Sinds Arend 4 weken oud is heeft hij iedere week een aantal keer afgekolfde melk gedronken uit een fles. Dat ging als een tierelier! Nu in een keer wil hij niet meer uit een fles drinken! Hij heeft het wel 6 weken gedaan. Nu moet ik over twee weken weer gaan werken. Dan zal Arend een dag in de week uit een fles moeten drinken (waarschijnlijk twee voedingen). We hebben al een andere speen geprobeerd, andere houdingen, half slapend. Maar hij duwt steeds de speen met zijn tong uit zijn mond. Wanneer ik hem dan aanleg aan de borst, drink hij direct! Dus honger heeft hij wel. Nu ben ik op internet aan het zoeken geslagen en las dat je bij flesweigering ook kunt voeden met een cup of softcup. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Ik word toch wel een beetje wanhopig na ruim een week dagelijks gespartel! Help!
Ik heb mn zoon de eerste 4 weken met een cupje gevoed omdat hij niet aan de borst dronk... gaat goed hoor maar zo´n cupje is vrij klein. Ik zou dan als ik jou was zo´n difrax leerbeker kopen... zelfde idee maar kan meer in. Mijn zoon drinkt ook slecht uit een fles, lukt nu een beetje en dan drinkt hij uit een aventfles met speen. In het begin voedde ik hem dan eerst en dan halverwege koppelde ik hem snel af en duwde gauw de fles erin.. dan pakte hij hem soms wel en nu drinkt hij meestal wel uit een fles als ik niet in de buurt ben, als ik er wel ben is het zowiezo hopeloos, maar mocht het niet gaan dan gebruik ik dus die difrax beker.
Wij hebben de eerste 3 weken onze dochter gevoed met de borstvoedingshulpset. Das een flesje met twee slangetjes eraan, deze plakten we met tape op onze vinger. Soort fingerfeeding. Het voordeel hiervan is dat als er niet aan de slangetjes gezogen wordt er ook geen melk komt. Succes!
Vanmiddag hebben we een Tommee Tippee fles gekocht. De vorm lijkt erg op een borst, de speen voelt heel zacht. We gaan hem straks uitproberen. Ik ben benieuwd!
@ cookie; ik ben benieuwd naar je ervaring, mijn zoon wil ook echt niet meer uit de fles (ging al nooit zo super, maar nu helemaal niet meer) Ik ben bijna altijd bij hem, maar als we eens weg gaan is het toch wel handig als hij drinkt....
Nou, het ging ietsje beter dan met de Difrax en de Avent flessen. Maar ik verwacht natuurlijk niet te veel de eerste keren. Vandaag proberen we het gewoon weer!
sjips..wij hebben hetzelfde probleem hier! Ik moet over een week werken en Devin weigert ineens ook de fles..Ik zit er zoooo over in! Dus als je een oplossing hebt..!
@Niva: hier is het ook nog eens zo dat meneer geen fles wil als ik in de huis ben. Als ik ben werken gaat het wel, alhoewel dan nog met moeite. Mischien gaat het dus wel als jij bent werken, laat het er anders maar op aan komen. Komt vast goed !
Hi, Mijn meisje dronk ook altijd de fles totdat ze op mijn eerste dag werken spuug in haar longen heeft gekregen en bijna is gestikt. Ze weigert nu de fles. Wordt helemaal Hysterisch etc. Ik baal ook. Werk gelukkig maar 2 dagen. Ik had juist ook zoiets om de borstvoeding te gaan afbouwen maar dat zit er nu dus niet in. Cookie hoe gaat t met die fles? Groeten RR
Afgelopen maandag is Arend voor het eerst een dag bij opa en oma geweest, omdat zijn papa en ik (na 20 weken thuis) moesten werken. Toen heeft hij daar gewoon twee voedingen opgedronken uit de fles, alsof hij nooit iets anders doet! Pff.. wat een opluchting. Thuis oefenen we nog steeds met de fles, twee uur geleden was het hier weer een drama . Ik hoop dat het bij opa en oma zo goed blijft gaan! Groetjes en succes ermee!
Als het bij oma en opa goed gaat, push dan thuis niet te veel met de fles, of ga zelf even de deur uit als Arend met een fles moet oefenen. Bij jou ruikt hij the real thing, dus zal hij geen fles willen.
Ik kan iedereen die een flesweigerend kindje heeft de tommee tippee fles aanraden! Devin schreeuwde bij elke fles moord en brand..tot ze in het ziekenhuis werd opgenomen (reflux enzo) Ik had net de tommee tippee fles besteld en de verpleegkundige druppelde wat melk in dr mondje en legde de speen steeds net tegen dr onderlipje..ineens hapte ze per ongeluk en..hield vast! Dronk zo de hele fles leeg, en vanaf toen ging het zonder problemen..Zó raar, maar nu drinkt ze gewoon prima uit de fles! De tommee tippee closer to nature fles lijkt qua vormgeving en zachtheid veel meer op een borst/tepel en ineens kokhalsde ze niet emer, maar dronk ze t ding gewoon leeg!..Ik ben er nog steeds enorm verbaasd over, maar kan het dus iedereen aanraden (ik had ze via een webwinkel besteld, maar ik las in een etos boekje dat ze bij de etos ook verkrijgbaar zouden moeten zijn..verder kenden ze t nergens) succes!
Thuis lukt het drinken uit de TT fles nog steeds niet goed. Arend drinkt hooguit 50 ml op. Bij mijn ouders had hij vorige week 1x 90 ml en 1x 50 ml gedronken. Dat is niet veel. Gelukkig ging het vandaag weer beter! Vanmorgen 60 ml en een hoop gespartel, maar vanmiddag 180 ml hupsakee! Goed he!
Oww goed hoor..jammer dat t niet meteen zo makkelijk ging als t bij ons meisje ging, maar 180 is toch al een heleboel! succes!