Hoeveel KV naast borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Firella, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik ga mijn dochter vanaf volgende week een flesje Friso per dag geven.
    Ze drinkt nu gemiddeld 5 keer bij mij en straks dus 4 keer bij mij en een keer KV.
    Maar moet ik dan ook rekening houden met de bekende rekensom?
    En kan ik in een keer een heel flesje geven, of moet ik dat opbouwen?

Goetjes Firella

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou inderdaad de bekende rekensom aanhouden. Heb je geen ervaring met het geven van afgekolfde melk want anders kun je die hoeveelheden aanhouden die je dan geeft.
    Mijn dochtertje krijgt 200cc afgekolfde melk per voeding als ik moet werken maar zij drinkt dan ook nog maar 4 x er dag. Weegt denk ik nu ruim 6 kilo.

En volgens mij kun je gerust gewoon een fles KV aanbieden hoor. Er zijn er genoeg die dat doen en je merkt vanzelf wel of ze het lust.

Succes ;)

3. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Oke dank je wel. Als ik afgekolfde melk geef, is het 180 cc.
    Maar ik dacht dat KV misschien meer vulde ofzo, dus dat ik daar misschien wat minder van moet geven. Maar ik zal het inderdaad even moeten uitproberen.
    En ik denk dat ik de eerste keer maar een half flesje KV geef en dan een half flesje moedermelk. Ben bang dat ze anders teveel last krijgt van dr darmpjes.

Groetjes Firella

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

@firella, ik zou niet direct een volle fles geven. Ik ben nu twee weken geleden ook gestart met een KV per dag, de eerste keer hebben we hem 130CC gegeven, en dat langzaam steeds opgebouwd. Het valt heel anders op de maag en dan in een keer 180CC is een beste buts, en kan ze inderdaad last van dr darmpjes krijgen.

Wij hebben het langzaam gedaan en toch nog wel iets gemerkt aan Dano.
    Nu krijgt hij of 180+6 of 210+7 scheppen KV hangt er vanaf welke voeding. die voor het slapen gaan is de volle fles.

wat ik wel merk is dat Dano op borstvoeding maar 3 a 3,5 uur teert en op KV minimaal 4 en soms zelfs 4,5 uur.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier ook langzaam opgebouwd en eerst gemegd met BV. Nu krijgt ze een KV 180+6 Nutrilon goedenacht, daar teert ze ongeveer 10 tot 12 uur op, verder voed ik gewoon op verzoek.

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik heb er nooit over nagedacht dat Jo van kv misschien last zou krijgen van zn darmen :oops: en hem in een keer een hele fles (160 ml is bij ons normaal) kant en klaar goedenacht gegeven. Dat heeft ie nu 3x gehad en hier geen problemen. Maar hij is natuurlijk al wel wat gewend ook omdat hij al bijvoeding krijgt.

Ben het overigens helemaal eens met de dames hierboven dat het waarschijnlijk beter is om het langzaam uit te proberen. succes!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Waarom doen jullie dat eigenlijk?

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    KV naast BV? IK doe het omdat Annika op mijn BV niet doorsliep. Ik gaf haar een extra fles om 23 uur en dan nog kwam ze 1 of 2 keer per nacht. Ik trek dat gewoon neit meer. Op een flesje Nutrilon slaapt ze heerlijk door. Geef haar tussen 19 en 20 uur een flesje en ze slaapt het klokje rond. Wat ik dan 's avonds overhuid door te kolven is voor het KDV, want daar kwam ik altijd te kort.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dooslapen ? Wat is dat ? ;)
    @loeki: ik ben even nieuwsgierig hoeveel jij werkt.
    Mijn kereltje heeft een poosje doorgeslapen nu al tijden niet meer. Ik laat hem gewoon bij mij in bed slapen anders ben ik ook gesloopt hoor. Ik werk 2 dagen per week.

10. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik ga straks een keer op een dag een flesje KV geven omdat ik simpelweg niet voldoende BV bij elkaar krijg gekolft.
    En mijn vriezer voorraad is bijna op.
    Misschien als mijn dochter toe is aan 4 voedingen ipv 5 dat ik het dan weer zonder KV kan redden.
    (Voor het doorslapen hoeft het niet... Mijn dochter slaapt al vanaf twee weken na de geboorte door..... :D )

Groetjes Firella

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Aha, helemaal duidelijk.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik werk meestal 3 en soms 4 dagen per week. Vorige week zelfs 5, ze gaat 2 dagen naar het KDV, een dag zorgt mijn man voor haar en de extra dagen worden door mijn schoonouders opgevangen.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Loeki: pittig hoor. Ik werk er 2 en vind dat al meeeeer dan genoeg.

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @Jingles: ik geef af en toe KV ipv BV omdat ik nog maar 1 keer per dag kolf op mijn werk (ben 3 dagen weg). Ik vond het vervelend om vaker te kolven, kon me daardoor niet goed op mijn werk concentreren. Soms heb ik dan net te weinig BV voor het KDV en door even wat KV te geven vul ik dat dan aan. Voor het doorslapen maakt het weinig uit hier. Zowel op BV als op Goedenacht melk slaapt Jo meestal door.
    Af en toe KV geven en weten dat de mogelijkheid er is maakt het voor mij makkelijker om door te gaan met de BV. Ik wilde niet stoppen met BV maar het druk maken over of je wel genoeg hebt zat me dwars en dat ben ik nu kwijt. Trouwens, we gaan nu zo'n beetje naar 4 voedingen en dan blijf ik de 5e voorlopig wel thuis kolven, dan heb ik genoeg.

Deel Deze Pagina