Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en krijgt 5 voedingen per dag. 2 van 150 (+5) en 3 van 180 (+6). Ze krijgt Friso standaard. Ze poept sinds 1,5 maand om de twee/drie dagen. De laatste tijd begint ze daar steeds meer pijn bij te krijgen en gilt ze het soms uit. Als ze dan poept, dan komt er eerst groene, droge, harde poep uit, daarna pas de 'normale' gele poep. Ik doe al extra water (10cc) bij haar voeding, zodra ze al twee dagen niet heeft gepoept. Maar bijv. nu zitten we al op de vierde dag, en ze heeft nog niet gepoept, zelfs niet met al 1 dag extra water. Ik heb het CB om advies gevraagd, maar die raadde aan om Johannesbroodmeel door de voeding te doen. Want dan zou het makkelijker door de darmen 'glijden'. Maar... dat verdikt toch de voeding? Dan zou ze dus juist toch nog moeilijker kunnen poepen? Weten jullie een oplossing? Zou ze bijv. over moeten stappen op een andere Friso voeding?
Hoi, Wat vervelend dat je dochtertje moeite heeft met de ontlasting. Dat is niet de bedoeling. Het kan helpen om standaard/iedere dag wat extra water aan je dochter te geven. Eventueel kun je Friso Standaard mengen met Friso Comfort of daar helemaal op overgaan als dat nodig is. Dit is een speciale voeding voor krampjes, spugen en een moeizame ontlasting. Hier zit ook johannesbroodpitmeel in. Johannesbroodpitmeel is een vezel die de voeding dikker maakt inderdaad maar ook helpt om de ontlasting zachter te maken. Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten! Groetjes Angelique