Hoi! Ik geef bv en overdag een flesje ( of 2 ) kv. Nu vraag ik mij af hoeveel kv nog nodig is naast de bv met 9 mnd. Roan krijgt bv om 7:00, 19:00, 23:00 en soms 's nachts. Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel dit samen is. Hij eet 's ochtends en 's middags een boterham, fruit en een warme avond maaltijd. De kv is vaak een tussendoortje in de middag. Weet iemand of het nu nog nodig is om kv te geven?
Mijn dochter krijgt sinds de 9 maanden 3 melkvoedingen (2x bv en 1 kv) dus ik denk dat die er bij Roan wel af mogen aangezien je al aan 3 of 4 borstvoedingen komt. Toen ik stopte met de middagvoeding vroegen er zelfs veel waarom ik nog KV ging geven en niet bv smiddags een portie joghurt. Zal ook nog wel liggen aan hoeveel water/sap/thee je kleine over de dag drinkt trouwens? Als dat al gewoon genoeg vocht is kun je volgensmij prima zonder de KV voedingen!
Het is een slechte drinker overdag, maar een rietjesbeker lijkt nu goed te werken. Die gebruik ik dan ook maar voor melk / sap / thee / water. Maar hij dronk nooit zijn flesjes leeg eigenlijk. Oke, dat zou wel fijn zijn eigenlijk als die melk niet meer nodig is. Thanks voor je reactie!
Je hebt geloof ik drie melkvoedingen op een dag nodig, dus daar zit je dan aan. eventueel wat yoghurt zou dan voldoende zijn. Eventueel een klein flesje kv, zo hebben wij het wel gedaan (hij kreeg dan savonds na het eten yoghurt)
Met drie à vier borstvoedingen geef je algenoeg. Overdag kan er nog een bakje yoghurt f kwark bij, maar kv is niet echt nodig.