens terug in je topic op het LK-forum..de kraamhulp is helaas niet de juiste persoon om je met
    opstartproblemen te helpen :(
    Je bent zo aan het worstelen, je kan gewoon hulp vragen he!:)
    Kloven ontstaan meestal toch echt door verkeerd aanleggen. Soms is het zelf moeilijk om dat te herkennen.
    Zo'n eerste periode kan heel lastig zijn, maar je hoeft het niet in je eentje te doen hoor! Borstvoeding geven lijkt zo makkelijk in theorie maar is het in de praktijk niet altijd. Wellicht dat je met wat tips en hulp van een LK de knelpunten kan verbeteren en het plezier weer terug kan vinden.

9. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Volgens mij was het iets van 10 ml. per dag dus op dag 10 geef je 100 ml en dit bouw je op tot 120 ml. ( Volgens mij wel incl. de voeding maar dan zou je 90/3 hebben.... wij maakten dan 120/4 en goten altijd terug naar 120). Maar dat waren wel max 6 flesjes dacht ik. en daar blijf je een tijdje op zitten totdat je merkt dat ze meer op kunnen.

10. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Ik lig nu in zhuis en moet stoppen met bv..
    Mijn baby zit ook rond 3.5/4 kg en 7 voedingen per dag.
    In zhuis zeiden ze voor flesvoeding 600 ml totaal op een dag gedeeld door 7 voedingen is 85 cc per flesje
    Dat drinkt ze goed, maar is wel
    Meer als
    Genoeg voor haar

11. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik weet dat ik hulp kan inschakelen maar sta achter mijn beslissing.
    We hadden vandaag een flesje gemaakt waar 100 ml inzat. Nou hij frat de fles nog net niet op. Daarna heerlijk 3,5 uur geslapen!

Donderdag komt het cb dus dan even goed overleggen hoeveel ik er dan inmoet doen. komt goed!

groetjes Loes

12. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

per kg 150 ml voeding. dus 4 kg is 600 ml dit is wat hij minimaal binnen moet krijgen. maximaal is liter per dag, komt hij daar boven dan voeding voor hongerige baby's.

Deel Deze Pagina