keuze diarree of spugen?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marieken, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik word helemaal gek van dit voedingsdrama!
    mijn 3 maanden oude zoontje heeft reflux, zijn er al voor bij de ka geweest en die vond dat hij er weinig pijn van leek te hebben dus medicatie was niet nodig.(hij zat toen al op speciale voeding)
    en sindsdien ben ik aan het klooien met de flessen, extra nutriton of rijstebloem.. beide bleven de flessen beter beneden maar raakte die zwaar aan de diarree. ik dacht eerst dat die enkel last had van de rijstebloem maar nu ik meer nutriton gebruik is het ook weer raak.
    hoe dikker de fles hoe dunner het er weer uit komt..
    dus eigenlijk heb ik een keuze, diarree of spugen. diarree moet die echt bij huilen en het verkleden 3x per dag is geen pretje maar ja bij spugen vind ik hem vastgekoekt aan zn eigen bed 's ochtends.
    ik weet het niet meer!
    hoewel hij de laatste dagen steeds meer drinkt en krijst als een uitgehongerde lijkt er verder nog weinig met hem aan de hand..

het is toch raar dat dikkere voeding dunnere luiers geeft?

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochtertje had de 1e 2 weken ook erg veel last van diarree van de nutriton, daarna was het over, van de rijstebloem raakt ze juist weer verstopt.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    mitch krijgt het nu al ruim 2 maanden.. en de reactie op de rijstebloem is bijna direct nog dunnere luier..

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hmm, kun je hem niet iets minder schepjes nutriton geven? of is het dan ook meteen spugen?

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

marieken, ik lees hier ook even met je mee.

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

bij het cb zeiden ze trouwens dat je over kan stappen op nutrilon A.R, dit is speciale voeding voor kindjes die hevig spugen

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Van nutriton is bekend dat het de ontlasting dunner kan maken. EN sommige kindjes reageren net zo op rijstebloem.

Het is een moeilijk keuze. Maar als hij geen last heeft van het spugen, en wel van de diarree dan zou ik toch voor het spugen gaan?
    Of dat je in de avondfles wat meer nutriton doet, maar overdag maar weinig? Misschien dat de ontlasting dan wel meevalt?

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    butterfly, nutrilon A.R. is het zelfde als kruitvat comfort zoals jij en ik al gebruiken alleen goedkoper merk. beide zit nutriton in.

deepfreeze, ik ben blij dat het algemeen bekend is dat kindjes op beide slecht kunnen reageren. dan is hij niet de enige.
    ik dacht vandaag de goede verhouding gevonden te hebben (1 schepje extra) maar na 2 dikke luiers begon het gezeik weer.. nu maar weer enkel voeding voor spugende baby's proberen zonder extra nutriton en hopen dat die dan niet meer zo spuugt.. word er zo moedeloos van!
    hij zou een veel vrolijker mannetje zijn zonder dit gedoe. het doorslapen is ook al weer afgelopen.. 3 weekjes van mogen genieten.
    weet je toevallig of ze dan ook zo reageren op fruithap enz? straks kan hij dat ookal niet eten, en dan?!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt nogal, met die fruithap.
    Sommige kindjes reageren daar juist goed op.

Mijn neefje ging van groente niet meer spugen, terwijl hij standaard melk er net zo hard weer uitgooide. Groente bleef wel gewoon zitten. Ze zijn daar met groente begonnen omdat dat vaak iets milder is (de 1e 4 zijn vaak wortel, sperzieboon, bloemkool, broccoli)

Ik geloof dat mijn zusje ook nog een poos nutrilon omneo heeft gegeven, want in AR zit ook nutriton (johannesbroodpitmeel). Dat kan dus ook een reactie geven. Die omneo haalde het spugen deels weg, maar geen gedoe met de onlasting..

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dan ga ik eens kijken wat daar het verdikkings middel van is..
    's ochtends hebben we nu normale poep maar overdag nog dun. maar niet zo dun al het was. al word er nu wel meer gespuugd..
    in elk geval bedankt voor het advies.

11. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou wel op je zoontje letten dat hij niet alsnog last krijgt van zijn slokdarm omdat hij blijft spugen. Doordat het zuur is wat hij spuugt kan dat de slokdarm irriteren. Ik las namelijk dat hij meer huilt en wil drinken? Mijn dochter wou meer drinken omdat dat de pijn verzachtte van de slokdarm.
    Als je nou geen oplossing vindt en de diarree en het spugen blijft, zou ik toch de ka nog een keer raadplegen. Maar volgens mij zijn de medicijnen die ze kunnen geven alleen om het maagzuur te remmen doet verder niks tegen het spugen of de diarree, maar weet ik niet helemaal zeker. Heel veel succes!

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai Marieken,

Vervelend dat het niet zo 123 op te lossen is.
    Ik heb van meerdere mensen vernomen dat de osteopaat goede zaken kan uitrichten bij refluxkindjes. Misschien is het dus een idee om een keer met je kindje naar de osteopaat te gaan? Wellicht wordt de reflux dan minder en kun je met een paar maatregelen (rechtop houden na de voeding etc, weet jij waarschijnlijk meer van dan ik) de reflux beperken zodat hij misschien gewone voeding/voeding met minder nutriton kan krijgen en zo van zijn diarree afkomt?

Succes!

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik moet zeggen dat het op dit moment best goed gaat. beter dan ik had verwacht. redelijk weinig spugen, 1x per dag denk ik en de ontlasting varieert maar is niet meer zo dun als het was. ook slaapt hij weer en drinkt weer 4 flessen dus ben even tevreden. ik heb wel gekeken naar een osteopaat maar kijk het zo nog even aan. wil niet te drastisch te werk gaan.

Deel Deze Pagina