Noah was toen hij geboren was 2840 gram en 49 cm (ging daarna neer naar 2660 gram en was pas na ongeveer 2 weken op geboorte gewicht). Geboren: 2840 gram en 49 cm 1 maand: 3820 gram en 52,5 cm 2 maand: 4920 gram en 56,5 cm Hij heeft dus eigenlijk best veel moeten groeien om terug in de gemiddelde curve te komen.
Doe het even uit mn hoofd, beide kids zijn in de eerste 2 maanden ongeveer 1700 gram aangekomen. Nouja zoontje moet maandag weer maar dat is dus een inschatting, zit er hooguit 200 gram naast. Nog geen 2 kilo dus. Daarbij gezegd dat ze dat op flesvoeding doen. Ik zat trouwens vanochtend foto's van het kdv te kijken, een aantal kids van de leeftijd van mn dochter (tussen bijna twee en twee en een half) was als baby heel erg mollig ofwel hollands glorie, maar al die kids zijn nu slanke peuters die de hele dag rondrennen. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Manlief kreeg van de week trouwens op zn donder van de juffies van het kdv, hij zag een meisje van bijna een jaar, die het ook heel goed doet op de borstvoeding. Hij zei, goh wat een lekker dikke baby, dat mocht ie niet zeggen. Mollig, lekkere spekkies en hollands glorie is goed maar dik mag daar niet gezegd worden. Vond ik heel goed!
Hihi, mijn zus zat met haar boeddha-zoontje op het Cb en zei: hij is wel lekker dik. Dat mens meldde haar nog net niet aan bij het AMK, hahaha. Dat mocht ze dus echt niet zeggen
Oudste 1300 gram in 2 maand tijd.( heeft een hartafwijking dus alle energie ging naar het hart) Jongste 700 gram in 2 maand tijd.( heeft kma en groeide bijna niet en spuugde erg veel)
Jongste groeide 400-600 gr per week de eerste weken. Zijn met 6 weken naar t cb geweest en woog ze 6005gr. Ze was 3930 gr bij haar geboorte. Nu is ze 11,8 kg en 80 cm. Beide wat boven gemiddelde maar prima met elkaar in verhouding
Ik ook! Mijn dochter is nu volop aan het lopen en begint nu echt slanker te worden, vind ik soms stiekem wel een beetje jammer, ik heb zo genoten van die babyvetjes!
Geboortegewicht 3158 gram en ze kwam ca 800 gram aan per cb bezoek in de eerste 3/4 maanden. En dat terwijl ze de eerste 8 weken geen fatsoenlijk flesje leegdronk ivm veel onrust / verborgen reflux. Ik vond het erg veel maar als je nu de curve bekijkt (ook m'n onderschrift) vind ik nog dat ze niet veel weegt.
Mijn meisje groeit wat minder. Geboortegewicht 3985 gram Laagste gewicht: 3630 gram 4 weken: 4215 gram 9 weken: 4865 gram
Laagste gewicht ca 2.2 kg en met ca. 2 maand 3,9 kg. Vanaf laagste gewicht dus 1,7 kg. Ze zit/zat een stukje onder gemiddeld op de curve.